Frank Visser blijft de topscoorder van John de Mol


De kijkcijfers van maandag 2 april 2018 (SKO)

Hoewel John de Mol nu al geruime tijd de enige eigenaar is van de SBS-groep, is vlaggenschip SBS 6 nog altijd geen hit. Eén iemand die de mediatycoon in elk geval wél structureel aan topcijfers helpt is Frank Visser. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Visser leverde ook gisteren weer mooie cijfers af: zijn programma Mr. Frank Visser Rijdt Visite kwam om half tien uit op 914.000 kijkers (15 procent). Dat is maar liefst 82 procent boven het laatste weekgemiddelde van SBS 6.

SBS 6 pakte dankzij Visser zilver gedurende de tweede helft van prime time. Alleen NPO 1 deed het beter met de combinatie Eindelijk Thuis (1,1 miljoen en 17 procent) en Droomhuis Gezocht (1,1 miljoen en 22 procent).

Het brons om half tien was niet voor RTL 4, maar voor RTL 7. Die zender trok met Voetbal Inside 782.000 kijkers (12 procent). Pas dáárna volgt The Good Doctor met 702.000 kijkers (12 procent) op RTL 4.

De winnaars om half negen waren Radar met 1,3 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1, Voetbal Inside op RTL 7, Helemaal Het Einde met 724.000 kijkers (11 procent) op RTL 4 en Van Onze Centen met 551.000 kijkers (9 procent) op SBS 6.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met The Bourne Legacy: 490.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Dream School: 414.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Koken Met Van Boven: 374.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 272.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Assepoester een modern sprookje: 173.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Curvy Supermodel: 141.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1 miljoen), EenVandaag (872.000), RTL boulevard (840.000), Editie NL (695.000), Circus van Monte Carlo (679.000) en Utopia (634.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Droomhuis Gezocht (1,1 miljoen), Hart van Nederland (891.000), Pauw (783.000) en Shownieuws (571.000) het meest in trek. RTL Late Night kwam met 371.000 kijkers niet voor in de top 25.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.118.000
02. Radar (NPO1) 1.290.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.155.000
04. Eindelijk Thuis (NPO1) 1.099.000
05. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.088.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.054.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.011.000
08. Mr. Frank Visser Rijdt Visite (SBS6) 914.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 891.000
10. EenVandaag (NPO1) 872.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 840.000
12. Pauw (NPO1) 783.000
13. Voetbal Inside (RTL7) 782.000
14. Helemaal het einde (RTL4) 724.000
15. The Good Doctor (RTL4) 702.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.5%
2. RTL4 / 13.9%
3. SBS6 / 11.1%
4. Vero / 6.5%
5. RTL7 / 5.8%


6. NPO2 / 5.1%
7. NPO3 / 4.2%
8. NET5 / 3.0%
9. RTL8 / 2.7%
10. Discov / 1.5%


11. BBCFirst / 1.3%
12. Comedy / 1.3%
13. RTL5 / 1.2%
14. TLC / 1.2%
15. FOX / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 29,8%
2. RTL Nederland 23,6%
3. SBS Groep 21,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen