Dennis Schouten scoort hit met zelf betaalde realityserie

Dennis Schouten scoort een hit met zijn online realityserie Dennis in Albufissa, waarin hij de medewerkers en bezoekers van de Nederlandse feesttent Albufissa in Portugal volgt. Dat is te zien op het YouTube-kanaal van omroep PowNed. De zesdelige serie kwam vorige week in dagelijkse frequentie online en trok veel bekijks: de eerste aflevering zit nu zelfs al op 394.000 en de tweede op 288.000 views. De zesde en laatste aflevering staat slechts één dag online en scoort al bijna 200.000 views.

Ter vergelijking: twee andere items die in de afgelopen dagen zijn gepubliceerd op het YouTube-kanaal van omroep PowNed scoorden 76.000 en 30.000 views. De scores van Schouten liggen daar ver boven.

Opvallend aan deze serie is dat Schouten de helft van het programmabudget, 4.000 van de 8.000 euro, uit eigen zak moest betalen.

De NPO wilde voor dit project geen budget uittrekken en de steenrijke bazen van omroep PowNed wilden niet meer dan 4.000 euro uittrekken om de droom van hun presentatietalent te vervullen.

Schouten moest dus behoorlijk in zijn spaarpot graaien. Het tv-talent verdient 3.000 euro bruto per maand.

Dennis in Albufissa:

Foto: PowNed

Meer in PowNed

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen