Lingo-ster François Boulangé slijt pubquiz aan MAX

Omroep MAX haakt in op de populariteit van pubquizzen in ons land en brengt een eigen pubquiz op televisie. Het idee is afkomstig van Lingo-bekendheid François Boulangé. Dat heeft de omroep zojuist laten weten in een persbericht. Boulangé kwam met dit idee bij Jan Slagter, die het meteen een geweldig concept vond en besloot deze pubquiz te produceren met MAX. “De pubquiz van MAX is laagdrempelig, zeer gevarieerd, komisch en vooral heel erg gezellig.”

MAX-directeur Jan Slagter is in zijn nopjes. “Het leukste aan een pubquiz is dat je ‘m met z’n allen speelt. Met vrienden, familie, clubs, verenigingen, zelfs complete woonwijken; iedereen kan meedoen. Uiteindelijk zal er in een finale gestreden worden om de felbegeerde MAX pubquiz bokaal. We gaan er voor zorgen dat heel Nederland kan meespelen.

Fanatiek pubquizzer François Boulangé: “Als ergens bij mij in de buurt een pubquiz wordt georganiseerd, dan sta ik te trappelen om met ons team mee te doen; staat altijd garant voor een leuke avond. Daarnaast maak ik zelf ook vaak quizzen voor cafés en bedrijven. Het wordt hoog tijd dat er eens een pubquiz op tv komt.

Slagter heeft aan het AD laten weten dat hij voor een wekelijks tijdslot op NPO 1 gaat.

Foto: VARA, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Netherlands

Meer in Omroep MAX

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen