Alweer een flop op RTL 4: Vamos Met De Familie Pos

Geplaatst op Thu 03 May 2018 om 8:14


De kijkcijfers van woensdag 2 mei 2018 (SKO)

De nieuwe realityserie Vamos Met De Familie Pos is woensdagavond met slechte kijkcijfers van start gegaan. Er keken 423.000 mensen (7,6 procent) naar de eerste uitzending op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De tijd dat alles wat RTL 4 aanraakte in goud veranderde ligt inmiddels alweer even achter ons. Vamos Met De Familie Pos is de opvolger van Opdienen of Afserveren, dat tot vorige week te zien was op hetzelfde tijdstip en óók al zulke slechte kijkcijfers scoorde.

Love is in the Air zette voorafgaand aan de soap over de familie Pos, bekend van Helemaal Het Einde, een score neer van 787.000 kijkers (13 procent). Dat zijn voor RTL 4-begrippen voorzichtige cijfers.

De doordeweekse programmering van RTL 4 is een zorgenkindje. Op maandag scoort The Good Doctor magere kijkcijfers, de dinsdagavond scoort erg slecht met Superstar Chef en De reis van je leven en op donderdag zijn Gordon & Estelle en The Big Music Quiz geflopt.

Eigenlijk scoort RTL 4 momenteel alleen goed met Time to Dance op vrijdagavond en It Takes 2 op zaterdagavond. De Jongens tegen de Meisjes stelt teleur op zondagavond.

Het goud op prime time ging gisteren naar AS Roma – Liverpool met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op Veronica.

NPO 1 pakte zilver: DNA Onbekend scoorde 1,3 miljoen kijkers (21 procent) en Endeavour deed aansluitend 852.000 kijkers (16 procent).

Het brons is voor RTL 4, dankzij Love is in the Air. Concurrent SBS 6 staat op plek vier met de André Hazes jr-soap, goed voor 652.000 kijkers (12 procent) om half tien. Daaraan voorafgaand trok De Wereld rond met 80-jarigen 517.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met The Blacklist: 259.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met MasterChef Nederland: 228.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met De Stand van Nederland: 194.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Leningrad: 160.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Lauren: 150.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Few Best Men: 111.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (986.000), GTST (984.000), Zesuurjournaal (879.000), Tijd voor MAX (792.000), EenVandaag (773.000), RTL Boulevard (750.000), Editie NL (640.000), Met het mes op tafel (543.000) en Utopia (531.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (809.000), Pauw (732.000), de voetbalnabeschouwing (501.000), Shownieuws (467.000) en RTL Late Night (414.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en Veronica brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 18:00 (NPO1) 1.764.000
02. AS Roma – Liverpool (Vero) 1.343.000
03. DNA Onbekend (NPO1) 1.253.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 986.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 984.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 879.000
07. Endeavour (NPO1) 852.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 809.000
09. Tijd voor MAX (NPO1) 792.000
10. Love is in the air (RTL4) 787.000


11. EenVandaag (NPO1) 773.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 750.000
13. Pauw (NPO1) 732.000
14. André Hazes Ik Haal Alles (SBS6) 652.000
15. Editie NL (RTL4) 640.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.6%
2. RTL4 / 13.9%
3. Vero / 13.3%
4. SBS6 / 9.9%
5. NPO2 / 5.0%


6. NPO2 / 5.0%
7. NET5 / 3.4%
8. NPO3 / 3.1%
9. RTL7 / 2.5%
10. RTL8 / 2.4%


11. BBCFirst / 1.5%
12. Discov / 1.2%
13. SBS9 / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. Eurosp / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 28,7%
2. SBS Groep 27,7%
3. RTL Nederland 20,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








47 Reacties op “Alweer een flop op RTL 4: Vamos Met De Familie Pos”


  1. Willem

    SBS6 vierde zender van Nederland met HvN als hoogst scorende. Dat haalde vroeger miljoenen publiek maar neeRTL moet de grond in

  2. Erik

    De zoveelste flop van RTL4 die je van ver zag aankomen. Wat gaat RTL doen in de zomer? Bij een mix van herhalingen tussen 20.30-22.30 uur verwacht ik kijkcijfers onder de 400k.

  3. Dr. Beflap

    Komt door het mooie weer.

  4. burgos

    Dat geleuter van de Postjes,daar zit toch niemand op te wachten.
    Was leuk voor 1 x,volgende week de helft.

  5. Hoi

    Waarom wordt RTL telkens afgesnauwd?? Ik zie SBS ook alleen maar met HVNL erin staan!!!

    En Vamos met de familie Pos duurde te lang. Een half uur had lang en leuk genoeg geweest.

  6. Koen

    Pos is toch die auto dealer

  7. Angelo

    Angelaaaaa wanneer kraak je het nieuwe programma af??

  8. pieter

    RTL blijft teleurstellen jammer… is toch zo`n goeie zender ! komt natuurtlijk door het voetbal ja zo kunnen we ook winnen !! Door de successen op andere zenders
    NPO VERONICA zit RTL in de patatten , Zal vanmiddag even een inninge deeldeneming kaart brengen, ja wel ziellig hoor , dat de zender bijna ter ziele is !
    ze zijn zo goed bezig !!! NPOmoet maar eens op prime tijd een opera uitzenden op maandag, dinsdag klassiek toneel, woensdag een operette bettelstudentl donderdag jazz met oa Willem Breuker vrijdag boeken berspreek avond, zaterdag , klassiek net het concertgebouw orkest, zondag christelijke avond met zang van kerkkoren

    Geen spelletjes, kwissen kook hulp en woon program geen populaire zang meer
    dus soberheid en de christelijke waarde uitdragen, ook goed voor de jeugd !!

    Alleen zo kan RTL weer scoren !!!

  9. A.Zijn

    Misschien moeten we gewoon eens concluderen dat rtl4 gewoon de helft van zijn kijkers kwijt is. De Posjes was weer toptelevisie!

  10. Donderdag

    RTL is pulp TV en de kijkers zijn het eindelijk zat.

  11. Wollter

    Genoten van het Voetbal.
    Talpa wederom 2de……
    Veronica doet het beter!

  12. natasja

    Snapt RTL niet dat niemand op de Pos familie zit te wachten? Zo dom!

  13. Otto Groeneveld

    Iedere vorm van realiteit of binding met hun doelgroep is bij RTL verloren. Wie oh wie zit er in hemelsnaam te wachten op familie Pos?? Ik weet niet wat voor chemische middelen de medewerkers gebruiken bij RTL maar compleet los zijn ze.

  14. pieter

    Ja heb compassie met de RTL medewerkers die straks een nieuwe baan moeten zoeken, Er gaan er 100 uit , kan ze niet alemaal aannemen maar 5 goede krachten kan ik wel aannemen in mn audio video bedrijfje , zoek nog goede editers en een paar voor de techniek een koffie dame zoek ik ook nog , en een jufrouw voor de sanitaire huishouding , moet nu alles aleen doen tijdens het monteren en dat schiet niet op!er wordt een goede werkomgeving aangeboden in een bosrijke omgeving
    rondom mediapark, goede arbeids voorwaarden 13 maand 4 weken vakantie op kosten van het bedrijf , jaarlijkse uitstap naar de Duitse Belgische Britse omroep
    elke vrijdag met het personeel een lekkere vrijdagsborrel met het personeel ,
    je wordt ook lid van onze vereniging GKV Gooise korf vereniging
    dat is goed voor de teamgeest we werken tenslotte met elkaar voor elkaar
    Salaris ligt ongeveer net iets onder de 75 .000 euro per jaar voor technieker
    dames voor sanitare huishouding kunnen promotie maken tot hostesses
    salaris on te beginnen ligt op 40.000 euro p j.

  15. Ray

    Het woord “campingzender” is tegenwoordig net zo goed van toepassing op RTL4.

  16. Trui

    Pieter, ouwe gier!

  17. Ray

    @Pieter
    Teksten zonder fouten en met interpunctie worden vaker gelezen.

  18. pieter

    zijk niet zo HUMORLOZE FIGUREN

  19. Wollter

    Alleen Veronica blijft over. De rest gaat de stekker uit.

  20. Koen

    Het andere programma is ook weer een doelgroep binnen een doelgroep

  21. Ton

    RTL 4 kijkcijfers onderuit. Het is toch niet vreemd ! Wie zit er nu te wachten op de familie Pos en meneer U.Tan en consorten. Het is pulp tv. Hoogste tijd voor een nieuwe bezem die de boel is goed schoon veegt. Het is jammer want het was een aantrekkelijke zender maar die tijd ligt helaas ver achter ons.

  22. Robert

    Beetje jammer van de GKV in de arbeidsvoorwaarden van Pieter, zijn gewoon verder mooie arbeidsvoorwaarden, elke vrijdag lekker zuipen met collega’s.
    Heerlijk dronken vrouwen, liefst wel met al een relatie, die opgebeld worden door hun man of vriend, meteen dan hele weekend ruzie.
    Maar ja, staat in de arbeidsvoorwaarden, moet je je aan houden vind ik.

  23. Amanda

    Wie is de programma directeur bij RTL4?

  24. freek

    Het is natuurlijk wel ‘fan-centric’ content. Alleen de ‘fans’ zitten bij mooi weer ook gewoon buiten op het terras.

  25. LKP

    Maar drie programma’s boven het miljoen.

  26. pieter

    @ Robert, Ja maar er gaat niemand met een borrel op dronken naar huis!
    wij schenken in een oude parochiezaal die wij elke vrijdag voor een uurtje afhuren alchohol vrij biertje en bessen appel sap karnemelk of yogurt drank.Elkaar versieren doen we niet, neem alleen nette mensen aan met een christelijke achtergrond,of overtuiging!Ze moeten zich houden aan de 10 geboden !!
    De christelijke waarde vinden wij heel belangrijk, komt ten goede aan de mooie produkties die me maken !!

  27. A.M

    Het interesseert me niks wat die familie Pos uitspookt!

  28. Dus.

    Hoort dit niet op de maandag om 21.30 na Helemaal Het Einde?

  29. gertjanus

    zo’n vooropgezet wijnvoordeel duo heeft geen succes als je het uitmelkt

  30. Ron

    De eerste 2 afleveringen staan al op Videoland, heb ze beide al gezien. Wel leuk, maar net niet leuk genoeg voor lineaire TV denk ik. Het is allemaal ‘kijk ook ons eens leuk Joling en Gordon na doen, met dito one liners en gelach’. Wees gewoon jezelf mensen dan was het misschien wél leuk…

    Celblok H staat ook op Videoland zag ik. Nieuwe afleveringen in aantocht?

  31. TopofFlop

    RTL kan zich beter storten op Videoland en haar abonnees en op televisie via YouTube en via sociale media (wat doet RTL al via Snapchat of Periscope?). Kijkers en adverteerders trekken weg bij kabeltelevisie, dus bouw dat langzaam af. Voeg de programma’s van RTL Crime en Lounge toe aan Videoland en hef de twee themakanalen op. Kijk of het nog nodig is om met 5 zenders in het standaardpakket te zitten. Probeer initiatieven als Darts Inside, RTLGP Slipstream en Beurs Inside verder uit te breiden en probeer dit met veel meer programma’s, zoals RTL Boulevard, Late Night en bijv. Eigen huis en Tuin. Op internet en sociale media zijn er volop sponsormogelijkheden.

  32. J

    Nieuw bij SBS6: Auditie bij je Thuis
    https://www.sbs6.nl/programmas/auditie-bij-je-thuis/

  33. Japie

    Ieder succesje moet zonodig uitgemolken worden om vervolgens
    daaraan ten onder te gaan!

  34. albert

    Als ze slim zijn verplaatsen ze het naar de maandag om half 10….. 2 RL soaps tegenover elkaar is niet zo slim….

  35. Britt Scholte Lover

    Kan iedereen wel zeggen een show met bn-ers trekt geen kijkers, maar dit programma van de famile Pos ???? scoort ook niet.

  36. Mark

    Arjan, enz

    Zoals verwacht Posjes soap flop en Hazes blijft stabiel, gaat denk ik zelfs nog wel stijgen volgende week zonder voetbal.

  37. Marc

    Het zijn ook stuk voor stuk allemaal bagger programma’s ook hoor mijn god!!!

  38. Mark

    Arjan, enz.

    Al gezien: SBS 6 nu 2 x Marktplaats, ook om half 7. Weer paniek reactie omdat Trauma Centrum niet scoort.

  39. Jeanne

    Waarom moet de familie pos zonodig weer op tv vreselijke mensen en zo nep als wat.
    Waarom moet RTL daar nou mee komen.
    Zij die continu moest lachen om de flauwe grappen van haar aanstellerige man en kinderen die volgens mij geen opvoeding gehad hebben

  40. Ano Nymous

    Wie is überhaupt de familie Pos?
    RTL en grote flops gaan hand in hand.
    Goede ontwikkeling.

  41. Freek

    De Posjes werkte goed in ‘Helemaal het einde’ omdat ze de tegenhanger waren van de yogafamilie en Redbull-Addy’s familie.

    Je zou verwachten dat de ervaren tv-makers van RTL dat wel begrijpen. Blijkbaar niet.

  42. edman

    @freek, klopt wat je schrijft en inderdaad ook vreemd dat ze dat bij RTL niet snappen.. heb ook 1 afl tegen beter weten in gekeken en was nog saaier dan verwacht..

  43. mark de tiller rutten

    de posjes de irritante familie op de tv

  44. A.Zijn

    Die Tim uit Temptation is echt een karikatuur van zichzelf. Maar ff zonder gekheid… die vent is echt niet goed hoor. BN’ers in Therapie iets voor hem?

  45. Bart

    @A.zijn Gewoon onder druk van zijn familie in therapie. Dat hoeft niet op televisie.
    Men moet ook echt ophouden met kandidaten uit een reality programma’s (uit b.v. ER of TI) of vloggers (zoals bv die Kay) gelijk als bekende Nederlanders te zien en te behandelen. Vreselijk.

    De nu aangekondigde vip editie is eigenlijk te triest voor woorden. Wat een creatieve armoede. En ook nog Yolante die het gaat presenteren. Nederland moet en zal van RTL Yolanthe leuk vinden. Of ze nou wat kan of niet. Als ze nou echt een spraakmakend programma willen hebben dan zouden ze Yolante en Wes als kandidaten vragen. Ik weet wel wat er dan zal gebeuren.

  46. J

    *Er wordt (of werd) gewerkt aan een tweede seizoen Johnny Into The Wild. Zal er nu denk ik niet komen vanwege de overstap.

    *Nieuw programma; Oplichters op het Internet, denk SBS6 in de lijn van Oplichters in het buitenland.

    Beide hier vandaan: https://www.linkedin.com/in/sarieanne

  47. Charles

    Familie Pos doodvermoeiend en saaiiiiiii

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.