House of Talent blijft onder grens van 200.000 kijkers

Geplaatst op Thu 09 Aug 2018 om 8:29


De kijkcijfers van woensdag 8 augustus 2018 (SKO)

SBS 6 heeft met de dagelijkse realityshow House of Talent vooralsnog niet bepaald een hit in handen. Ook de derde aflevering scoorde woensdagavond ver onder de grens van 200.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het nieuwe John de Mol-format, een soort nieuwe Starmaker, heeft er nu drie afleveringen op zitten. De eerste drie afleveringen trokken respectievelijk 187.000 (6,4 procent), 165.000 (5,0 procent) en 173.000 kijkers (5,0 procent).

Direct na House of Talent wist het programma Utopia woensdagavond 388.000 kijkers (9,1 procent) te bekoren. Die titel is voor SBS 6-begrippen redelijk succesvol.

De grote winnaar op prime time was De Slimste Mens met 1,1 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 2.

NPO 1 scoorde 927.000 kijkers (20 procent) met De Nieuwe Lekkerbek, waarna Laat Mij Maar Lopen 559.000 kijkers (12 procent) neerzette.

Het brons op prime time was voor RTL 4. Het Italiaanse Dorp: Ollolai kwam uit op 593.000 kijkers (13 procent). Daaraan voorafgaand deed Mijn Zaak Is De Beste 241.000 kijkers (5 procent).

Verder was vooral NPO 3 in trek. Het EK Atletiek wist 531.000 kijkers (11 procent) te vermaken.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 313.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Rambo 3: 302.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Angels and Demons: 296.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Wie Goed Doet: 235.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Roelvinkjes Dave en Donny doen zaken: 135.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Breakfast Club: 100.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (922.000), Zesuurjournaal (824.000), EenVandaag (753.000), RTL Boulevard (626.000), Europese Kampioenschappen (540.000), Editie NL (455.000) en M (443.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Laat op Eén (697.000), Kanniewaarzijn (669.000), Hart van Nederland (637.000), Nieuwsuur (599.000) en Shownieuws (580.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, NPO 2 pakte zilver met 11 procent en RTL 4 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.443.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.071.000
03. De Nieuwe Lekkerbek (NPO1) 927.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 922.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 824.000


06. EenVandaag (NPO1) 753.000
07. Laat op Eén (NPO1) 697.000
08. Kanniewaarzijn (NPO1) 669.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 637.000
10. RTL boulevard (RTL4) 626.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 599.000
12. Het Italiaanse Dorp Ollolai (RTL4) 593.000
13. Shownieuws (SBS6) 580.000
14. Laat mij maar lopen (NPO1) 559.000
15. Europese Kampioenschappen (NPO2) 540.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.0%
2. NPO2 / 11.4%
3. RTL4 / 11.2%
4. SBS6 / 7.7%
5. NPO3 / 7.2%


6. RTL8 / 4.6%
7. Vero / 4.6%
8. RTL7 / 4.4%
9. RTL5 / 2.3%
10. NET5 / 1.9%


11. BBCFirst / 1.3%
12. TLC / 1.3%
13. Discov / 1.3%
14. SBS9 / 0.9%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,6%
2. RTL Nederland 22,5%
3. SBS Groep 15,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








42 Reacties op “House of Talent blijft onder grens van 200.000 kijkers”


  1. Britt Scholte Lover

    Dit zijn gewoon goede cijfers voor house of tallent als je het vooruit of terug kijken mee rekent.
    Al met al is John de mol zeer tevreden

  2. TopofFlop

    Het online kijken wordt ook gemeten door Stichting Kijkonderzoek tot 7 dagen na uitzending. Dus over een paar dagen weten we of er ook echt wordt teruggekeken. Dat kan dus gecontroleerd worden.

  3. pieter 52

    KOOS VAN PLATERINGEN waar blijf je nou met je deskundigheid
    Glennis heeft grote indruk gemaakt in Amerika
    en….. natuurlijk bij MC geen letter hierover

  4. Melvin

    Kijkcijfers Youtube

    Afl. 1 – 17.801
    Afl. 2 – 9.766
    Afl. 3 – 5.305

    Ze zitten zowiezo dus boven de 200.000

  5. Boe

    Het is echt weer een de Mol productie, we hebben er wel een beetje genoeg van, het maakt hem niet zoveel uit wat het scoort hij zend het uit op sbs6 en hop hij verkoopt het in 20 landen.
    Wanneer komt hij nou eens met iets nieuws, alles lijkt op elkaar.

  6. Wauter

    De kijker moet het nog vinden, op uitgesteld kijken is het een regelrechte hit, het format is al aan 168 landen verkocht.

  7. Wauter

    @Melvin het cavia-kanaal van onze dochter heeft op YouTube meer views en kost minder om te maken.

  8. Flip de Beer

    M doet het op gemist ook prima!

  9. Wollter

    Genoten van UtopiA.
    Talpa wederom 3de….
    Veronica doet het beter!

  10. DAAN

    Niet alleen zijn het slechte cijfers op SBS6.

    Het programma staat ook elke dag op YouTube!
    House of Talent blijft heel erg slecht bekeken.

  11. Mariekje

    Wat een troep is dit weer!. Geen leuke deelnemers om naar te kijken, verwende pubers!. Misschien denken ze dat er na de vakanties wel genoeg kijkers zullen zijn maar dit gaat vast niet gebeuren, trek nu de stekker er maar uit!. Waardeloos!.

  12. Schutrups

    Zou het dan toch niet aan het mooie weer liggen, maar is het gewoon toch bagger die niemand pruimt??

  13. ashlee

    Ik denk dat SBS tevreden moeten zijn met dit weer. Voor de derde dag op rij zijn de cijfers in de doelgroep gestegen van 5,4% op maandag, naar 6,1% op dinsdag naar 7% op woensdag. Dus volgens mij heeft SBS niets te klagen.

  14. q8

    wie kijkt er uberhupt nog tv??
    alleen analfabeten nog, en schotelkijkers [zijn ook analfabeten natuurlijk,]

  15. TopofFlop

    In welke doelgroep zijn de cijfers gestegen?

  16. pieter 52

    hoveel com. zenders zijn er die er van dromen om 200.000 kijkers te hebben om 19.00 uur Waarom noet toch alles hoog scoren in Nederland
    als je uitgesteld kijken er bij op telt doet het programma in de zomertijd best aardig

    By the way Er zal wel een goede reden zijn geweest om het in de zomer uit te zenden , en je kunt ze niet veroordelen dat ze de zoveelste herhaling inzetten !!

  17. TopofFlop

    Er wordt vaak uitgesteld kijken genoemd. Cijfers willen we zien om het te kunnen staven.

  18. Deadly Viper

    House of talent is tot nu toe gewoon een dikke flop met zulke slechte kijkcijfers.

  19. pieter 52

    @ q8 alleen in Nederand kijken we geen tv meer We zijn altijd trendsetters geweest in de rest van de wereld kijkt men nog volop , en in Nederland worden er binnen kort geen tv schermen meer verkochtl nee als we toch niet meer op de ouderwetse manier kijken??? binnenkort kijkt heel Nederland nog op zijn i pad of i phone dus vooral online… en ziggo kpn zullen dat merken want vele zehggen hun tv abonnement op
    Dus weg met die lelijke grote beeldschermen en de nieuwest trend wordt …
    nieuwste i phone beeld formaat 6 x 12 word dan ook met gebogen schermpje, kost 2189 euro ,maar dan heb je ook wat hè !
    neen… je hebt gewoon gelijk Nederland kijkt niet meer zoals we altijd gewend waren!!!

  20. Peter

    Je gaat toch ook niet voor de lol naar stront zitten kijken?

  21. lik

    Hoe liep Rambo3 af?

  22. Krezus Jistus

    Ik ben zo benieuwd naar de kijkcijfers van Netflix. Dat is toch te meten?

  23. Deadly Viper

    @Pieter52

    Ik gebruik mijn TV voor Netflix en m’n Xbox, TV schermen worden echt niet alleen voor linear TV kijken gebruikt.

  24. Claire

    House of Talent is niet de moeite van het bekijken waard. Ik kwalificeer het op voorhand als een waardeloos programma.

    ‘Voor het bedenken van House of Talent was weinig talent vereist’ (Parool, 7 augustus)

  25. Wouter K

    Uitgesteld kijken: als men binnen anderhalf na uitzending kijkt, worden kijkcijfers meegenomen.

  26. Deadly Viper

    Zodra SBS weer de zoveelste flop te pakken heeft beginnen ze gelijk met uitgesteld kijken.

  27. Ron

    @Wauter: je hebt het over uitgesteld kijken, maar waar staan die cijfers dan? Die komen normaal gesproken een week na uitzending pas en worden bij de reguliere cijfers meegerekend. Ben benieuwd!

  28. 076

    M doet het weer geweldig. NOT hahaha

    House of Talent doet het vergeleken met M niet slecht.

    Er van uitgaand dat M op NPO1 staat wat bij een hoop mensen standaard op NPO1 staat. Dus makkelijker hogere kijkcijfers haalt. Dan is M om 19 uur gewoon de slechtste van alle zenders op dat tijdstip.

  29. SBS bagger HoT

    Wat een droevig gedoe met HoT .

    Weer een flopperdeflop programma voor onnadenkenden.

    En wat opvalt de SBS fans hebben weer iets nieuws om het debacle te camoufleren. “Uitgesteld ” kijken.

    Wat een simpele posters op deze site zeg om dit als argument te gebruiken om het programma iets te laten lijken. Mensen het blijft uitgekauwde troep.

  30. Ano Nymous

    Parapapam. De volgende flop heet bij deze House of Talent

  31. Mark

    Acteur Cor van Rijn (De Zevensprong, Martijn en de Magiër) overleden. Maar dat zal wel niet op MC komen.

  32. Deadly Viper

    Dat mensen serieus denken dat John de Mol het halfgestorven SBS6 kan redden?

  33. Mark

    Arjan, Henk, J, enz.

    Waarom SBS 6 gestopt met Paleis Voor Een Prikkie. Deden het toch aardig die herhalingen. Gisteren ineens Wie Goed Doet. Ze maken er echt een potje van. Volgende week ineens weer Mr. Visser op woensdag. Valt nog mee dat ze op maandag gestopt zijn met 2 x Mr. Visser, anders had je overkill. Doe dat Paleis Voor Een Prikkie op dinsdag i.p.v. Verzamelkoorts. Ik zou een één keer per maand een grote liveshow van House Of Talent doen. Waarin iedereen live zijn single kan doen, is extra promotie om te streamen (onder in beeld zetten zoals bij TVOH). Of dat kijkers kunnen stemmen op hun favoriet waardoor ze extra credits kunnen verdienen. Zit zoveel meer in dit programma. Bij Starmaker werd het ook groots aangepakt.

  34. Deadly Viper

    Niemand zit te wachten op de zoveelste talentenjacht.

  35. Bizar

    NPO2 twee nu al twee dagen groter dan RTL4.

  36. 076

    NPO1

    1816 EENVANDAAG 4,8 24,8 753.000

    1849 SPORTJOURNAAL 4,3 20,5 673.000

    1904 M 2,8 12,3 443.000

    2000 JOURNAAL 20 UUR 9,1 32,2 1.443.000

    Wat zegt dit over M als je naar de cijfers ervoor en na kijk?

  37. 053

    @076

    Dit zegt zoveel dat de NPO1 kijker echt wel kan zappen en niet standaard
    de tv op 1 heeft staan.

  38. Tss

    Wat was dat voor een stuk onbenul, gisteravond bij late.
    Zijn hond laten vliegen!
    En iedereen zat daar om te lachen!Bah!
    Hoe kan je zo’n stuk ellende uitnodigen! Je brengt rare gasten weer op een idee!
    Die lamstraal moet zelf eens gaan vliegen.
    Van een berg af met zijn domme hoofd naar beneden!

  39. Johannes

    Sterf dan. Je kunt het!

  40. TopShow

    Gelukkig nog een paar dagen vrij na de vakantie.
    Heerlijk bijna de gehele dag LIVE sport kunnen kijken via Eurosport 1 en 2.
    Zwemmen, Atletiek, Wielrennen en meer, top!
    De zender(s) waar je alles ziet!

    Voor de echte voetbal/sportliefhebbers;
    Vanavond 18:15 uur LIVE EL voetbal Trencin-Feyenoord op RTL7.
    Daarna vanaf 20:00 uur Vitesse-FC Basel op Fox Sports1.

    En morgen zijn zij er gelukkig weer. Nu op Veronica met Veronica Inside, 20:30 uur op 8.

  41. aammehoela

    Heerlijk bijna de gehele dag LIVE sport kunnen kijken zonder reclames bij NPO2 en NPO 3, Sporza, ARD en/of ZDF en de BBC. Eventueel met live-streams zoals NPO-nl.
    Geen Eurosport voor nodig of dat dure eurosport-player. En als je vanavond voor het atletiek heb gekozen heb je enkel het dramatische Feyenoord gemist. Zag bij Nieuwsuur een hele korte slapstick-samenvatting voorbij komen. Wat een drama…….. die defensie van Feyenoord. Zullen de heren het wel over hebben morgenavond, maar ondergetekende gaat weer via NPO 3 en Sporza het atletiek volgen, zonder reclames uiteraard.

  42. J

    Vanaf woensdag 31 oktober begint Het Perfecte Plaatje:
    https://www.instagram.com/p/BmRCPpDB2hG/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=12cdt3izqnnph

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.