Net5 scoort 156.000 kijkers met finale MasterChef

Geplaatst op Thu 14 Jun 2018 om 8:38

Met de finale van MasterChef Nederland is er een einde gekomen aan een twee maanden durende stille kijkcijferramp op Net5. Ook de slotuitzending stelde teleur met een magere 156.000 kijkers (3,3 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. MasterChef was sinds april twee keer per week te zien op prime time, gevolgd door andere Nederlandse programma’s die het ook slecht deden. Hoe heeft het mis kunnen gaan? Evert Bronkhorst van mediabureau Vizeum heeft een idee.

Bronkhorst van Vizeum, een bureau dat zendtijd inkoopt voor adverteerders, zag de kijkcijfers op een gegeven moment onder de 100.000 slinken. “Blijft zonde dat de Nederlandse versie van MasterChef op Net5 niet scoort“, zegt hij.

Hoe komt het? “1. Koks te weinig ‘warm’, mis gevoel van Australische versie. 2. Veel te laat in het seizoen gepland, was in februari begonnen. De kandidaten zijn prima.

Ook voor chefkok en jurylid Freek van Noortwijk is deze mislukking een domper. De hitsige vriend van Katja Schuurman hoopte op een tv-doorbraak, maar zowel dit programma als RTL 4’s Superstar Chef (dat deze week ook ten einde kwam en waarin hij ook een rol had) zijn geflopt.

De finale van MasterChef Nederland is gewonnen door de 40-jarige Frederick van Emstede uit Leiderdorp. Hij reageerde uitzinnig van vreugde op zijn overwinning.

Foto: SBS








9 Reacties op “Net5 scoort 156.000 kijkers met finale MasterChef”


  1. Marjolijn

    Stuur ze een tape met de finale. Goedkoper.

  2. Robert

    Die Freek is toch helemaal niks, ook alleen maar op de buis omdat Katja dat heeft geregeld.

  3. Pim

    Gelukkig deed Samenwonen De Battle het wel heel goed met 97000 kijkers. Gefeliciteerd Karin de Groot!! Goed gedaan

  4. Frederik de Groot

    Als je Masterchef Engeland wint, dan pas heb je wat gewonnen. Een prachtig rustig en toch erg spannend programma. De kwaliteiten van deze kandidaten komen goed naar voren.
    Masterchef Australië is een hysterisch programma, wat meer over de reuring erom heen gaat, dan om de koks die proberen wat goeds op een bord te krijgen.
    En laat nu Nederland menen dat ie de uitzending naar het voorbeeld van die hysterische Australiërs wil maken. Met als de klap op de vuurpijl bij de finale hordes mensen die over relingen hangen om aan te moedigen. Wat een show en theater! En daar ligt nu volgens mij de kneep, waarom geen hond keek.

  5. Elizabeth

    En die vreselijke jury..

  6. Wim

    Wat een berichtgeving MC. De hitsige vriend… MC heeft er blijkbaar zelf ervaring mee. Jammer hoor.

  7. Reageer

    MC heeft er blijkbaar zelf ervaring mee? Waarmee Wim?

  8. K

    Serieus…waar gaat dit mis…wat in het ene land wel een grote publiekstrekker is,en in Nederland totaal niet…Australië heeft een groot entertainment gehalte …Engeland vindt ik erg Professioneel. ..Nederland …tja…te graag willen maar komt niet goed uit de verf.

  9. Eva

    Ik denk dat Freek weer moet gaan doen waar hij goed in is; koken!
    Het is nu voor de zoveelste keer gebleken dat hij het NIET goed doet op tv.
    Daarnaast beginnen er minder goede geluiden te komen over Breda. Focus op core business lijkt mij slim in deze.
    Ook de reclame campagne voor (betaald) water uit fles valt bijzonder slecht bij veel mensen.
    Je wordt er niet sympathieker op gevonden, als lijkt dat je voor het snelle grote geld gaat en het zogenaamde beroemd willen zijn.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.