SBS 6-datingshow Golden Boys valt uit top 25


De kijkcijfers van maandag 17 september 2018 (SKO)

Het is het meest begeerde tijdslot van SBS 6: maandagavond half tien, direct na publiekstrekker Frank Visser. Toch weet André Hazes daar niet echt te presteren met zijn bejaardendatingshow Golden Boys. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hoewel er vorige week nog ruim een half miljoen mensen keken, kwam de derde aflevering van Golden Boys maandagavond niet verder dan 400.000 kijkers (7 procent) en dat is niet genoeg voor een plek in de kijkcijfer top 25.

Hazes wist niet alle kijkers van Frank Visser vast te houden. Zijn programma Mr. Frank Visser Doet Uitspraak wist een publiek van 629.000 kijkers (11 procent) te vermaken. Dankzij de tv-rechter was SBS 6 de nummer drie op prime time, na NPO 1 en Veronica, maar nog voor RTL 4.

NPO 1 scoorde met Radar (1,5 miljoen en 25 procent) en Spoorloos (1,5 miljoen en 26 procent), terwijl Veronica Inside een mooie 701.000 kijkers (13 procent) noteerde.

De nummer vier van de avond was dus RTL 4: Helemaal Het Einde had 602.000 kijkers (11 procent) en Het Italiaanse Dorp Ollolai kwam daarna tot 537.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Bridget Jones’s Baby: 469.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Italian Job: 362.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Holland’s Next Top Model: 309.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Door Andere Ogen: 220.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Snobs en Sloebers: 188.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met De Marathon: 77.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), Zesuurjournaal (987.000), EenVandaag (837.000), RTL Boulevard (725.000), Editie NL (656.000) en M (605.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (674.000), Een klas vol ouders (673.000), Hart van Nederland (633.000), Nieuwsuur (536.000), Shownieuws (452.000) en RTL Late Night met Twan Huys (448.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.486.000
02. Spoorloos (NPO1) 1.463.000
03. Radar (NPO1) 1.430.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.076.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.042.000

06. Journaal 18:00 (NPO1) 987.000
07. EenVandaag (NPO1) 837.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 725.000
09. Voetbal Inside (Vero) 701.000
10. Pauw (NPO1) 674.000


11. Klas vol ouders (NPO1) 673.000
12. Editie NL (RTL4) 656.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 633.000
14. Mr. Frank Visser Doet Uitspraak (SBS6) 629.000
15. M (NPO1) 605.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.4%
2. RTL4 / 14.5%
3. SBS6 / 8.5%
4. Vero / 7.5%
5. NET5 / 6.4%

6. NPO2 / 5.3%
7. RTL7 / 5.1%
8. NPO3 / 3.5%
9. RTL5 / 3.0%
10. RTL8 / 2.5%


11. TLC / 1.2%
12. Discov / 1.1%
13. SBS9 / 1.0%
14. ID / 0.8%
15. BBCFirst / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,2%
2. RTL Nederland 25,0%
3. Talpa TV 23,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen