Ook halve finale Topper Gezocht slecht bekeken

Geplaatst op Sun 15 Apr 2018 om 7:45


De kijkcijfers van zaterdag 14 april 2018 (SKO)

De SBS 6-show Topper Gezocht lijkt definitief de geschiedenisboeken in te gaan als televisieflop. Ook de halve finale trok zaterdagavond weinig bekijks: er keken 422.000 mensen (7 procent) naar de tv-show van Irene Moors. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook voor Moors is deze flop een nederlaag. Ze koos er zelf voor om de stekker uit haar steady zondagmiddagshow met Carlo Boszhard op RTL 4 te trekken, maar is daarna nooit succesvol gebleken op prime time.

De eerste vier afleveringen van Topper Gezocht deden het ook al niet heel denderend. Daar keken 549.000 kijkers (9 procent), 450.000 kijkers (7 procent), 453.000 kijkers (7 procent) en 339.000 kijkers (6 procent) naar.

NPO 1 en RTL 4 verdeelden de zaterdagkijker; SBS 6 was met Topper Gezocht de nummer drie op prime time.

Veruit de meeste mensen gingen voor NPO 1. Daar trok Victor Mids met een nieuwe Mindf*ck maar liefst 2,1 miljoen kijkers (35 procent), waarna De Kwis 1,7 miljoen kijkers (28 procent) neerzette en Frans Bauer in Amerika 1,4 miljoen (26 procent).

RTL 4 blijft op zaterdag onder de miljoengrens scoren. It Takes 2 kwam uit op 975.000 kijkers (16 procent), waarna Wie Ben Ik 826.000 kijkers (16 procent) neerzette.

De vierde plek op prime time was voor Net5. Die zender trok met NCIS New Orleans een publiek van 262.000 kijkers (5 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 223.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 218.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Homeland: 185.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 160.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met American Idol: 141.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Jarhead: 141.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (844.000), EenVandaag (768.000), Half acht nieuws (712.000), Benidorm Bastards (566.000), Eigen huis en tuin (495.000) en RTL Boulevard (487.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Frans Bauer in Amerika (1,4 miljoen), Wie Ben Ik (826.000), Hart van Nederland (552.000), Studio Sport (492.000) en The Big Music Quiz (402.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Mindf*ck (NPO1) 2.129.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.050.000
03. De Kwis (NPO1) 1.656.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.566.000
05. Frans Bauer in Amerika (NPO1) 1.371.000


06. Kassa (NPO1) 1.112.000
07. It Takes 2 (RTL4) 975.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 844.000
09. Wie Ben Ik (RTL4) 826.000
10. EenVandaag (NPO1) 768.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 712.000
12. Benidorm Bastards (RTL4) 566.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 552.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 495.000
15. Studio Sport (NPO1) 492.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.2%
2. RTL4 / 14.4%
3. SBS6 / 7.3%
4. NPO2 / 3.9%
5. NET5 / 3.5%


6. NPO3 / 2.7%
7. RTL7 / 2.7%
8. RTL8 / 2.4%
9. Vero / 2.0%
10. RTL5 / 1.9%


11. Ziggo / 1.8%
12. FS3E / 1.8%
13. FS1E / 1.6%
14. SBS9 / 1.0%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,8%
2. RTL Nederland 21,4%
3. SBS Groep 13,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








38 Reacties op “Ook halve finale Topper Gezocht slecht bekeken”


  1. Wollter

    Genoten van Kassa.
    Talpa wederom 3de…..
    Veronica doet het beter!

  2. Zondag

    Wat een kijkcijfers weer voor NPO

    Helemaal TOP

  3. choco115

    Genoten van it takes2
    Genoten van Frans Bauer in Amerika
    Genoten van herhaling big music quiz
    Rtl4 doet het beter!!

  4. Trui

    Alweer een flop voor Irene Moors.

  5. A.M

    Frans en Mariska in Amerika is echt een leuk programma!

  6. Choco115

    Het verschil tussen de zenders is van daag wel erg groot.
    Npo1 helemaal bovenaan
    Een stuk daaronder rtll4
    En de rest bungelt helemaal onderaan

  7. Wollter

    Genoten van de reclame
    Max wederom 3de…..
    Super Channel doet het beter

  8. Dotan Harpenau

    Als ik mijn fanbase inzet voor Irene is ze binnen een maand tv vrouw nr1. Maar mijn moeder mag haar niet.

  9. Wolter

    Genoten van Sesamstraat
    Teletubbies wederom 3de..
    Bassie en adriaan doen het beter!

  10. jroen

    De Toppers? Zelfs een 3 daagse actie bij Jumbo wordt verlengd omdat niemand kaarten besteld voor de Jumbo editie van de Toppers. Het concert zou met 3 actie dagen uitverkocht moeten zijn (2e kaartje gratis) maar ze geven de codes nu nog uit. Alle ‘fans’ die gaan al en meer concerten zijn niet meer nodig.

  11. Pieter

    Het is wel het bewijs dat driekwart van de kaarten bij muziek concerten musicals en theater vpoorstellingen gratis weg gegeven worden anders zitten ze met lege stoelen en stadions Ook na de crisis gaat het in deze sector gewoon slecht !

  12. Swag

    Doe je huiswerk! Moors heeft net een succesvol seizoen tv kantine op prime time gehad. Bij SBS is ze geen succes op prime time, maar wie wel? Beau van Erven Dorens heeft in alle jaren bij SBS6 nooit een hit gehad.

  13. Peter

    Victor Mids is net zo’n leugen al Dotan.

  14. Peter

    Victor Mids is net zo’n leugen als Dotan.

  15. tonio

    Zaterdag NED 1. De bankzittende automatische kijkers kijken altijd zaterdag naar NED1 al is er kerkdienst……………..

  16. Enzo Voort

    Het komt steeds vaker voor; NPO heeft méér kijker dan SBS- en RTLgroep samen. Laat dat een duidelijk teken aan de wand zijn.

  17. Ron

    Dat Frans en Mariska in Amerika is echt een leuk programma, duurt alleen iets te kort. Geweldige aflevering weer gisteren. De Kwis kan me niet meer boeien, te vaak gezien, steeds hetzelfde trucje, maar dit stopt toch aan het eind van dit seizoen.

  18. Ingrid

    Ligt niet aan Irene Moors,maar het programma is onecht in elkaar gezet.
    Je maakt een programma,door eigenlijk een nep topper te zoeken. Onoprechtheid straalt er vanaf en dit zijn precies de ingrediënten die de kijkers niet meer slikken. Kijker wil serieus genomen worden. Flans niet zomaar een programma in elkaar. Leert John het nou nog niet,welk signaal de kijker afgeeft.pfffffffff

  19. Mariekje

    Weg met Irene Moors!. Heeft dan iemand door dat zij de rede is dat er weinig mensen kijken?.

  20. ali

    Het heeft echt met de naam van de zender te maken ,als alle programma,s van sbs of rtl op npo1 uitzenden dan winnen ze ook met kijkcijfers, de meeste huiskamers hebben hun tv op npo 1staan.Zo simpel is het.

  21. npo verpulvert RTL/SBS

    Wat een mooie score voor de NPO.

    De kijker is echt klaar met RTL/SBS en de baggerzooi van Bertelsmann en de Mol.

  22. RTL heeft niets te bieden

    Logisch dat de kijker afstemt op de NPO.

    Ruk programma’s voor dummy’s op RTL en SBS.

  23. Peter

    Het is ook zo dat npo sinds hun herprofilering jaren terug al het populaire op 1 programmeren en de zaterdagavond van npo is zo commercieel als wat dus kunnen rtl of sbs er niet tegen op zeker met hun lagere budgetten en imago van commerciële zenders is slecht, dus iedereen kijkt eerder naar npo1, maar verdient npo1 dat, nee voor dat soort programma’s moet niet de hele avond geprogrammeerd staan, het is een vorm van lastige concurrentie en wachten voor de commerciëlen dat de npo te arrogant worden dan wel rtl en talpa moeten met elkaar samen gaan werken om een blok te hebben tegen de publieken en de buitenlandse ondemand diensten.

  24. Britt Scholte Lover

    Frans bauer duurt echt veels te kort, 20 minuten en het is alweer voorbij, mag best iets langer hoor.
    verder genoten van It takes 2.
    Benidorm bastards was ook echt lachen, snap hiervan de lage kijkcjifers niet

  25. robb

    Heel slim geprogrammeerd door de npo Mindf*ck is voor jong en oud net als de kwis ,ook Frans en Mariska doen het heel goed ze zijn totaal zichzelf zonder enige opsmuk ,Irene Moors doet het middelmatig ze kan niet het ietsje meer geven wat het programma sfeer en warmte geeft .

  26. Henk

    misschien moeten RTL en SBS eens naar NPO 1 kijken. Hoeven niet perse grote studio programma’s te staan op de zaterdagavond. NPO1 scoort nu met Mindfuck en Wie is de Mol 16 weken achter elkaar om 20.30 uur meer dan 2 miljoen kijkers. Toch knap!

  27. SOLANGE

    Leuk programma alleen die Rene Froger moet opzouten wat is die man fake zeg en over de datum en te dik en steeds maar zeggen …,.als ik heel eerlijk ben… of ….moet ik eerlijk zeggen… zo eerlijk ben je niet drankorgel!!

  28. TopofFlop

    RTL4 groter kijktijdaandeel dan de vier zenders van Talpa TV.

  29. Daan

    Best een leuk programma dat Topper Gezocht! Maar inderdaad, Irene Moors is hiervoor niet geschikt. Zij kan niet een leuke sfeer neerzetten. Wel erg jammer dat Dave Dekker er uit is. Dat was gewoon de nieuwe topper. Gisteren was hij matig maar hij kan gewoon prachtig zingen. Jammer.

  30. Ruk

    Op naar ” In bed met Irene “. Was al een flop maar gewoon stug door gaan met die bagger. De Mol heeft sch….t aan de kijkers. En dan komt er weer zo een talentenjacht met de zoon van kindervriend hazes sr. Nee vooral doorgaan.

  31. ox

    Matige braderie-zangers in schreeuwerige kleding,die kijken naar matige braderie-zangers in schreeuwerige kleding,armoede

  32. geen stem

    Als het programma gepresenteerd wordt door iemand met een goede stem en niet zoals Irene die stem heeft waar geen emotie inzit het is net of ze alles opleest zouden de kijkcijfers veel hoger liggen.

  33. Mahmood Al-Wollter

    Genoten van the Islam Channel.
    Abu Dhabi TV wederom 4e…
    Beirut 1 doet het beter!

  34. J

    Zag net een korte promo van Wannabees. Zag er niet veelbelovend uit, soort combi van Benidorm Bastards en TV Kantine. Overigens heeft RTL over dat programma ook nog nooit iets gemeld, dus zal ook niet veel van verwacht worden.

  35. anoniemantwoord

    SBS Groep = Talpa

  36. @anoniemantwoord

    Oh ja joh? Wat wil je nu precies zeggen jochie?

  37. Knippen En Plakken

    Mindfuck; Het betere knip en plakwerk.

  38. BRAAK

    Irene, pfffffffffffffffffffffff, hopeloos geval.

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Ziet u een ongepaste reactie? Laat het graag weten via het mailformulier of door een reactie te plaatsen met daarin het woord 'moderatie'. Reacties met daarin het woord 'moderatie' worden automatisch vastgehouden en zijn daardoor niet zichtbaar voor overige bezoekers.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.