Paul en Marie bezorgen NPO 1 grootste flop in tijden


De kijkcijfers van zondag 8 april 2018 (SKO)

Eén ding is na de afgelopen weken zeker: Paul de Leeuw en Marc-Marie Huijbregts zullen waarschijnlijk nooit meer samen een tv-show krijgen. Met hun programma Als Je Alles Hebt Gehad zorgen ze momenteel voor de grootste prime-time-flop van NPO 1 in tijden. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook gisteren keek er weer geen hond naar het televisieduo: de marktleider was tijdens de show van Paul en Marc-Marie slechts de derde zender van Nederland.

Als Je Alles Hebt Gehad pakte brons om half tien met slechts 558.000 kijkers (9 procent). RTL 4 won het tijdslot met De 12 Van Oldenheim, goed voor een mooie 1,2 miljoen kijkers (22 procent). NPO 3 zette met Zuidas 646.000 kijkers (10 procent) neer.

Direct na Zuidas trok de seizoensfinale van de veelgeprezen Arjen Lubach-show Zondag Met Lubach, een productie van de vrouw van D66-minister Ollongren, 804.000 kijkers (16 procent).

RTL 4 was ook gedurende de eerste helft van prime time de grote winnaar: Postcode Loterij Miljoenenjacht noteerde 2,2 miljoen kijkers (35 procent). NPO 1 pakte zilver met De Reünie (934.000 kijkers en 14 procent) en NPO 2 brons met Over De Rug Van De Andes (687.000 kijkers en 10 procent).

De vijfde zender op prime time was SBS 6, dat goed begon met de BN’er-potbakshow, maar waarvan de scores nu toch een beetje tegenvallen. Gisteren keken er 434.000 mensen (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Hawaii Five-O: 420.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Crime Scene Investigation: 210.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Snow White and The Huntsman: 191.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met American Idol: 126.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Be Cool: 84.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (1,9 miljoen), Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half Acht Nieuws (742.000), Studio Sport (621.000) en Vtwonen (401.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (804.000), Studio Voetbal (672.000), Shownieuws (531.000), Jeuk (417.000) en Nieuwsuur (378.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Postcode Loterij: Miljoenenjacht (RTL4) 2.238.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.922.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 1.922.000
04. De 12 Van Oldenheim (RTL4) 1.188.000
05. De Reünie (NPO1) 934.000


06. Zondag Met Lubach (NPO3) 804.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 780.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 742.000
09. Over de rug van de Andes (NPO2) 687.000
10. Studio voetbal (NPO1) 672.000


11. Zuidas (NPO3) 646.000
12. Studio Sport (NPO1) 621.000
13. Autosport F1 GP BHR (Ziggo) 559.000
14. Als je alles hebt gehad (NPO1) 558.000
15. Shownieuws (SBS6) 531.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.1%
2. NPO1 / 19.3%
3. SBS6 / 7.3%
4. NPO3 / 6.6%
5. Vero / 5.8%


6. NPO2 / 5.5%
7. NET5 / 3.2%
8. Ziggo / 2.5%
9. RTL8 / 2.4%
10. RTL7 / 1.5%


11. Eurosp / 1.2%
12. FS1E / 1.2%
13. RTL5 / 1.2%
14. SBS9 / 1.0%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,4%
2. RTL Nederland 25,2%
3. SBS Groep 17,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen