Dennis Schouten trots dat hij PowNed uit slop haalt

Dennis Schouten is er trots op dat zijn zesdelige serie Dennis in Albufissa zo’n grote hit is op het YouTube-kanaal van omroep PowNed. Dat laat hij weten aan het AD. Dennis in Albufissa doet het veel en veel beter dan de andere filmpjes van PowNed, terwijl de omroep er kennelijk niet echt veel vertrouwen in: de presentator moest de helft van het programmabudget – 4.000 euro – zelf betalen als hij zo graag wilde draaien. Nu laat het televisietalent zijn werkgever een poepie ruiken.

Het was hard werken, maar het was het waard, zegt Schouten. “Ik heb het mijzelf niet makkelijk gemaakt, want ik was daar alleen met een cameraman. Voor een redactie of regisseur was geen budget.

Nu is hij vooral trots. “Ik heb laten zien dat ik een grote doelgroep kan bereiken. De serie is beter bekeken dan andere items.

Wat vond PowNed ervan? “Alleen bij de omroep waren ze bij het zien van de eerste aflevering wat kritisch. Ik moest wat dingetjes veranderen.

Hij heeft zijn collega’s nog niet gesproken. “Ik ben vannacht pas thuisgekomen. Mijn stem is nog helemaal schor van de laatste avond. Dat gesprek komt nog wel.

Lees ook: Dennis Schouten scoort hit met zelf betaalde realityserie (gisteren)

Foto: PowNed

Meer in PowNed

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen