Chantal en Humberto scoren met Dance Dance Dance


De kijkcijfers van zaterdag 25 augustus 2018 (SKO)

Het vierde seizoen van Dance Dance Dance is zaterdagavond met ruim 1,1 miljoen kijkers (22 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee was de zender voor de tweede avond op rij de winnaar op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. RTL 4 is het nieuwe tv-seizoen goed begonnen. Na het succes van The Voice Senior op vrijdagavond (1,6 miljoen en 29 procent), pakt de zender nu goud met de dansshow van Chantal Janzen en de nieuwe host Humberto Tan.

Gedurende de eerste drie seizoenen werd Dance Dance Dance gepresenteerd door Chantal Janzen en Jandino Asporaat, maar de komediant wilde geen vast contract meer met RTL 4 en dat kostte hem ook deze show.

Seizoen één tot en met seizoen drie van Dance Dance Dance trapten af met respectievelijk 672.000 kijkers (tegenover het Nederlands elftal), 1,5 miljoen kijkers en 1,1 miljoen kijkers.

RTL 4 had het zaterdagavond makkelijk, want NPO 1 is nog in zomerslaap. Die zender had nog herhalingen van Animal Crackers (966.000 kijkers en 18 procent), Mindf*ck (858.000 kijkers en 16 procent) en De Kwis (626.000 kijkers en 12 procent) op het menu staan.

Het brons op prime time was voor NPO 2, dat met Reuzen in Leeuwarden een mooie 560.000 kijkers (11 procent) neerzette. Ellen ten Damme trok aansluitend 365.000 kijkers (7 procent).

Verder was vooral FOX Sports Eredivisie 1 (Zwolle – PSV scoorde op prime time 426.000 kijkers en 8 procent) in trek. SBS 6 bleef steken op 180.000 kijkers (4 procent) voor Everest.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Morden I Sandhamn: 325.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Take Two: 318.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 217.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Everest: 180.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Gladiator: 158.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 152.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Echt Waar: 106.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (931.000), Half Acht Nieuws (835.000), EenVandaag (716.000), Verborgen Kustdorpen (467.000) en RTL Boulevard (450.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,4 miljoen), Studio Sport (663.000), Het zijn net mensen (643.000), Nieuwsuur (478.000) en Hart van Nederland (420.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en FOX Sports 1 brons met 7 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.396.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.266.000
03. Dance Dance Dance (RTL4) 1.141.000
04. Animal Crackers (NPO1) 966.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 931.000


06. Mindf*ck (NPO1) 858.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 835.000
08. EenVandaag (NPO1) 716.000
09. Studio Sport (NPO1) 663.000
10. Het zijn net mensen (RTL4) 643.000


11. De Kwis (NPO1) 626.000
12. Reuzen in Leeuwarden (NPO2) 560.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 478.000
14. Verborgen Kustdorpen (NPO1) 467.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 450.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.2%
2. RTL4 / 16.2%
3. FOXSp1 / 7.3%
4. SBS6 / 5.6%
5. NPO2 / 5.6%


6. NPO3 / 4.3%
7. NERT5 / 4.0%
8. RTL8 / 3.1%
9. RTL7 / 2.8%
10. Vero / 2.5%


11. RTL5 / 1.7%
12. SBS9 / 1.5%
13. Ziggo / 1.4%
14. FOXSp / 1.2%
15. TLC / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,1%
2. RTL Nederland 23,8%
3. SBS Groep 13,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen