PostNL maakt Nico Dijkshoorn uit voor leugenaar

Geplaatst op Mon 05 Nov 2018 om 14:01

PostNL denkt dat Nico Dijkshoorn liegt in hun geschil over een postpakket. Volgens het postbedrijf heeft de huisdichter van De Wereld Draait Door zijn pakket gewoon ontvangen. Dat vertelt hij op Twitter. Dijkshoorn wachtte zaterdag vergeefs op een pakketje en zag op een gegeven moment online dat die bij de buren zou zijn bezorgd, maar niemand heeft wat ontvangen. Briesend deed hij zijn beklag op Twitter en na flink door klagen heeft hij nu eindelijk een reactie van het postbedrijf.

Volgens PostNL liegt Dijkshoorn als hij zegt dat hij het pakketje niet heeft ontvangen. “Dit bericht krijg ik van PostNL: ‘De informatie die wij hebben gekregen is dat de bezorger de zending persoonlijk heeft overhandigd. En de scan ‘bezorgd bij de buren’ is een foutieve scan geweest van de bezorger.’ Kortom, ik lieg en heb het pakket gewoon. Schandalige reactie.

Dijkshoorn voelt zich erg machteloos. Het probleem had eenvoudig opgelost kunnen worden als het postbedrijf de bezorger gewoon even had opgebeld, maar dat doen ze nooit. “PostNL weigerde, een half uur na foute bezorging, contact op te nemen met de bezorger. Waarom is totaal onduidelijk.

Pakket zoek en PostNL blijft beweren dat het bij buren is bezorgd. Zij rommelen wat aan en de klant mag het op gaan lossen met eindeloze klachten en zestig keer uitleggen dat je het niet hebt. Weigeren om contact op te nemen met de bezorger van die dag. Om gek van te worden.

Lees ook: Nico Dijkshoorn boos op PostNL en Nicolette Kluijver (zondag)

Foto: BNNVARA








51 Reacties op “PostNL maakt Nico Dijkshoorn uit voor leugenaar”


  1. anoniem

    Vroeger was Postbpde een beroep om trots op te zijn. Tegenwoordig zie ik arbeidsgehandicapten (gedwongen) schichtig door de straat schuifelen.

  2. Mark

    Ondertussen is Nico gewoon een hele nare man.

  3. anoniem

    Ik ben een jaar postbode geweest en toen heerste er al een naar extreem rechts sfeertje op de werkvloer..

  4. Remco Terhorst

    “En de scan ‘bezorgd bij de buren’ is een foutieve scan geweest van de bezorger.”

    Dit zaakje stinkt aan alle kanten, want dat doen die bezorgers altijd ‘fout’. Ik zet er een tientje op in dat bezorger zelf post heeft achtergehouden.

  5. Meneer Kaktus

    Nico heeft aandelen DHL.

  6. anoniem

    @Remco Terhorst: Ooit was postbode een beëdigd beroep.. :-)

  7. Albert

    Ik heb ook laatst gehad , stond in de app dat pakket bezorgd was door de brievenbus. Ik kwam thuis , maar geen pakket in de brievenbus. Gelukkig kwam de buurtbewoner van straat verder het pakket alsnog bezorgen….was in totaal verkeerde straat bezorgd. PostNL wou toen ook niet contact opnemen met de bezorger toen ik contact opnam met PostNL toen ik thuis kwam.

  8. Ed

    PostNL moet zich schamen idd om standaard de schuld neer te leggen bij de geadresseerde i.p.v. hun eigen werknemers.

    Als het kan haal ik mijn pakketjes wel op bij een afhaalpunt. Stuk minder gezeur dan.

  9. Simon

    Wat Dijkshoorn overkwam, iets vergelijkbaars is mij ook recent overkomen en als je klaagt krijg je een loos antwoord. “Uw pakket heeft de scan gekregen, vroeg in de ochtend, mee te gaan met de bezorger”. Ja hallo, ik had het over de scan dat het pakje bezorgd was waar de POSTNL app mij direct een melding van gaf! Het was n.l. niet bezorgd! Een dag later wel overigens dus ik denk dat bezorgers proberen aan een norm te voldoen maar hun taken niet aankunnen en dan gaan liegen. Ze scannen meer dan ze bezorgen. Track & trace heeft zo geen nut. “Bewoner niet thuis”melding in de app terwijl ik de hele dag achter de brievenbus lig is mij n.l. ook overkomen.

  10. Rubicon

    Goede ervaring met PostNL. Perfecte bezorging, aardige medewerkers. Foutje kan iedereen overkomen. Ben ook niet zo van BN’ers die via twitter ten koste anderen hun BN’er schap te gelde maken

  11. Ron

    Wat een gotspe dit. PostNL moest zich schamen! Hopelijk wordt het opgelost voor Nico. Helaas zal dat dan wel zijn door alle media aandacht die het nu krijgt, maar ‘Jan met de pet’ zonder media platform om dit onder de aandacht te brengen kan fluiten naar zijn pakketje als iets soortgelijks zich voordoet….Zo is de realiteit helaas…

  12. Zago

    Hier zit wat in. Brievenbus pakjes worden vaak door verkeerde brievenbus gegooid en buren houden ze gewoon!

  13. Nope

    Ik heb ook z’n postbode van postnl die het gewoon te druk hebben, zie je op de app dat ze geweest zijn terwijl ik thuis was. Ga ik naar Primera servicepunt heeft de bezorger daar meerdere pakketten gedumpt, medewerker vertelde het is puinhoop bij postnl.
    Dit gebeurt regelmatig of ze dumpen het bij de buren anders krijgen ze niet betaald.

  14. Zago

    @Nope, precies!. Dat klopt! Ze verzinnen gewoon dat ze zogenaamd langs geweest zijn terwijl men thuis op hen zit te wachten. Wat een service, bah.

  15. anoniem

    @Zago: Zoals de werkgever is, worden vaak ook de werknemers..

  16. Jaap

    Rot toch op met die zogenaamde bekende Nederlanders die hun bekendheid misbruiken op sociale media!

  17. Johnny de M.

    PostNL wordt gerund door het PvdA baantjescarousel.

  18. Rubicon

    PostNL perfect

  19. René

    @Rubicon, dan ben jij een uitzonderig. Ik heb ook hetzelfde meegemaakt als Albert. En ook werden pakketjes voor mijn deur gezet in een portiek van een apartementencomplex. Weet daardoor wel dat ik betrouwbare buren heb.

  20. Wietzenee

    Ja Nico nu ervaar je eens hoe het is om een ‘gewone’ Nederlander te zijn. Hij kan het waarschijnlijk eenvoudig betalen om het product opnieuw te bestellen, daarnaast is hij BN’r en welbespraakt, moet je eens nagaan hoe frustrerend dit proces is als je een doorsnee Nederlander bent.

  21. Zomaar

    Gewoon voor elk pakketje laten tekenen bij ontvangst, en je hebt geen welles of nietes meer.

  22. WolIter

    Ik kreeg maanden de folders van AH en Deen niet op zaterdag van PostNL. Uiteindelijk sprak ik de bezorger erop aan en wat bleek? Hij bezorgde alleen de geadresseerde post en de rest gooide hij in de papiercontainer van de voetbalclub. Uiteraard declareerde hij wel de tijd die stond voor volledige bezorging. Na melding aan PostNL is de brutale snotneus ontslagen en krijg ik weer elke week m’n folders!

  23. Peter

    Ik woon ………straat nr. 12, en krijg steevast post in mijn brievenbus voor de nummers 10 en 18.

  24. Lies

    @Wolter: reclamefolders worden niet verspreid door de bezorgers van PostNL. Zij bezorgen idd alleen geadresseerde post. Dus wat je zegt klopt niet.
    Wekelijks zie ik hier een oudere dame al die reclamefolders gebundeld in plastic bezorgen met behulp van een boodschappen karretje van de AH.
    Plak een JA /NEE sticker op je brievenbus. Die kun je gratis krijgen via de Gemeente. Download de app Spotta en je doet ook iets voor het milieu.
    Maar wel stoer van je dat jij er voor gezorgd hebt dat iemand is ontslagen?

  25. WolIter

    In de Randstad bezorgt PostNL ook folders. Al jaren, omdat dat betrouwbaarder zou zijn dan de andere bezorgers. En ik heb er niet voor gezorgd dat iemand is ontslagen; daar heeft hijzelf voor gezorgd!

  26. Pakalu Papito

    Gelukkig maak ik voor mijn poststukken gebruik van PTT Post. Altijd snel, en ze brengen het bij me thuis.

  27. Lies

    @Wolter: my mistake! Dan heb ik niets gezegd… ;)

  28. Antoinette

    Ach jee, dit soort zaken zijn bij mij in de straat eerder regel dan uitzondering. We wonen in een autovrije straat en ze gooien het nog liever in de struiken dan dat ze terug moeten naar hun auto en dan morgen nog eens dat “hele stuk” (50 meter) lopen.
    Of we zijn gewoon thuis, horen de brievenbus klepperen, gaan kijken en dan ligt er een briefje “wij troffen u niet thuis”. Niet eens aangebeld.
    Onze bezorger heeft er ook een handje van om pakketjes open te maken. Even kijken of er iets interessants (lees: waardevols) inzit. Zoals die grote doos van Siemens. Dat bleek een glasplaat voor de afzuigkap. Maar de doos was wel over de hele breedte open gesneden. En weer provisorisch dichtgeplakt.
    Klagen bij PostNL heeft geen enkele zin. Altijd een nietszeggend antwoord. Ook als je belt.
    Wij bellen tegenwoordig de verzender en vertellen hoe het spul bij ons aankomt. Misschien dat dat helpt.

  29. tommie1000

    Bekende klacht. Ik zelf ben ook al een aantal pakketen kwijt door schuld van post.nl. Heb al heel vaak gebeld waar het pakket is. Krijg te horen dat ze niets doen voor klanten maar ze willen er wel geld ervoor hebben.

  30. WolIter

    @ Lies, juist het NIET-plakken van een ja/nee sticker is beter voor het milieu. De bezorger wordt per folder betaald en krijgt net zoveel folders als er adressen zijn. Door de folders bij mij in de brievenbus te doen weet ik zeker dat de folders uiteindelijk in de papiercontainer terechtkomen. Van de bezorger weet ik dat niet zeker. Geen enkele bezorger zal doorgeven dat hij minder folders nodig heeft, want dan krijgt hij minder geld. M.a.w. Er worden wekelijks heel veel folders gedrukt waar nooit ingekeken wordt en daar verandert een sticker niks aan!

  31. Fl

    Dat sommige bezorgers pakketjes openmaken is een feit. Ik accepteer geopende pakketjes niet meer.

  32. Lies

    @wolter: je hebt me aan het denken gezet… klopt wel wat je zegt. Die reclame folder boys kijken natuurlijk alleen naar het aantal huishoudens per wijk?
    En idd, wie houdt bij welke brievenbussen een JA / NEE sticker hebben?

  33. WolIter

    Het gratis klachtennummer is 088 22 55555. Wel geduld hebben. 20 minuten in de wacht is normaal.

  34. Lies

    @Wolter: ja kan toch niet!

  35. Geronimo

    Dit wordt volledig verkeerd gemanaged door PostNL. Valse loyaliteit wijst op een gebrek aan zelfreinigend vermogen. Als de media nu gaan wroeten waar het stinkt, dan is de schade niet meer te overzien.

  36. Rubicon

    PostNL perfect. Uiteindelijk komt het goed. En soms gaat het een beetje fout, kan gebeuren. Overkomt jullie ook wel eens. Niet zo gestrest allemaal.

  37. Lies

    @Geronimo: de bezorgers worden compleet uitgebuit. En uitbetaald in afgeleverde pakketjes.

  38. Pluk vd Petteflet

    Tjemig Nico!! Wat een drama!!
    Stom zeg dat de PostNL niet gelijk even ging bellen met de postbode.
    Ze hebben namelijk geen ruck te doen zo’n hele dag, dus er was vast en zeker gewoon alle tijd van de wereld om die man (m/v) even te contacten over dat späcifiecke pakketje voor dhr. N. Dijkshoorn.
    Oei. Deze grief hoort in de buitenwereld geventileerd te worden.
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit drama. Het is nu maandag. Heb je je pakketje nu al of komt er morgen weer een jankbericht over de bezorgers van postNL? Get A life. Ga gedichtjes schrijven op tv of zo…

  39. Ron

    Rubicon heeft aandelen bij PostNL blijkbaar…duidelijk…

  40. Kannibaal

    @Rubicon

    Dit is natuurlijk wel meer dan een foutje. Heb je het bericht wel gelezen?

    Zelf ook geregeld last gehad met PostNL. Ik woonde een aantal jaren geleden in de binnenstad, op een plek waar veel mensen langs onze benedeningang liepen en naar binnen konden kijken. Er verdwenen dan ook niet zelden pakketjes uit ons portiek. Een voorbijganger hoeft immers maar op een paar bellen te drukken en er is altijd wel een gek die de benedendeur opent. Ik liet standaard op pakketten zetten “Niet in het trappenhuis achterlaten a.u.b.!”, maar die bezorgers deden gewoon of ze niet konden lezen en pleurden ze zo volop in beeld in het trappenhuis. Meermaals contact moeten opnemen met PostNL omdat mijn pakketje gejat was. En denk maar niet dat je klantvriendelijk te woord wordt gestaan. “Nee hoor, u heeft het pakket gewoon in ontvangst genomen”. Verder komen die etters niet.

  41. Limburger

    @Wietzenee, zelden zo’n domme reactie langs zien komen.

    @Pluk vd Petteflet, tot jij hetzelfde probleem krijgt als Dijkshoorn en in een hoekje gaat zitten janken. Of wilde je zeggen dat je wel even dubbel betaalt terwijl de fout bij PostNL ligt? Een walkover noemen ze zo iemand in het Engels. En in het Nederlands ben je dan gewoon een randdebiel!

  42. LD

    Pakket terecht. In verkeerde straat bezorgd in ander deel van stad….

  43. Geronimo

    @Lies. Dat klopt. Alleen worden dit soort zaken opgerakeld door programma’s met weinig bereik als Zembla of komt het tersluiks langs als er weer cao-onderhandelingen zijn. Ik kan me nog herinneren dat het een jaar of tien zo’n bende was bij het distributiecentrum ergens in Delfland dat medewerkers de boel gewoon saboteerden. PTT ook zo’n bedrijf dat kapotgemaakt is door de managementK die dit land overspoelt. De post- en pakettenmarkt is overigens sowieso een sinistere markt waar het werknemerschap niet aan te raden is. Ik kan me me nog mijn tijd bij SelectPost herinneren. Zo hoorde de flexibele schil pas op donderdag of ze maandag weer welkom waren. Je werd als uitendkracht sowieso gezien als tweederangs.

  44. Rubicon

    1.287.543 pakjes per dag, kan wel eens iets fout gaan. Where have you been in your lives, tranquillo

  45. Bonkey

    Wel eens fout of te vaak fout, Rubicon (die waarschijnlijk aandelen PostNL heeft). Dat is wel een verschil. Ik heb meelmaals gezeik gehad met PostNL. Dat is toch echt te vaak. En zo te lezen ben ik niet de enige.

  46. Verdel

    Ik heb maar 1 opmerking. De bezorgers zouden wat meer rekening moeten houden met mensen die slecht ter been zijn en niet stante pede de deur open kunnen doen. Na enkele seconden lopen ze alweer weg.

  47. Aap

    @Verdel

    Bij DHL werken ook aso’s. Werd aangebeld, ik geen door de intercom door dat ik eraan kom en die druiloor pleurt gewoon het pakje voor de deur neer, zo van ‘dat scheelt mij weer tijd’, en peert hem weer. Persoonlijk overhandigen is er niet meer bij als het ze 10 seconden wachten scheelt.

  48. Aap

    geen=geef

  49. critikast

    Post NL zou het bezorgers en koeriersbestand eens moeten gaan screenen. Ik denk dat ze zich wezenloos schrikken. De meeste koeriers en bezorgers waarmee ik te maken heb zijn vaak onbeschoft als ze al Nederlands spreken, parkeren hun auto’s waar ze maar willen en hebben lak aan verkeersveiligheid, racen door de stad met onverantwoorde snelheden en gaan er klakkeloos van uit dat je pakketjes aanneemt voor mensen in de straat die je niet eens kent. Nico, geef niet op, aan het kruis met Post.NL !

  50. Annoniemus

    Dikke Dijkshoorn is er ook zo één die zogenaamd gewoon is gebleven , maar gewoon ordinair grachtengordel gedrag vertoont !

  51. Wietzenee

    @Limburger als je iemand van een domme reactie beticht is dat je goed recht, maar een beetje onderbouwing zou natuurlijk niet misstaan om jezelf niet volledig voor paal te zetten. Hard roepen dat iets dom is kunnen we allemaal wel.
    “al regelmatig zo’n domme reactie gezien”

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.