GeenStijl hoopt vooral op aandacht van radio en tv

Weblog GeenStijl voert strijd voor een referendum over de donorwet en hoopt daarbij op aandacht van de mainstream media. “We hopen op veel ouderwetse radio- en tv-aandacht, want het grote bereik zit nog steeds gewoon daar“, zegt redacteur Bart Nijman tegen de NOS. GeenStijl heeft 40.000 handtekeningen verzameld maar moet er binnen zes weken nog eens 300.000 hebben om echt een referendum af te dwingen. De animo is er wel, maar de mensen moet het weten, denkt Nijman.

Naast aandacht van radio en televisie gaat Nijman ook flink online reclame maken. Er is geleerd van 2015, toen GeenStijl een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne voor elkaar kreeg.

Nijman: “Toen zaten we na vijf van de zes weken op 180.000 handtekeningen. We kwamen fors tekort dus hebben we een oproep gedaan aan iedereen die had getekend: laat nog iemand anders tekenen. Toen ging de bal heel erg rollen. Er kwam meer media-aandacht en we knalden door die drempel.

Ditmaal hoopt hij op hetzelfde. “Dat we 300.000 of misschien wel 600.000 handtekeningen kunnen halen, daar twijfel ik geen seconde aan, maar ze moeten wel weten dat het kan en waar ze dan moeten zijn.

Het artikel ‘300.000 handtekeningen in zes weken, hoe wil GeenStijl dat doen?’ kunt u lezen op de NOS-site.

Foto: NOS

Meer in NOS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen