‘Yvon Jaspers misbruikt succes Boer Zoekt Vrouw’

Foto: RTLYvon Jaspers lift op een foute manier mee op het succes van Boer Zoekt Vrouw. Dat zegt Ton Lankreijer, eindredacteur van het eerste seizoen, vrijdag in het AD. Jaspers bracht een boerenservies uit, presenteerde dat in De Wereld Draait Door, dat vervolgens een boete voor sluikreclame kreeg. “Jammer dat ze zo commercieel meelift op het succes van Boer zoekt Vrouw. Ik gun haar alle succes en geld, maar dit is heel slecht voor het programma. En voor haar“, zegt hij.

Lankreijer vindt dat Boer Zoekt Vrouw na het eerste seizoen zijn oprechtheid is verloren. “Ik krijg kromme tenen als ik Yvon bijvoorbeeld gordijntjes zie naaien voor het blauwe busje waarmee ze rondrijdt. Het programma heeft al die opsmuk niet nodig. De eerste serie sprak juist zo aan omdat het documentaire-achtig was.

Het gaat de KRO alleen om de torenhoge kijkcijfers, denkt hij. “‘Het gaat niet meer zozeer om de show zelf, maar het doel er achter: de KRO promoten en de merchandising erom heen. Het eerste seizoen hadden we volstrekte mediastilte. Nu zijn de boeren te gast in Boulevard en De Wereld Draait Door, terwijl de show nog loopt, dat vind ik verderfelijk.”

En dan hoor ik Yvon Jaspers roepen dat dit programma echt niet bij de commerciëlen zou passen. Geloof me, zoals het nu is kan het ook makkelijk bij RTL4.”

Lankreijer en Jaspers liggen sinds 2006 met elkaar hoop, toen hij voor RTL 4 de tv-show Schoondochter Gezocht maakte. “Het is bizar dat nota bene je eigen eindredacteur verantwoordelijk is voor zo’n kloon“, riep Jaspers.

Meer in KRO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen