SBS 6 scoort niet met aftreksel Gevaarlijkste Wegen


De kijkcijfers van woensdag 22 augustus 2018 (SKO)

Het tv-programma Race tegen de Klok is woensdagavond niet denderend van start gegaan op SBS 6. Er keken om half tien 259.000 mensen (5,0 procent) naar de première-aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Race tegen de Klok, een soort De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld maar dan iets anders, stond na het door 382.000 mensen (8 procent) bekeken Mr. Frank Visser Rijdt Visite op het menu. Beide titels hadden last van concurrentie met het voetbal.

Zusterzender Veronica was de grote winnaar op prime time dankzij Ajax – Dynamo Kiev, waar 1,6 miljoen mensen (33 procent) naar keken. De nabeschouwing trok om elf uur ’s avonds nog 557.000 kijkers (18 procent).

Ondanks het voetbal wist NPO 2 nog de miljoengrens te doorbreken met De Slimste Mens. Daar keken 1,1 miljoen mensen (23 procent) naar. Aansluitend had Van Dis en de Dalai Lama slechts 194.000 kijkers (4 procent).

Het brons op prime time was niet voor NPO 1, maar voor RTL 4. Die zender trok met Het Italiaanse Dorp: Ollolai 668.000 kijkers (13 procent). Om half negen trok Mijn Zaak Is De Beste slechts 276.000 kijkers (5 procent).

De nummer vier op prime time was NPO 1 met De Nieuwe Lekkerbek (661.000 kijkers en 13 procent) en Laat Mij Maar Lopen (533.000 kijkers en 10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

SBS 6 scoorde met Mr. Frank Visser Rijdt Visite: 382.000 kijkers,

RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 270.000 kijkers,

Net5 scoorde met John Tucker Must Die: 218.000 kijkers,

NPO 3 scoorde met Terug naar de kust: 195.000 kijkers,

RTL 5 scoorde met SOS Mijn Vakantie Is Een Hel: 135.000 kijkers,

RTL 7 scoorde met Sin City A Dame To Kill For: 111.000 kijkers.

Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (999.000), EenVandaag (967.000), RTL Boulevard (764.000), M (652.000), Editie NL (486.000) en Utopia (462.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Laat op Eén (853.000), Hart van Nederland (644.000), Kanniewaarzijn (592.000), de voetbalnabeschouwing (557.000), Shownieuws (500.000) en Nieuwsuur (378.000) het meest in trek.

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, Veronica pakte zilver met 18 procent en RTL 4 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.717.000
02. Ajax – Dynamo Kiev (Vero) 1.643.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.132.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.073.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 999.000


06. EenVandaag (NPO1) 967.000
07. Laat op Eén (NPO1) 853.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 764.000
09. Het Italiaanse Dorp Ollolai (RTL4) 668.000
10. Voetbal CL PO VB (Vero) 662.000


11. De Nieuwe Lekkerbek (NPO1) 661.000
12. Journaal 12:00 (NPO1) 655.000
13. M (NPO1) 652.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 644.000
15. Kanniewaarzijn (NPO1) 592.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.3%
2. Vero / 17.5%
3. RTL4 / 11.6%
4. SBS6 / 7.9%
5. NPO2 / 7.1%


6. RTL8 / 4.1%
7. NET5 / 3.4%
8. NPO3 / 3.2%
9. RTL7 / 2.7%
10. RTL5 / 1.6%


11. TLC / 1.1%
12. Comedy / 1.1%
13. Discov / 1.0%
14. SBS9 / 0.8%
15. N.geog / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Talpa TV 29,6%
2. Publieke Omroep 29,6%
3. RTL Nederland 20,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen