Veruit minst bekeken finale The Voice Kids ooit


De kijkcijfers van vrijdag 20 april 2018 (SKO)

De finale van het zevende seizoen van The Voice Kids trok vrijdagavond ruim 1,4 miljoen kijkers (27 procent) naar RTL 4. Daarmee is het veruit de minst bekeken slotuitzending van het programma ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de tweede keer in korte tijd dat Martijn Krabbé en Wendy van Dijk een laagterecord noteren. De volwassen editie van het programma, The Voice of Holland, sloot in februari ook af met een laagterecord: die finale trok 2,4 miljoen kijkers.

Vooral de eerste twee finales van The Voice Kids deden het goed met beide 2,8 miljoen kijkers. De derde finale scoorde 2,3 miljoen kijkers, de vierde kwam uit op ruim 1,8 miljoen, de vijfde finale trok 2,3 miljoen kijkers en vorig jaar keken er bijna 1,9 miljoen mensen naar de slotuitzending van de talentenjacht.

NPO 1 bood het meest bekeken alternatief voor The Voice Kids: Flikken Maastricht zette 1,3 miljoen kijkers (23 procent) neer en de TV Show op Reis had er 851.000 (16 procent).

Het brons op prime time was voor NPO 2. Twee voor Twaalf noteerde 806.000 kijkers (16 procent). Aansluitend kwam De Eilanden uit op 412.000 kijkers (8 procent).

De nummer vier was RTL 7 dankzij Voetbal Inside, ditmaal goed voor 475.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met De Meldkamer: 388.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Komt Een Man Bij De Dokter: 252.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 245.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Toren C: 192.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Stacey Dooley: 105.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Red Corner: 95.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), GTST (918.000), Half Acht Nieuws (729.000), Zesuurjournaal (695.000), EenVandaag (578.000), Tijd voor MAX (560.000), RTL Boulevard (474.000), Editie NL (398.000) en Utopia (386.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren RTL Late Night (933.000), Pauw (649.000), Hart van Nederland (584.000), Shownieuws (542.000), Nieuwsuur (455.000) en Nederland Verhuist (385.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. The Voice Kids (RTL4) 1.420.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.362.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.259.000
04. RTL Late Night (RTL4) 933.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 918.000


06. TV Show op Reis (NPO1) 851.000
07. Twee voor twaalf (NPO2) 806.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 729.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 695.000
10. Pauw (NPO1) 649.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 584.000
12. EenVandaag (NPO1) 578.000
13. Tijd voor MAX (NPO1) 560.000
14. Shownieuws (SBS6) 542.000
15. Voetbal Inside (RTL7) 475.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.0%
2. NPO1 / 19.7%
3. SBS6 / 8.1%
4. NPO2 / 7.6%
5. RTL7 / 4.5%


6. Vero / 3.1%
7. NET5 / 3.0%
8. RTL8 / 2.6%
9. NPO3 / 2.5%
10. Discov / 1.4%


11. RTL5 / 1.3%
12. TLC / 1.3%
13. BBCFirst / 1.1%
14. FS1E / 1.0%
15. SBS9 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,4%
2. Publieke Omroep 29,8%
3. SBS Groep 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen