‘SBS moet commerciële TROS worden’

Foto: RTLPaul Römer, baas van omroep NTR en voormalig Endemol-bestuurder, denkt dat SBS 6 er niet goed aan doet om van haar volkse imago af te willen. Dat vertelt de mediaman in Quote. Onverstandig, vindt Römer het. “Met enige verbazing merk ik dat Georgette Schlick SBS 6 vooral geen campingzender wil laten zijn. Maar juist dat volkse past bij de zender. Volgens mij moeten ze de commerciële versie van de TROS zijn. Eigenlijk hadden ze de hele Volendam-kliek moeten binnenhalen.”

Römer is ook verbaasd over de relatie tussen SBS, waar John de Mol mede-eigenaar van is, en Talpa, het productiehuis van De Mol. “Bij Talpa vinden ze alles wat ze bedenken goed, dus daar moet je een sterke kracht tegenover zetten.

De tv-baas deelt nog een sneer uit aan De Mol door het door hem geclaimde financiële succes van The Voice in twijfel te trekken. “Hij zegt dat hij er honderden miljoenen mee heeft verdiend? Laat me niet lachen! Je doet het al heel goed als je tien procent van je budget als winst kunt bijschrijven. En The Voice doet echt geen omzet van miljarden, hoor“, stelt Römer.

Reinout Oerlemans heeft volgens Römer ook last van grootspraak. “Dat Reinout Oerlemans een waarde van € 300 miljoen aan zijn bedrijf toeschrijft is bizar! Maar opvallend genoeg wordt alles wat Reinout en Eyeworks roepen nogal klakkeloos geloofd.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen