Het Italiaanse Dorp: Ollolai hele week in kijkcijfer top 15


De kijkcijfers van vrijdag 20 juli 2018 (SKO)

Het nieuwe dagelijkse programma Het Italiaanse Dorp: Ollolai is geen flop. Al de hele week handhaaft de halftienshow van RTL 4 zich in de dagelijkse kijkcijfer top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ollolai sloot zijn eerste uitzendweek vrijdag af met een prima 618.000 kijkers (14 procent) en dat is in lijn met de scores van deze week. Gemiddeld keken er van maandag tot en met vrijdag 619.000 mensen naar het programma, goed voor een marktaandeel van bijna 13,7 procent.

De Ollolai-show hoefde gisteren slechts één programma voor te laten gaan. Muziekfeest in de zomer noteerde op NPO 1 een publiek van 845.000 kijkers (20 procent). Het brons op dit tijdstip was voor Nieuwsuur met 475.000 kijkers (11 procent) op NPO 2.

De winnaars om half negen waren Een tegen 100 met 1,1 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 1, De Slimste Mens met 854.000 kijkers (20 procent) op NPO 2 en The Best of The Voice Worldwide met 440.000 kijkers (10 procent) op NPO 2.

Naast RTL 4, NPO 1 en NPO 2 wist geen enkele andere zender een plek te bemachtigen in de kijkcijfer top 25.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 255.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Night at the Museum 2: 253.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Freek naar de haaien: 218.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 187.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Walking on Sunshine: 139.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Fat Gypsy Wedding: 98.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hunter Il Cacciatore: 66.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Gevoel van de Vierdaagse (888.000), EenVandaag (869.000), Sportjournaal (823.000), Half Acht Nieuws (653.000), RTL Boulevard (495.000), Editie NL (463.000) en GTST Classics (332.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (1,1 miljoen), Jinek (885.000), Hart van Nederland (783.000), Nieuwsuur (475.000), Shownieuws (470.000) en Een Nieuw Leven in de Zon (265.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider voor 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.612.000
02. Een tegen 100 (NPO1) 1.145.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.137.000
04. De Avondetappe (NPO1) 1.065.000
05. Gevoel van de Vierdaagse (NPO1) 888.000


06. Jinek (NPO1) 885.000
07. EenVandaag (NPO1) 869.000
08. De Slimste Mens (NPO2) 854.000
09. Muziekfeest in de zomer (NPO1) 845.000
10. Sportjournaal (NPO1) 823.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 783.000
12. Tour de France (NPO1) 751.000
13. Half acht nieuws (RTL4) 653.000
14. Het Italiaanse Dorp Ollolai (RTL4) 618.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.9%
2. RTL4 / 11.7%
3. SBS6 / 7.7%
4. NPO2 / 7.2%
5. NET5 / 4.2%


6. NPO3 / 3.5%
7. RTL8 / 3.0%
8. RTL7 / 2.7%
9. RTL5 / 2.1%
10. Vero / 1.9%


11. TLC / 1.3%
12. Discov / 0.9%
13. SBS9 / 0.9%
14. Comedy / 0.9%
15. BBCFirst / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,6%
2. RTL Nederland 19,5%
3. SBS Groep 14,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen