RTL 4 pakt zilver op prime time met Time to Dance


De kijkcijfers van vrijdag 27 april 2018 (SKO)

Het nieuwe programma Time to Dance met presentatoren Chantal Janzen en Jamai Loman is vrijdagavond met bijna 1,1 miljoen kijkers (18 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee bezet de nieuwe show de negende plaats in de dagelijkse kijkcijfer top 15. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het zijn uiteraard geen Voice-achtige kijkcijfers, maar het is toch een heel nette score voor op vrijdagavond prime time. Alleen NPO 1 wist nog meer kijkers te bekoren.

NPO 1 zette met Flikken Maastricht 1,4 miljoen kijkers (23 procent) neer. Aansluitend trok de TV Show op Reis 1,1 miljoen kijkers (23 procent).

Het brons op prime time was voor de andere publieke zender, NPO 2. Die wist met Twee voor Twaalf 973.000 kijkers (15 procent) te bekoren.

De vierde plek op prime time was voor RTL 7. Voetbal Inside kwam uit op een prima 553.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met het Koningsdagconcert: 498.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De Meldkamer: 478.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 316.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Fargo: 165.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Goed Volk: 132.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met My Big Fat Gypsy Wedding: 70.000 kijkers.

De grote winnaar van vrijdag was niet te zien op prime time, maar overdag. Het NOS-verslag van Koningsdag 2018 in Groningen wist ’s ochtends bijna 2 miljoen kijkers (75 procent) te vermaken.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Koningsdag Samenvatting (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), EenVandaag (899.000), RTL Boulevard (897.000) en Editie NL (674.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren TV Show op Reis (1,1 miljoen), Pauw (840.000), RTL Late Night (680.000), Hart van Nederland (638.000) en Nieuwsuur (617.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. Koningsdag 2018 (NPO1) 1.980.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.857.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.427.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.183.000
05. Koningsdag 2018 SV (NPO1) 1.178.000


06. TV Show op Reis (NPO1) 1.126.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.119.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.117.000
09. Time to Dance (RTL4) 1.070.000
10. Twee voor twaalf (NPO2) 973.000


11. Journaal 13:00 (NPO1) 921.000
12. EenVandaag (NPO1) 899.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 897.000
14. Pauw (NPO1) 840.000
15. RTL Late Night (RTL4) 680.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.0%
2. RTL4 / 18.3%
3. SBS6 / 8.1%
4. NPO2 / 7.7%
5. RTL7 / 4.6%


6. NET5 / 3.7%
7. Vero / 2.8%
8. NPO3 / 2.6%
9. RTL8 / 2.4%
10. Discov / 1.3%


11. N.geog / 1.0%
12. RTL5 / 1.0%
13. TLC / 0.8%
14. SBS9 / 0.7%
15. Eurosp / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,3%
2. RTL Nederland 26,3%
3. SBS Groep 15,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen