NPO 1 scoort niet met Hazes-film op rustdag WK


De kijkcijfers van vrijdag 29 juni 2018 (SKO)

NPO 1 zag zijn kijkcijfers vrijdagavond flink inzakken op de rustdag van het WK Voetbal. Waar de zender op WK-dagen meer dan 2 miljoen kijkers scoort, kwam de Hazes-film Bloed Zweet en Tranen gisteren niet verder dan 594.000 kijkers (13 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Aansluitend wist ook het Rutger Castricum-programma Marokko op 1 de kijker niet te amuseren. Die reportageserie over Marokkaanse voetbalsupporters trok 311.000 kijkers (8 procent).

NPO 1 was de nummer drie op prime time. Zusterzender NPO 2 pakte goud: die zender trok met Vera 928.000 kijkers (21 procent).

Het zilver was voor RTL 4. The Best of The Voice Worldwide kwam uit op 641.000 kijkers (15 procent). Aansluitend kwam VI Oranje Blijft Thuis uit op 619.000 kijkers (15 procent).

Verder kwam geen enkele andere zender op prime time in de kijkcijfer top 25 terecht.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Avatar: 243.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Freek tegen de stropers: 222.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Colombiana: 169.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 143.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Wicker Man: 124.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Fat Gypsy Wedding: 83.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hunter Il Cacciatore: 80.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,2 miljoen), GTST (798.000), Half Acht Nieuws (748.000), Zesuurjournaal (556.000), EenVandaag (516.000), RTL Boulevard (507.000) en Gesprek met premier (467.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (888.000), Hart van Nederland (727.000), Journaal Laat (668.000), Nieuwsuur (641.000), VI Oranje Blijft Thuis (619.000) en Shownieuws (614.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 17 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.224.000
02. Vera (NPO2) 928.000
03. Jinek (NPO1) 888.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 798.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 748.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 727.000
07. Journaal laat (NPO1) 668.000
08. Nieuwsuur (NPO2) 641.000
09. The Best of The Voice Worldwide (RTL4) 641.000
10. VI Oranje Blijft Thuis (RTL4) 619.000


11. Shownieuws (SBS6) 614.000
12. Bloed zweet en tranen (NPO1) 594.000
13. Journaal 18:00 (NPO1) 556.000
14. EenVandaag (NPO1) 516.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 507.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 17.4%
2. RTL4 / 15.6%
3. NPO2 / 12.4%
4. SBS6 / 8.4%
5. NPO3 / 4.2%


6. RTL7 / 3.2%
7. RTL8 / 2.9%
8. NET5 / 2.6%
9. Vero / 2.5%
10. RTL5 / 1.6%


11. TLC / 1.3%
12. Comedy / 1.1%
13. SBS9 / 1.1%
14. Discov / 1.1%
15. Ziggo / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,0%
2. RTL Nederland 23,3%
3. SBS Groep 14,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen