Alweer een flop op RTL 4: Vamos Met De Familie Pos


De kijkcijfers van woensdag 2 mei 2018 (SKO)

De nieuwe realityserie Vamos Met De Familie Pos is woensdagavond met slechte kijkcijfers van start gegaan. Er keken 423.000 mensen (7,6 procent) naar de eerste uitzending op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De tijd dat alles wat RTL 4 aanraakte in goud veranderde ligt inmiddels alweer even achter ons. Vamos Met De Familie Pos is de opvolger van Opdienen of Afserveren, dat tot vorige week te zien was op hetzelfde tijdstip en óók al zulke slechte kijkcijfers scoorde.

Love is in the Air zette voorafgaand aan de soap over de familie Pos, bekend van Helemaal Het Einde, een score neer van 787.000 kijkers (13 procent). Dat zijn voor RTL 4-begrippen voorzichtige cijfers.

De doordeweekse programmering van RTL 4 is een zorgenkindje. Op maandag scoort The Good Doctor magere kijkcijfers, de dinsdagavond scoort erg slecht met Superstar Chef en De reis van je leven en op donderdag zijn Gordon & Estelle en The Big Music Quiz geflopt.

Eigenlijk scoort RTL 4 momenteel alleen goed met Time to Dance op vrijdagavond en It Takes 2 op zaterdagavond. De Jongens tegen de Meisjes stelt teleur op zondagavond.

Het goud op prime time ging gisteren naar AS Roma – Liverpool met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op Veronica.

NPO 1 pakte zilver: DNA Onbekend scoorde 1,3 miljoen kijkers (21 procent) en Endeavour deed aansluitend 852.000 kijkers (16 procent).

Het brons is voor RTL 4, dankzij Love is in the Air. Concurrent SBS 6 staat op plek vier met de André Hazes jr-soap, goed voor 652.000 kijkers (12 procent) om half tien. Daaraan voorafgaand trok De Wereld rond met 80-jarigen 517.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met The Blacklist: 259.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met MasterChef Nederland: 228.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met De Stand van Nederland: 194.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Leningrad: 160.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Lauren: 150.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Few Best Men: 111.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (986.000), GTST (984.000), Zesuurjournaal (879.000), Tijd voor MAX (792.000), EenVandaag (773.000), RTL Boulevard (750.000), Editie NL (640.000), Met het mes op tafel (543.000) en Utopia (531.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (809.000), Pauw (732.000), de voetbalnabeschouwing (501.000), Shownieuws (467.000) en RTL Late Night (414.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en Veronica brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 18:00 (NPO1) 1.764.000
02. AS Roma – Liverpool (Vero) 1.343.000
03. DNA Onbekend (NPO1) 1.253.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 986.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 984.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 879.000
07. Endeavour (NPO1) 852.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 809.000
09. Tijd voor MAX (NPO1) 792.000
10. Love is in the air (RTL4) 787.000


11. EenVandaag (NPO1) 773.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 750.000
13. Pauw (NPO1) 732.000
14. André Hazes Ik Haal Alles (SBS6) 652.000
15. Editie NL (RTL4) 640.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.6%
2. RTL4 / 13.9%
3. Vero / 13.3%
4. SBS6 / 9.9%
5. NPO2 / 5.0%


6. NPO2 / 5.0%
7. NET5 / 3.4%
8. NPO3 / 3.1%
9. RTL7 / 2.5%
10. RTL8 / 2.4%


11. BBCFirst / 1.5%
12. Discov / 1.2%
13. SBS9 / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. Eurosp / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 28,7%
2. SBS Groep 27,7%
3. RTL Nederland 20,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen