Ron Vergouwen pleit voor nieuwe naam Veronica

Geplaatst op Sun 20 May 2018 om 14:00

Ron Vergouwen, de tv-kenner van Omroep MAX en RTL Boulevard, denkt dat John de Mol er goed aan zou doen om de naam van tv-zender Veronica te veranderen. Dat laat hij weten op Twitter. Veronica is in de komende seizoenen niet alleen het podium van de Champions League, maar ook van de mannen van Voetbal Inside. Mogelijk komt daar de Europa League bij. “Veronica profileert zich nu toch echt als sportzender. En eindelijk kan VI de beelden ook eens laten zien“, zegt hij.

Meer dan genoeg reden om het Veronica-merk aan te pakken, vindt Vergouwen. “Hoog tijd voor een gedeeltelijke rebranding van het merk Veronica. Zender omdopen in Veronica Sport.

De RTL 7-slogan Meer Voor Mannen past nu meer bij Veronica, meent hij. “Misschien wil de slogan voor een mooi prijsje ook wel de overstap maken naar Talpa…

Het marktaandeel van Veronica zal komend seizoen flink stijgen, terwijl de concurrerende mannenzender RTL 7 deze door het vertrek van Voetbal Inside flink zal zien dalen.

Foto: RTL Boulevard








75 Reacties op “Ron Vergouwen pleit voor nieuwe naam Veronica”


  1. *Jort

    Lijkt me een verstandige zet.

  2. johan

    Die Champions League beelden mogen toch alleen worden vertoond op wedstrijddagen? En dus zelfs geen kleine stukjes op op maandag en vrijdag.

  3. Ookdatnog

    SLECHT IDEE NIET DOEN !

  4. ano@niem.nl

    De namen van de zenders gaan toch al veranderen.
    SBS gaat er in elk geval af en wordt ZES. NET5 wordt 5 en SBS9 wordt 9.
    Veronica is helaas een merknaam waar ook een tv-blad en een radiozender aan hangt. Dus men zal niet zo maar aan die naam tornen.

  5. gtstfites

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA !! Dat hoofd !!

  6. Peter

    Wat een domme l*l.
    Veronica is een sterke merknaam die iedereen kent. Dat ga je niet overboord gooien. TV kenner noemt hij zich dan. Hij snapt er niks van.

  7. D.

    inderdaad- zo’n naam doe je niet weg maar hij kan mooi naar 6- Veronica6 & op 8 veronica sport

  8. Bart

    @ano@niem.nl Het magazine draagt de zelfde naam nog maar is niet van de zelfde eigenaar. Ik vind dat alle Talpa tv zenders een andere naam moeten krijgen. De hoofdzender zou ik Veronica 6 noemen.

  9. Bjorn

    V E R O N I C A
    sport-films-series

    En dan Veronica groot en daaronder klein sport films series

  10. ano@niem.nl

    Veronica wordt niet de hoofdzender, dat wordt ZES met amusement, entertainment, talkshows en nieuws

  11. Ron

    Edwin Evers noemde van de week al per ongeluk al de nieuwe naam van SBS, hij had het over 6/Zes zonder toevoeging SBS. Dit omdat ze sinds deze week op TV zijn te zien met Evers Staat Op.
    De naam Veronica slaat nergens meer op, het is wijsheid deze te veranderen inderdaad.

  12. Peter

    Ron snapt er dus ook niks van.

  13. Henk

    Hahaha, en met dat geneuzel kan je geld verdienen.

  14. Dennis

    Veronica van naam veranderen? Waar zit zijn verstand?!
    VI moet eerst nog maar eens zien of de kijker het slecht bekeken Veronica gaat vinden. Als RTL met een sterkere talkshow gaat komen omtrent sport, zal de kijker die gemakkelijker vinden denk ik.
    Als ik RTL was zou ik Barbara Barend en Marcel Maijer hier op zetten met om de week deskundige.

    Ik denk namelijk dat VI een paar keer wordt verschoven, en mogelijk naar SBS wordt gehaald omdat het op Veronica niet aan gaat slaan. Vervolgens gaat het langzaam van de buis en staan de drie heren op straat.

  15. Ron

    @Peter: jij dus ook niet, anders had er je wel met een relevante bijdrage gekomen.

  16. Joep uit Tilburg

    En dat noemt zich kenner. Ha ha ha ha ha ha ha

  17. Dennis

    Goed idee, Veronica doet denken aan de goede tijd van vroeger.

    En die mooie tijd komt nooit meer terug.

  18. pieter

    Ome Bull draait zich om in zijn graF als hij dit kon lezen
    Trouwens, er zijn nog veel Veronica fanaten , moet je maar eens zien als er weer
    een soort terugblik wordt uitgezomden als het volgend jaar 60 jaar geleden was dat veronica al zeezender de lucht in ging , de naam Veronica mag nooit verdwijnen!
    wij zijn dank beschuldigd aan de pioniers van dit station , die er voor mede voor vochten dat we com. radio tv zenders hebben lokale en reg zenders en horizontale programmeringen, doel groep radio en tv .Ze hadden een vooruitziende blik
    en al in de jaren 60 hadden ze al ideeen hoe je het omroep systeem zou kunnen veranderen
    volgen mij gaat er ook iets door je heen als medewerker/ dj van het piraten tijdperk vraag me af wat Lex Harding Adje Bouwman Erik de Zwart Tineke de Nooy Joost den Draaier ,Eddy Bekker ,Chiel Montagne, Harrmen Siezen,en al die andere die bij Veronica hun programmas deden er van zouden vinden

    OOK HIER GELD NOG STEEDS !!! VERONICA MOET BLIJVEN!!

  19. Frank de Waal

    Wel goed lezen hè, hij wil er dus alleen het woord SPORT achter plakken. Dat vind ik best een goed idee. Maakt het wel een stukje duidelijker.

  20. Ookdatnog

    WAAR KOMT DIE RED HEAD VANDAAN?
    VERONICA MOET BLIJVEN!🆓

  21. Bart

    @pieter Eens!! De vorige eigenaren van SBS zijn onzorgvuldig met de naam Veronica om gesprongen. (@Ron) Dat maakt het nog steeds slechte naam. Dit is het moment om om Veronica weer groot te maken. Nog altijd een sterk merk.

    @Dennis Mensen die naar VI kijken hoeven slechts 1 zender verder te zappen en gaan dit ook doen. Totale onzin wat je zegt. En jij denkt dat een programma met Marcel Maijer en/of Barbera Barend beter gaat scoren? Tuurlijk niet. RTL had 7 al veel eerder en verder uit moeten bouwen. Het heeft te lang op een steunpilaar (VI) geleund. Nu is het te laat. Een ander sportprogramma er tegenover zetten zou echt stom zijn.

  22. Henk

    Graag ook weer nieuwe promo’s voor Veronica met mooie vrouwen en stoere scenes zoals in de 90’s. https://youtu.be/xFLn7sMOTCA

    Overigens vind ik een naam als Veronica beter staan dan RTL 4, 5, 6 etc.

  23. Laurens

    Die toevoeging bij Veronica is echt niet nodig. Veronica wordt vanzelf bekend als sportzender en richt zich nu al op mannen.
    Veronica naar de hoofdzender vind ik niet slim, omdat ze ook radio Veronica hebben. Laat Wilfred daar ook programma’s maken en zorg dat sport daar ook wordt besproken. Zo heb je een sportzender met daaraan gekoppeld een radiozender.

    Bij SBS6 mogen ze echt wel naar Zes, SBS9 mag aangepast worden naar TV10, gekoppeld aan Radio 10.
    Als Veronica naar het kanaal van Net5 verschuift, kunnen ze de hele dag uitzenden. Net5 kan dan omgedoopt worden tot gokkanaal.

  24. RaymondVL

    Veronica blijft! Als u dat wilt!

  25. SOLANGE

    Ik wil geen mensen met rood haar meer zien op tv.

  26. Peter

    Ron 
    Sun 20 May 2018 om 16:04

    @Peter: jij dus ook niet, anders had er je wel met een relevante bijdrage gekomen.

    —–

    Die staat er een paar posts boven. Maar lezen van eerdere reacties voor het reageren is niet aan veel mensen besteed

  27. Suomynona

    De post van Pieter laat maar weer duidelijk zien waar het al ruim 15 jaar fout gaat met de naam Veronica: het eeuwige vasthouden aan de nostalgie. Hartstikke mooi en belangrijk destijds, maar het is inderdaad al bijna 60 jaar geleden. Leuk voor een geschiedenisboek maar het Veronica van de laatste 15-20 jaar heeft allang niks meer te maken met die tijd.

    En nee, Veronica is geen sterk merk meer. Al jaren niet meer. Eigenlijk vanaf het moment dat het uit de HMG stapte, het een kortstondig zelfstandig tv-avontuur beleefde en daarna onderdak vond binnen de SBS-groep is het merk weinig meer waard. Het is te versnipperd. Veronica TV is de laatste 15 jaar niks meer dan een niche-zender voor Amerikaanse series en films (en sinds twee jaar dan voor voetbal), Radio Veronica heeft al jaren te kampen met een zwalkend imago waar men niet weet wat het wil en het Veronica Magazine is, zeker sinds John Lukken daar enkele jaren de scepter zwaaide, verworden tot alles behalve hét programmablad van Nederland. De naam Veronica heeft geen enkele synergie tussen de verschillende onderdelen, temeer het blad in handen is van Sanoma en dat dus nooit een geheel kan vormen met TV en Radio.

    En waarmee moet Veronica weer groot gemaakt worden? De eeuwige verhalen over de zeezender? Acties van +30 jaar geleden (“Veronica komt naar je toe”) afstoffen? Face it, people: dat Veronica is jaren geleden al vergaan. Vergane glorie, niks meer. Als je dat terug wil moet je maar een oude VHS-band afspelen of een tijdmachine bouwen.

    De naam Veronica is aardig voor een niche-zender voor mannen, daarin kan het groter worden dan RTL 7 met de CL en de mannen van VI. Radio Veronica blijft ook wat rommelen in de marge met hun format, en Veronica Magazine zie ik binnen de komende 10 jaar nog wel omvormen tot een entertainmentblad waarbij programmagegevens helemaal verdwijnen.

  28. Henk

    Waarom heeft John nog niet naar de eindregie gebeld om die lelijke 8 uit beeld te halen?

  29. Ron

    @Suomynona: second that. Helemaal mee eens met je betoog.

  30. Me

    We gaan iets nieuws beginnen…… SPORT 7.
    Alles maar dan ook alles waar de Mol zich mee bemoeit gaat kapot.

  31. Peter

    Veronica is niets mis mee als merk. Sterker nog tv en radio wordt weer een geheel. Iedereen kent de naam. Dat veranderen is zeer dom.

  32. toxilogic

    VIronica, trouwens Veronica heeft een eerst naam op radiogebied, op TV heeft het nooit vergebracht, en het voetbal wat ze de afgelopen jaren in huis hadden werd op uiterst belabberde wijze gebracht, maar wie weet wordt VI’s directeurtje wel de baas daar.

  33. Peter

    Veronica scoort de laatste tijd behoorlijk goed op tv. Beter dan rtl5 7 en 8 en net 5 en npo 3 met regelmaat

  34. Bart

    @Suomynona Bijna geheel eens met je verhaal maar ik zie niet in waarom het niet weer een groot en sterk merk zou kunnen worden. Veronica is namelijk iets echts Nederlands. Het moet niet die sfeer hebben van 30 jaar geleden uiteraard maar de sfeer van nu. Bij zowel de tv en radio zender moet het nodige veranderen maar onmogelijk is het niet. Mits het goed gebeurd natuurlijk. Men zal het groots moeten lanceren met veel grote namen en dj’s en nieuwe programma’s. Veronica hoeft niet de naam van een niche zender te blijven. Veronica zegt als merk en qua naam altijd nog meer dan voor de kijker totaal onbegrijpelijke SBS of NET.

  35. Bart

    @toxilogic Veronica heeft het op tv nooit ver gebracht? Veronica was bij het betreden van het publieke omroepbestel binnen no time de grootste omroep met de meeste leden. Nadat ze in 1995 uit dat bestel gingen en met RTL de HMG vormden was Veronica ook de grote winstmaker van de 3 zenders. Het geld wat Veronica opleverde verdween allemaal richting Luxemburg. De reden dat de Veronica organisatie uit HMG stapte. Daar hadden ze toen beter nog even mee kunnen wachten. Met wat SBS de afgelopen jaren met het merk Veronica heeft gedaan had men de zender beter gewoon V8 kunnen laten. Misschien moet de Mol overwegen om alle 4 de tv zenders Veronica te gaan noemen met een toevoeging. Het kan dan gelanceerd worden als dat Veronica terug is en grootser dan ooit. Er moet dan alleen gekeken worden naar hoe de radiozenders aan de tv zenders gekoppeld moeten worden qua naam en dat wordt lastig omdat deze radio zenders (op die van Veronica na) in tegenstelling tot de 4 tv zenders wel allemaal sterke merken zijn.

  36. pieter

    WAAROM SCOREN ZENDERS MINDER??? 1, 2 ,4 , ZIJN GEWOON EERSTE KEUS BIJ KIJKERS DAAR PROFITEERT RTL VAN
    ZET VERONICA OP 4 ,EN ZIE WAT ER ZOU GEBEUREN

  37. Peter

    @Bart;
    Net5 was 10 jaar geleden ook een grote zender waar regelmatig meer dan een miljoen mensen naar keken. Dat is ook helemaal weg.
    Kortom, de naam doet er niet zoveel toe. Het gaat om de programma’s!
    Als er goede programma’s op SBS6 komen, dan kan zelfs dat een groot merk worden.

    Veronica zegt de doelgroep helemaal niets.

  38. Wolter

    Veronica doet het beter!

  39. A.Zijn

    Mooi gesprek bij De Perstribune op radio 1 met Hans Kazan. Zo iemand zou toch gewoon nog op de buis moeten zijn!

  40. Suomynona

    @ Bart

    Grote veranderingen bij Radio Veronica zijn zo goed als uitgesloten. Die zitten namelijk met de beperking op de kavel waardoor ze moeten blijven rommelen in de marge. En het omwisselen van het kavel met Radio 10, wat mensen enige tijd geleden opperden, zodat Veronica een breder profiel kan krijgen zie ik niet zo snel gebeuren. Temeer de luistercijfers intussen al door het dak gaan en Gerard Ekdom en Jeroen Nieuwenhuize de gelederen komen versterken, verwacht ik dat Talpa Radio van Radio 10 de tweede zender wil maken binnen de groep, na 538. Radio Veronica is alleen maar interessant voor Talpa om de doelgroep mannen aan zich te kunnen binden.

    “Men zal het groots moeten lanceren met veel grote namen”… Ho, wacht even. Hier krijg ik namelijk een heel groot Talpa-gevoel bij. Dat werd groots gelanceerd, met grote namen en de hele hoempapa. Resultaat: het flopte. John de Mol lijkt misschien koppig, maar ik hoop niet dat hij zich voor een derde keer aan dezelfde steen wil stoten. Zijn strategie tot nu toe lijkt meer op rustig bouwen op de grond (de voormalige SBS-groep) die er al ligt. En ik denk dat Veronica daarin toch de rol van mannenzender op zich zal nemen, ook om de aansluiting met de radiotak te vinden.

    “Veronica zegt als merk en qua naam altijd nog meer dan voor de kijker totaal onbegrijpelijke SBS of NET.” Ik betwijfel het. Ga de straat op en vraag aan de doelgroep 20-34 wat de merknaam Veronica oproept bij hen. Ze zullen niet verder komen dan termen als ‘voetbal’, ‘goede films’, ‘comedyseries’ en heel misschien ‘Giel Beelen’ en ‘ik lees Veronica Magazine weleens’. Want dat is het probleem: voor die doelgroep roept de naam Veronica niks specifieks op. Ga je naar de doelgroep 35-50 jaar, dan kom je terecht bij ‘Keihard de Lekkerste’, ‘de Volle Vrijdag’, ‘Stenders en Van Inkel’ en heel misschien ‘Big Brother’. Maar dan zit je al weer met de nostalgie die verder niks van doen heeft met de koers die de merknaam Veronica de afgelopen 15 jaar al vaart.
    Waarmee ik niet wil zeggen dat SBS en NET sterkere merknamen zijn, zeker niet. Maar Veronica is als merk de laatste 15-20 jaar te weinig onderscheidend geweest om een bepaald gevoel op te roepen bij de doelgroep die de gloriejaren van Veronica niet/niet bewust heeft meegemaakt.

    Waarmee ik tot het belangrijkste van alles kom: de merknaam Veronica is blijven hangen bij hooguit eind jaren ’90. Een verdere stap heeft het niet gemaakt. Je zegt “Het kan dan gelanceerd worden als dat Veronica terug is en grootser dan ooit.”, maar: waarvan is het terug? Van 20 jaar geleden, misschien wel langer? Leuk, maar dat boeit de jongere doelgroepen niet want ze hebben dat niet/niet bewust ervaren. Dus kom je automatisch terecht bij de doelgroepen die dat wél hebben gedaan, maar blijft de naam Veronica weer hangen bij die nostalgische waarden. Oftewel: je zit met een enorm gat vanaf midden/eind jaren ’90 tot nu, als het gaat om wat de naam Veronica oproept bij de mensen. Als je Veronica dan gaat lanceren tot de grote familiezender van de Talpa Groep krijg je enerzijds weer die nostalgische waarden en anderzijds “maar Veronica was toch die zender met films, series en voetbal?”. Want meer betekent het niet voor die laatste, en die bestaan uit de belangrijkste doelgroepen voor de adverteerders.

    Ik denk dus al met al dat de merknaam Veronica niet meer de ongekende populariteit van destijds zal behalen. Die tijden zijn geweest, leuk om op terug te kijken, meer niet. Het had anders kunnen zijn, mocht de Veronica/Endemol alliantie in 1994 niet zijn opgeblazen, of mocht Veronica nooit de HMG hebben verlaten. Maar sindsdien heeft de naam Veronica op zowel radio als televisie nooit meer zoveel betekenis gehad. Het kan verbeteren nu het op tv een flinke slag maakt met de heren van VI, de Champions League en heel misschien de Europa League, maar daar moeten ze het bij houden. Zo heeft de naam Veronica op televisie wellicht nog een aantal mooie jaren te gaan.

  41. Otto Groeneveld

    Veronica heeft nog nooit ergens voor gestaan. Het enige waar deze randdebielen positief in stonden was participeren in Willem van Oranje en het uit uitzenden van Jan Rap en zijn maten,
    ziehier de fantastische svaes overschatte e ringzooi die er ooit was op radio en tv.
    Alleen van die naam krijg je uitslag.

  42. Mike

    Veronica zou ook het muziekprogramma Countdown weer terug moeten brengen met live muziek. Een een talkshow als RUR.

  43. animo

    Niet zo moeilijk toch Veronica sport ,SBS bij het grofvuil ,het kan ook Talpa sport ,Talpa 6 enz goed voor merk bekendheid het is nu een rommeltje het heeft ook niks meer met Veronica van vroeger te maken dat was jong en brutaal.

  44. Mike

    SBS6 zou trouwens hernoemt moeten worden als VIJF en dan op plek 5 van de afstandbediening.

    Hoofdzender van RTL op 4 dan en de hoofdzender van Talpa op 5.

  45. Bart

    @Suomynona Lang verhaal. Ik ben het niet met je eens dit keer. Met nostalgie is niets mis. Je moet je met een lineare tv zender ook helemaal richten op alleen jongeren. Dat deed Veronica binnen het bestel en eigenlijk daarna ook al niet.

  46. Wollter

    Veronica doet het elke dag!

  47. Suomynona

    @ Bart

    Met nostalgie is ook niks mis, maar wel als het nieuwe, grootse Veronica zoals jij het voor je ziet daardoor niet de aansluiting vindt bij de meeste kijkers. Van de huidige televisiekijkers zullen alleen de ouders warme gevoelens krijgen bij kreten als “Veronica is terug”, voor hun kinderen is Veronica niet meer dan een zender waar je naar kijkt voor CL, films of comedy’s.

  48. HansrZ

    Wij waren begin 60’er jaren gek op radio Veronica maar veel beter bekend onder de naam 192
    Dus terug die succes naam 192

  49. HansrZ

    Je spreekt uit EEN NEGEN TWEE!!!

  50. Laurens

    @Suomynona;
    Volledig met je eens. Laat Veronica langzaam toegroeien tot sportzender.
    Radio Veronica kan zo gekoppeld blijven en op het kavel blijven om een kleine doelgroep te bedienen.

    Als Radio 10 groeit, kan wellicht de naam TV10 ook teruggehaald worden voor SBS9. Wat mij betreft richt deze zenders zich op ouderen.

  51. Peter

    Veronica is een goed en bekend merk. Sport en filmzender van maken in het nieuwe seizoen en niks aan het handje.

  52. Peter

    Eigenlijk zou John het blad en de superguide uit Sanoma moeten kopen en dan is alles bij elkaar.

  53. Peter

    Veronica is ook een van de weinige zendgemachtigden die het beeldmerk/logo vanaf begin al heeft. Alleen wat gemoderniseerd door de jaren heen. Geeft aan dat het een sterk beeldmerk is.
    RTL bijvoorbeeld heeft in haar bestaan wel een keer of vijf volledig nieuw logo gehad.

  54. ano@niem.nl

    Veronica zou weer moeten staan waar het altijd voor heeft gestaan: je bent jong en je wilt wat. Goede actieseries, leuke comedy’s, pin up club of erotische films, actiefilms, een talkshow die niet als alle andere is (Inderdaad een soort RUR) en goede kinder- en jongerenprogramma’s zoals Countdown, TOP40, een soort BOOS en we vergeten nog even voor de mannen: “de heilige koe”.

    Het profiel van Veronica zoals het was zou je terug moeten brengen. Ook herkenbaar voor de jeugd van nu: kijk je tv dan kijk je Veronica.

  55. Bart

    @ano@niem.nl Juist dat bedoel ik maar dan vertaald naar nu.

  56. Henkie

    Hij is de tv-kenner van Omroep MAX en RTL Boulevard. In het land der blinden…

  57. Meneer de Uil

    Is er ook weer plek voor mij dan?

  58. pieter

    @SBS Het is toch waar, iedereen weet het toch die hier reageert beter dan Talpa
    zelf!!! John zit elke dag lachend achter zijn compter als hij de vele onzin leest!!

  59. pieter

    @ Bart Wat een onzin wat bedoel je met vertaald naar nu???
    kijk eens naar de programmaas op RTL allemaal zogenaamde ideeen en programmas uit de pre historie

  60. Voice-over Teun

    Veronica was ooit een trendsettend station, met geweldige DJ’s en die ene fantastische voice-over..Alfred Lagarde. Maar die tijd, mensen, ligt heel lang achter ons en inmiddels is de zender vaker van format veranderd dan er borrels waren in de jaren 80 bij Veronica. Tijd voor een nieuwe naam!

  61. Anne87

    Veronica is vergane glorie. Soort NCRV

  62. Jean Paul

    @A.zijn,

    De Perstribune is eigenlijk altijd interessant. Prettige radio.

  63. A.Zijn

    @Jean Paul Eens! Viel me alleen op dat Kazan echt zichzelf is in vergelijking met een heleboel anderen.

  64. Bart

    @pieter Dat heb je al gauw als alles eigenlijk al eens is gedaan op televisie. Wat ik jammer vind is dat alles zo geformateerd is tegenwoordig. Niets mis met programma’s uit het verleden opnieuw op de buis brengen alleen RTL luistert te weinig naar de kijker en brengt steeds de verkeerde formats terug op de buis. Of het is een slap aftreksel van het origineel.

  65. Penny Wise

    VI = 6
    Veronica/Voetbal International op 6

  66. ArnieAlberts

    Voor de goeie orde: Veronica is momenteel de ENIGE TV-zender die nog altijd een logo hanteert dat sinds 1994(!) niet meer is gewijzigd. Zelfs de BBC heeft een nieuwer logo (sinds 1997).

  67. ArnieAlberts

    En, toevoeging: het logo uit ’94 is eigenlijk niets meer dan een opfrissing van het logo dat Veronica kreeg in 1976. Holy.

  68. Deadly Viper

    Ze moeten gewoon van Veronica de hoofdzender maken.

    Sport, films, series en nieuws.

    Laat SBS6 maar lekker zender delen met Disney. Verander die naam in Camping Channel ofzo en daar lekker alle rotzooi op uitzenden zoals die lowbudget talentenjachten en al die andere troep.

  69. Lodewijk

    9.39 …???? Geweldige Dj’s wie dan?? Lijstje voorlezen zakkers stijgers. Ik kan geen goede diskjockey opnoemen van die debiele zender. Denk, denk,denk, Bart van Leeuwen een nobody. Erik de Zwart puin. Lex Harding helemaal puin. Wacht effe Hans Mondt was de meest relaxte programmamaker dus toch nog iemand. Verder NUL. Kwamen bij een grote piraat nog niet door de selectie.

  70. toxilogic

    Lijkt me wel duidelijk hier dat merk Veronica eigenlijk niks te maken heeft met voetbal, de combinatie van die twee levert geen synergie op-integendeel, DeMol laat zijn onkunde zien als die dit doordrukt, hij kan echt veel beter SBS 9 ombouwen naar een mannen zender met voetbal-andere sporten en s’avonds laat tieten…, maar goed dat station schijnt gepasserd te zijn dom,dom, dom

  71. Bart

    @Suomynona Het nieuwe Veronica op tv zou eigenlijk het zeer gevoel moeten hebben als het huidig Radio 2. En zich ook op die doelgroep moeten richten. Overigens zou dat binnen de tv zenders van Talpa ook nog kunnen onder de naam TV10 met Radio10 daar aan gekoppeld maar ik zou het zonde vinden van de naam Veronica.

  72. Coeus

    Een zender die voor 90% bestaat uit Amerikaanse fictie omdopen in iets met “Sport” omdat er straks 1 voetbalpraatprogramma en een deel van het jaar een paar wedstrijden per week in de programmering staan. Dan laat je je wel heel erg in de war maken door de publiciteit van zo’n zender.

  73. StefanV

    Ik snap eigenlijk niet dat Veronica nog altijd zo’n sterk merk is. Het was in de jaren 80 een zeer populaire publieke omroep, bekend van baanbrekende radio- en tv-programma’s. Tegenwoordig is Veronica één van de vele tv-kanalen; een zender die er nauwelijks uitspringt. En op de radio is Veronica een zender van veilige muziek geworden: klassiekers die mensen al tot in den treure hebben gehoord.

  74. Meneer van Beheer

    Vervoozika om de vervoozing van de TV aan te geven lijkt me een goeie naam.

  75. Peter

    Veronica is ook een van de weinige zendgemachtigden die het beeldmerk/logo vanaf begin al heeft. Alleen wat gemoderniseerd door de jaren heen. Geeft aan dat het een sterk beeldmerk is.
    RTL bijvoorbeeld heeft in haar bestaan wel een keer of vijf volledig nieuw logo gehad.

    Veronica veranderen is gewoon dom.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.