Naakte datingshow Lieke van Lexmond niet in top 25


De kijkcijfers van maandag 5 november 2018 (SKO)

De naakte datingshow Undress for Love met presentatrice Lieke van Lexmond is maandagavond met 344.000 kijkers (5,2 procent) van start gegaan op RTL 5. Daarmee haalde het programma geen plek in de kijkcijfer top 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het lijkt erop dat de Nederlandse kijker niet meer zo onder de indruk is van volledig naakte mensen op televisie. Ook het tweede seizoen van Adam Zkt Eva VIPS stelde aan het begin van dit seizoen nog behoorlijk teleur.

De RTL 5-kijker haakte om half tien alweer af. Toen trok een aflevering van America’s Next Top Model 135.000 kijkers (2,4 procent).

De grote winnaar op prime time was Bed & Breakfast met 1,5 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 1, gevolgd door het voorafgaand uitgezonden Radar met 1,4 miljoen kijkers (21 procent).

Verder trok SBS 6 het meeste bekijks. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak scoorde 833.000 kijkers (13 procent), waarna Wereldreis op Wielen 446.000 kijkers (8 procent) noteerde.

Het brons op prime time gaat naar Veronica. De talkshow Veronica Inside deed het met 663.000 kijkers (11 procent) wederom uitstekend.

Pas op de vierde plek volgt RTL 4. Helemaal Het Einde kwam uit op 601.000 kijkers (9 procent). In het halftienslot stelde Kroongetuige ernstig teleur met 361.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Hunter: 584.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Harry Potter and The Half Blood Prince: 477.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Undress For Love: 344.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Door Andere Ogen: 326.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met John Rambo: 274.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Family Man: 102.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (922.000), GTST (904.000), Editie NL (774.000), Met het mes op tafel (748.000), BinnensteBuiten (535.000) en Utopia (449.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Anita Wordt Opgenomen (1,1 miljoen), Pauw (886.000), Hart van Nederland (667.000) en Nieuwsuur (542.000) het meest in trek. RTL Late Night (237.000) staat niet in de top 25.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.928.000
02. Bed en Breakfast (NPO1) 1.544.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.467.000
04. Radar (NPO1) 1.386.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.265.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.207.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.148.000
08. Anita Wordt Opgenomen (NPO1) 1.057.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 922.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 904.000


11. Pauw (NPO1) 886.000
12. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 833.000
13. Editie NL (RTL4) 774.000
14. Met het mes op tafel (NPO2) 748.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 667.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.7%
2. RTL4 / 11.7%
3. SBS6 / 8.1%
4. NET5 / 7.1%
5. NPO2 / 6.1%


6. Vero / 6.0%
7. NPO3 / 4.5%
8. RTL7 / 3.3%
9. RTL5 / 2.7%
10. RTL8 / 2.6%


11. Discov / 1.4%
12. TLC / 1.4%
13. Comedy / 1.3%
14. SBS9 / 1.3%
15. BBCFirst / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,3%
2. Talpa TV 22,5%
3. RTL Nederland 20,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen