Talkshow Eva Jinek blijft onverminderd populair


De kijkcijfers van dinsdag 19 juni 2018 (SKO)

De talkshow van Eva Jinek blijft ook in deze WK Voetbal-periode onverminderd populair. Ook gisteren bediende ze met 779.000 kijkers (25 procent) weer een groot publiek op de late avond van NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jinek is een van de twee vrouwen die voor de ondergang van Humberto Tan hebben gezorgd. Toen de twee in januari 2017 rechtstreeks de concurrentie met elkaar aan gingen, zag Tan een hoop kijkers overlopen naar zijn concurrente.

NPO 1 was ook de winnaar op prime time: de wedstrijd Rusland – Egypte was goed voor 1,9 miljoen kijkers (35 procent) op NPO 1.

NPO 2 pakte zilver met Opsporing Verzocht, goed voor 728.000 kijkers (13 procent). Aansluitend trok Born to Kill 478.000 kijkers (8 procent).

Verder was vooral RTL 4 in trek: Help Mijn Man Is Klusser scoorde 593.000 kijkers (11 procent), waarna VI Oranje Blijft Thuis 610.000 kijkers (13 procent) scoorde.

SBS 6 trok 446.000 kijkers (8 procent) met De Lijf Show.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Librarian Return to king Solomons mines: 293.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met KVW Quiz: 287.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Op de vlucht: 265.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 239.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Battleship: 179.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prinses op de erwt: 118.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Sportjournaal (1,3 miljoen), Polen – Senegal (1,2 miljoen), Studio Rusland (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (977.000), Achtuurjournaal (969.000), GTST (898.000), RTL Boulevard (657.000), Zesuurjournaal (599.000), Editie NL (442.000) en Utopia (433.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (884.000), Jinek (779.000), VI Oranje Blijft Thuis (610.000), Shownieuws (570.000) en Nieuwsuur (560.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 31 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Voetbal WK RUS EGY (NPO1) 1.920.000
02. Sportjournaal (NPO1) 1.262.000
03. Voetbal WK POL SEN (NPO1) 1.233.000
04. Studio Rusland (NPO1) 1.223.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 977.000


06. Journaal 20:00 (NPO2) 969.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 898.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 884.000
09. Jinek (NPO1) 779.000
10. Opsporing Verzocht (NPO2) 728.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 657.000
12. VI Oranje Blijft Thuis (RTL4) 610.000
13. Journaal 18:00 (NPO2) 599.000
14. Help mijn man is klusser (RTL4) 593.000
15. Voetbal WK COL JPN (NPO1) 584.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.7%
2. RTL4 / 12.5%
3. NPO2 / 9.2%
4. SBS6 / 8.3%
5. RTL7 / 4.0%


6. NET5 / 3.3%
7. NPO3 / 3.2%
8. Vero / 2.9%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.5%


11. BBCFirst / 1.2%
12. TLC / 1.0%
13. Comedy / 0.9%
14. ID / 0.9%
15. Discov / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 43,1%
2. RTL Nederland 21,5%
3. SBS Groep 15,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: KRO-NCRV

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen