SBS 6-show So You Think You Can Sing geen tv-hit


De kijkcijfers van dinsdag 17 april 2018 (SKO)

De nieuwe SBS 6-show So You Think You Can Sing met presentator André Hazes jr. is dinsdag met weinig overtuigende cijfers van start gegaan. Er keken vanaf half tien 459.000 mensen (8 procent) naar de productie van Talpa. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De winnaar van het tijdslot was Opgelicht met 1,1 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 1. Het zilver om half tien was voor Johnny de Mols De Reis Van Je Leven met 839.000 kijkers (15 procent) op RTL 4.

Ook NPO 2 was met Nieuwsuur (465.000 kijkers en 9 procent) meer in trek. Dat maakte SBS 6 tijdens de Hazes-show de nummer vier op prime time, een vrij teleurstellend resultaat.

SBS 6 was ook om half negen de nummer vier. Steenrijk Straatarm moest genoegen nemen met 534.000 kijkers (9 procent).

De winnaars om half negen waren Opsporing Verzocht met 1,1 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 1, de finale van Married At First Sight met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4 en Hier Zijn De Van Rossems met 734.000 kijkers (13 procent) op NPO 2.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met Frozen Ground: 339.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor De Rechter: 323.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 279.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Je Zal Het Maar Hebben: 229.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Jupiter Ascending: 170.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Amazing Spiderman 2: 150.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), GTST (1 miljoen), Zesuurjournaal (837.000), Half Acht Nieuws (835.000), EenVandaag (737.000), Tijd voor MAX (714.000), RTL Boulevard (608.000), Editie NL (584.000) en Met Het Mes Op Tafel (491.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (953.000), Pauw (744.000), Hart van Nederland (742.000), Journaal Laat (468.000), Nieuwsuur (465.000), RTL Late Night (458.000) en Shownieuws (434.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons. Met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.424.000
02. Opsporing verzocht (NPO1) 1.131.000
03. Married at first sight (RTL4) 1.087.000
04. Opgelicht (NPO1) 1.061.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.000.000


06. Studio sport eredivisie (NPO1) 953.000
07. De reis van je leven (RTL4) 839.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 837.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 835.000
10. Pauw (NPO1) 744.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 742.000
12. Eenvandaag (NPO1) 737.000
13. Hier zijn de Van Rossems (NPO2) 734.000
14. Tijd voor MAX (NPO1) 714.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 608.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.1%
2. RTL4 / 16.4%
3. SBS6 / 9.5%
4. NPO2 / 7.6%
5. RTL8 / 4.4%


6. RTL5 / 3.4%
7. Vero / 3.2%
8. NPO3 / 3.1%
9. NET5 / 3.1%
10. FS1E / 2.7%


11. RTL7 / 2.5%
12. Discov / 1.5%
13. BBCFirst / 0.9%
14. SBS9 / 0.9%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,8%
2. RTL Nederland 26,7%
3. SBS Groep 16,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: William Rutten

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen