CDA steekt ‘forse bedragen’ in advertenties met Lucille Werner

Het CDA geeft ‘opvallend’ veel geld uit aan advertenties met tv-presentatrice Lucille Werner, die als tiende op de kandidatenlijst staat. Het gaat om ‘forse bedragen’. Dat schrijft het NRC Handelsblad.

Lucille Werner © CDA

Lucille Werner staat als tiende op de kandidatenlijst van het CDA en moet er met haar bekende tv-gezicht voor zorgen dat meer mensen op de partij gaan stemmen. Ze heeft totaal geen politieke ervaring, maar dat lijkt niet uit te maken. Er wordt in de huidige CDA-campagne meer geld in haar gepompt dan in het ervaren Kamerlid Pieter Omtzigt.

Lucille op twee

Het CDA was in de afgelopen negentig dagen veruit de grootste adverteerder op sociale media. Er werd bijna 500.000 euro betaald voor advertenties op Facebook. “De CDA-campagne op sociale media draait vooral om personen en dan vooral om Wopke Hoekstra. In zijn persoonlijke Facebook-pagina stak de partij alleen al circa 75.000 euro.”

Op de tweede plek komt Lucille Werner, vervolgt het NRC. “Opvallender zijn de forse bedragen die het CDA uitgeeft om de kandidatuur van Lucille Werner onder de aandacht te brengen. De afgelopen negentig dagen gaf het CDA via haar persoonlijke Facebook-pagina zo’n 25.000 euro uit aan advertenties.”

Dure reclame

Lucille figureert bovendien ‘in een van de duurste videoboodschappen die het CDA financierde’, aldus de krant. Hierin is te zien hoe ze langsgaat bij meneer Vermeulen om hem een kerstkaart te overhandigen. “De advertentie kostte het CDA volgens Facebook tussen de zes- en zevenduizend euro.”

Eerder raakte Lucille nog in opspraak vanwege het graaien uit haar goededoelenkas. Vorige week zorgde ze voor ietwat ongemakkelijke televisie met een videoboodschap voor Wopke Hoekstra bij Shownieuws.

Spotje

Een verkiezingsspotje met Lucille:

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen