Veronica Inside ook op maandag te sterk voor 4 en 6


De kijkcijfers van maandag 13 augustus 2018 (SKO)

De mannen van VI hebben geen enkele last van hun overstap van RTL 7 naar Veronica; alle kijkers lijken meeverhuisd. Na hun succesvolle première op vrijdag, wist ook de eerste maandagaflevering gisteren veel kijkers te vermaken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Veronica Inside scoorde 648.000 kijkers (12 procent) en daarmee wist het programma net als vrijdag meer kijkers te bekoren dan vlaggenschepen RTL 4 en SBS 6. Alleen NPO 1 en NPO 2 trokken meer bekijks.

De mannen van VI hadden Hans Kraay te gast aan tafel. “Ik kwam vrijdag terug van PEC – Heerenveen en toen ben ik toch niet gelijk gaan slapen, maar even jullie eerste half uur gaan kijken. Ik moet eerlijk zeggen: het ziet er echt heel erg mooi uit. Ik heb van Johan begrepen dat hij het echt heerlijk vindt dat hij een metertje verder van jou vandaan zit“, zei hij.

Volgens Wilfred Genee klopt het echter niet dat de tafel veel groter zou zijn geworden: “Het schijnt dat de tafel even groot is, maar het lijkt zo – is ons verteld – omdat het decor ietsje kleiner is, waardoor de tafel ineens veel groter lijkt. De warmte is er nog steeds.”

De winnaar op prime time was NPO 1 dankzij de MAX-avond bestaande uit Groeten van MAX (1,4 miljoen en 24 procent) en We Zijn Er Bijna (1,6 miljoen en 29 procent).

Verder was vooral De Slimste Mens op NPO 2 in trek. Daar keken 1,1 miljoen mensen (20 procent) naar. Aansluitend trok Kijken in de Ziel slechts 282.000 kijkers (5 procent).

Het brons op prime time was dus voor Veronica. Pas daarna volgt RTL 4. Helemaal Het Einde trok 496.000 kijkers (9 procent) en Het Italiaanse Dorp: Ollolai 603.000 kijkers (12 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Equalizer: 370.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Bonje met de buren: 343.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Robin Hood Prince of Thieves: 264.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Butler: 137.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Lelijke Eendjes Vlaanderen: 110.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met President: 101.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (980.000), EenVandaag (799.000), RTL Boulevard (783.000), M (670.000), Editie NL (601.000) en Utopia (548.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (859.000), Laat op Eén (801.000), TV Show (531.000), Shownieuws (441.000) en Nieuwsuur (426.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.685.000
02. We zijn er bijna (NPO1) 1.595.000
03. Groeten van MAX (NPO1) 1.407.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.148.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.000.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 980.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 859.000
08. Laat op Eén (NPO1) 801.000
09. EenVandaag (NPO1) 799.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 783.000


11. M (NPO1) 670.000
12. Veronica Inside (Vero) 648.000
13. Het Italiaanse Dorp: Ollolai (RTL4) 603.000
14. Editie NL (RTL4) 601.000
15. Utopia (SBS6) 548.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.7%
2. RTL4 / 12.3%
3. SBS6 / 8.4%
4. NPO2 / 7.8%
5. Vero / 6.3%


6. RTL7 / 5.1%
7. NET5 / 4.3%
8. RTL8 / 3.1%
9. NPO3 / 2.0%
10. RTL5 / 1.7%


11. SBS9 / 1.2%
12. TLC / 1.2%
13. N.geog / 1.0%
14. Discov / 0.9%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,5%
2. RTL Nederland 22,2%
3. SBS Groep 20,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Veronica

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen