The Talent Project zwaait af, was geen kijkcijferhit


De kijkcijfers van vrijdag 20 oktober 2018 (SKO)

Het RTL 4-programma The Talent Project is vrijdagavond met 894.000 kijkers ten einde gekomen op RTL 4. Daarmee wist de talentenjacht met Johnny de Mol en Yolanthe Sneijder-Cabau 15 procent van de kijkers op prime time te vermaken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Talent Project, dat de laatste klus van De Mol voor RTL was, was geen kijkcijferhit. Van de zes afleveringen deden alleen de eerste twee het goed met beide 1,1 miljoen kijkers (19 procent).

De talentenjacht werd in de derde uitzendweek getroffen door een goed bekeken vrouwenvoetbalwedstrijd bij de concurrent en keken er nog maar 675.000 mensen (12 procent). In week vier en vorige week, in week vijf, keken er 876.000 (15 procent) en 767.000 mensen (13 procent).

Al met al heeft The Talent Project dus aardig gescoord, maar waarschijnlijk niet voldoende voor een vervolg. Volgende week keert kijkcijferkanon The Voice of Holland terug op de vrijdagavond van RTL 4.

De nummer één op prime time was NPO 2. De Astrid Joosten-quiz Twee voor Twaalf noteerde 1,3 miljoen kijkers (22 procent). Aansluitend deed 80 Jaar Oorlog 650.000 kijkers (11 procent).

NPO 1 pakte zilver met Flikken Rotterdam (1,1 miljoen en 18 procent) en TV Show (976.000 kijkers en 17 procent).

Het brons was voor The Talent Project op RTL 4. Verder keken de meeste mensen naar Veronica Inside op Veronica. Daar keken 518.000 mensen (9 procent) naar.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Welkom aan Boord: 447.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts European Championship: 269.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 262.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 195.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hunted: 150.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mud: 106.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Sportjournaal (1 miljoen), Half Acht Nieuws (997.000), GTST (914.000), RTL Boulevard (772.000), Editie NL (665.000) en BinnensteBuiten (489.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (1,1 miljoen), Eredivisie op vrijdag (775.000), Hart van Nederland (755.000), Nieuwsuur (514.000), Shownieuws (508.000) en RTL Late Night met Tan Huys (499.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.061.000
02. Twee voor twaalf (NPO2) 1.335.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.301.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.220.000
05. EenVandaag (NPO1) 1.102.000


06. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.094.000
07. Pauw (NPO1) 1.083.000
08. Sportjournaal (NPO1) 1.039.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 997.000
10. TV Show (NPO1) 976.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 914.000
12. The Talent Project (RTL4) 894.000
13. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 775.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 772.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 755.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.6%
2. RTL4 / 14.6%
3. NPO2 / 8.9%
4. SBS6 / 7.0%
5. Vero / 5.3%


6. RTL7 / 4.2%
7. NET5 / 3.8%
8. NPO3 / 3.1%
9. RTL5 / 2.5%
10. RTL8 / 2.4%


11. Discov / 1.2%
12. FOX / 1.1%
13. SBS9 / 1.0%
14. RTLZ / 0.9%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,6%
2. RTL Nederland 23,7%
3. Talpa TV 17,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen