Marokko op 1 nog steeds geen kijkcijferhit op NPO 1


De kijkcijfers van zondag 24 juni 2018 (SKO)

De NPO 1-kijker loopt nog steeds niet warm voor Marokko op 1, het programma van Rutger Castricum over Marokkanen. Na 471.000 kijkers voor de eerste en 491.000 kijkers voor de tweede, trok de derde aflevering gisterenavond laat 445.000 kijkers (12 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Voorafgaand aan Marokko op 1 werd Studio Rusland uitgezonden, dat 1,3 miljoen kijkers (25 procent) scoorde. Toen Marokko op 1 begon, haakte 67 procent van de kijkers af.

De kijker keek ook zondag weer massaal naar het WK Voetbal. Op prime time trok de wedstrijd Polen – Colombia (0-3) bijna 2,2 miljoen kijkers (36 procent).

Het meest bekeken alternatief op prime time was de NPO 2-detective Dicte met 733.000 kijkers (12 procent). Het brons was voor het RTL 4-programma Het Beste Van Got Talent Worldwide met 594.000 kijkers (10 procent) op RTL 4.

Verder was vooral SBS 6 in trek. Die zender trok met Wegmisbruikers 422.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Ocean’s Thirteen: 361.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Hawaii Five-O: 228.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Gevaarlijkste wegen van de wereld: 216.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 182.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Django Unchained: 158.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Leugendetective: 73.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Sportjournaal (1,7 miljoen), Studio Rusland (1,6 miljoen), Japan – Senegal (1,4 miljoen), Achtuurjournaal (1 miljoen), Half Acht Nieuws (817.000) en RTL Boulevard (375.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Rusland (1,3 miljoen), Hart van Nederland (728.000), Nieuwsuur (709.000), Shownieuws (595.000), All You Need Is Love (496.000) en Marokko op 1 (445.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 33 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 10 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Voetbal WK POL COL (NPO1) 2.182.000
02. Sportjournaal (NPO1) 1.672.000
03. Studio Rusland (NPO1) 1.648.000
04. Voetbal WK JPN SEN (NPO1) 1.368.000
05. Voetbal WK ENG PAN (NPO1) 1.153.000


06. Journaal 20:00 (NPO2) 1.001.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 817.000
08. Autosport F1 GP FRA (Ziggo) 787.000
09. Dicte (NPO2) 733.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 728.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 709.000
12. Studio Sport (NPO1) 661.000
13. Voetbal WK VB (NPO1) 613.000
14. Shownieuws (SBS6) 595.000
15. Beste van Got Talent Worldwide (RTL4) 594.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 32.6%
2. RTL4 / 9.7%
3. NPO2 / 9.2%
4. SBS6 / 7.5%
5. NET5 / 4.3%


6. Vero / 3.7%
7. NPO3 / 2.8%
8. RTL7 / 2.5%
9. RTL8 / 2.0%
10. RTL5 / 1.5%


11. Ziggo / 1.2%
12. BBCFirst / 1.0%
13. RTLZ / 0.9%
14. Comedy / 0.8%
15. Discov / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 44,6%
2. SBS Groep 16,3%
3. RTL Nederland 15,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen