Voice groeit tegenover voetbal boven 2-miljoengrens


De kijkcijfers van vrijdag 9 november 2018 (SKO)

De RTL 4-hit The Voice of Holland kende vorige week de op een na minst bekeken seizoenspremière ooit, maar vrijdagavond doorbrak de talentenjacht tegenover het vrouwenvoetbal al de vertrouwde 2-miljoengrens. Er keken 2,003 miljoen mensen (31 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Veronica trok tegelijkertijd maar liefst 1,4 miljoen kijkers (22 procent) met de vrouwenvoetbalwedstrijd Nederland – Zwitserland (3-0), goed voor zilver op prime time.

De talkshow Veronica Inside was door het voetbal te zien op de late avond en trok 522.000 kijkers (10 procent).

De nummer drie op prime time was NPO 2, dat met Twee voor Twaalf 1,1 miljoen kijkers (16 procent) scoorde. Aansluitend trok 80 Jaar Oorlog 536.000 kijkers (8 procent).

Verder keken de meeste mensen naar NPO 1. Flikken Rotterdam scoorde 923.000 kijkers (14 procent) en TV Show had er aansluitend 734.000 (12 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

SBS 6 scoorde met Wegmisbruikers: 318.000 kijkers,

Net5 scoorde met Criminal Minds: 194.000 kijkers,

RTL 7 scoorde met Unstoppable: 140.000 kijkers,

RTL 5 scoorde met Jensen: 126.000 kijkers,

NPO 3 scoorde met Hunted: 109.000 kijkers,

RTL 8 scoorde met Nova Zembla: 99.000 kijkers.

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), Half Acht Nieuws (900.000), RTL Boulevard (754.000) en Editie NL (690.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (888.000), RTL Late Night met Twan Huys (743.000), Hart van Nederland (625.000), Eredivisie op vrijdag (597.000), Veronica Inside (522.000) en Nieuwsuur (480.000) het meest in trek.

RTL 4 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 18 procent en Veronica brons met 13 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.003.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.501.000
03. Voetbal Nederland – Zweden Dames (Vero) 1.399.000
04. Voetbal nabeschouwing (Vero) 1.331.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.320.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.256.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.127.000
08. Twee voor twaalf (NPO2) 1.077.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.011.000
10. Flikken Rotterdam (NPO1) 923.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 900.000
12. Pauw (NPO1) 888.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 754.000
14. RTL Late Night met Twan Huys (RTL4) 743.000
15. TV Show (NPO1) 734.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.0%
2. NPO1 / 18.4%
3. Vero / 13.0%
4. NPO2 / 7.3%
5. SBS6 / 5.4%


6. NPO3 / 3.2%
7. NET5 / 2.8%
8. RTL7 / 2.7%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 1.8%


11. Discov / 1.4%
12. TLC / 0.9%
13. BBCFirst / 0.8%
14. FOX / 0.8%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 28,9%
2. RTL Nederland 28,8%
3. Talpa TV 21,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen