Ook halve finale Topper Gezocht slecht bekeken


De kijkcijfers van zaterdag 14 april 2018 (SKO)

De SBS 6-show Topper Gezocht lijkt definitief de geschiedenisboeken in te gaan als televisieflop. Ook de halve finale trok zaterdagavond weinig bekijks: er keken 422.000 mensen (7 procent) naar de tv-show van Irene Moors. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook voor Moors is deze flop een nederlaag. Ze koos er zelf voor om de stekker uit haar steady zondagmiddagshow met Carlo Boszhard op RTL 4 te trekken, maar is daarna nooit succesvol gebleken op prime time.

De eerste vier afleveringen van Topper Gezocht deden het ook al niet heel denderend. Daar keken 549.000 kijkers (9 procent), 450.000 kijkers (7 procent), 453.000 kijkers (7 procent) en 339.000 kijkers (6 procent) naar.

NPO 1 en RTL 4 verdeelden de zaterdagkijker; SBS 6 was met Topper Gezocht de nummer drie op prime time.

Veruit de meeste mensen gingen voor NPO 1. Daar trok Victor Mids met een nieuwe Mindf*ck maar liefst 2,1 miljoen kijkers (35 procent), waarna De Kwis 1,7 miljoen kijkers (28 procent) neerzette en Frans Bauer in Amerika 1,4 miljoen (26 procent).

RTL 4 blijft op zaterdag onder de miljoengrens scoren. It Takes 2 kwam uit op 975.000 kijkers (16 procent), waarna Wie Ben Ik 826.000 kijkers (16 procent) neerzette.

De vierde plek op prime time was voor Net5. Die zender trok met NCIS New Orleans een publiek van 262.000 kijkers (5 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 223.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 218.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Homeland: 185.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 160.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met American Idol: 141.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Jarhead: 141.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (844.000), EenVandaag (768.000), Half acht nieuws (712.000), Benidorm Bastards (566.000), Eigen huis en tuin (495.000) en RTL Boulevard (487.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Frans Bauer in Amerika (1,4 miljoen), Wie Ben Ik (826.000), Hart van Nederland (552.000), Studio Sport (492.000) en The Big Music Quiz (402.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Mindf*ck (NPO1) 2.129.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.050.000
03. De Kwis (NPO1) 1.656.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.566.000
05. Frans Bauer in Amerika (NPO1) 1.371.000


06. Kassa (NPO1) 1.112.000
07. It Takes 2 (RTL4) 975.000
08. Journaal 18:00 (NPO1) 844.000
09. Wie Ben Ik (RTL4) 826.000
10. EenVandaag (NPO1) 768.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 712.000
12. Benidorm Bastards (RTL4) 566.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 552.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 495.000
15. Studio Sport (NPO1) 492.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 30.2%
2. RTL4 / 14.4%
3. SBS6 / 7.3%
4. NPO2 / 3.9%
5. NET5 / 3.5%


6. NPO3 / 2.7%
7. RTL7 / 2.7%
8. RTL8 / 2.4%
9. Vero / 2.0%
10. RTL5 / 1.9%


11. Ziggo / 1.8%
12. FS3E / 1.8%
13. FS1E / 1.6%
14. SBS9 / 1.0%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,8%
2. RTL Nederland 21,4%
3. SBS Groep 13,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen