Barbie maakt gehakt van Gigi Ravelli


De kijkcijfers van dinsdag 6 maart 2012 (SKO)

Samantha de Jong heeft succes met haar realitysoap Barbie’s Bruiloft. De realityster, beter bekend als Barbie, trok dinsdagavond 664.000 kijkers met de eerste Barbie’s Bruiloft, ver boven het zendergemiddelde van RTL 5. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Recht tegenover Barbie’s Bruiloft begon ook Gigi Ravelli met haar tv-show, namelijk Daten in het Donker op Net5. Het datingprogramma van John de Mol begon met 77.000 kijkers en is daarmee een regelrechte flop.

Barbie’s Bruiloft was het vijfde meest bekeken programma van haar tijdslot, terwijl Daten in het Donker op dat moment het minst bekeken programma van alle top tien-zenders was. De datingshow werd zelfs bijna ingehaald door Spongebob Squarepants op Nickelodeon.

De volgende ronde – om half tien begonnen RTL 5 en Net5 ook beide met een nieuw programma – werd ook gewonnen door RTL 5. De tv-zender trok 472.000 kijkers met het programma De Weddingcrasher van Eddy Zoëy, terwijl de seizoensstart van Nederlandse Hollywood Vrouwen op Net5 192.000 kijkers deed.

De grote winnaar van de avond was overigens Antoinette Hertsenberg’s Opgelicht. Daar keken 1,8 miljoen mensen naar.

De documentaire ‘De dag dat Pim Fortuyn won’ van de AVRO deed ook goede zaken en trok op primetime 733.000 kijkers naar Nederland 2.

Top 15
01. Opgelicht (Ned1) 1.837.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.721.000
03. Journaal 20:00 (Ned1) 1.679.000
04. De Rijdende Rechter (Ned1) 1.483.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.478.000


06. Opsporing Verzocht (Ned1) 1.417.000
07. Pauw en Witteman (Ned1) 1.415.000
08. De Wereld Draait Door (Ned3) 1.216.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 1.214.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.112.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 1.086.000
12. EenVandaag (Ned1) 1.057.000
13. NCIS (SBS6) 1.029.000
14. Mijn leven in puin (RTL4) 954.000
15. TV Makelaar (RTL4) 950.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 23.8%
2. RTL4 / 16.3%
3. SBS6 / 11.7%
4. Ned3 / 8.7%
5. Ned2 / 7.7%


6. RTL5 / 5.6%
7. RTL7 / 4.3%
8. Vero / 3.3%
9. NET5 / 2.2%
10. RTL8 / 2.0%


11. Nick / 0.8%
12. Discov / 0.7%
13. Comedy / 0.7%
14. N.geog / 0.5%
15. TLC / 0.3%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,2%
2. RTL Nederland 28,2%
3. SBS Groep 17,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen