Slechts half miljoen kijkers voor Topper Gezocht


De kijkcijfers van zaterdag 17 maart 2018 (SKO)

De twee uur durende zaterdagavondshow Topper Gezocht met Irene Moors is gisteren van start gegaan met slechts 549.000 kijkers (9 procent) op SBS 6. Daarmee staat de show op de zeventiende plek in de dagelijkse kijkcijfer top 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Nog geen 10 procent marktaandeel voor een grote zaterdagavondshow is zelfs voor SBS 6-begrippen behoorlijk aan de magere kant. Zowel NPO 1, RTL 4 als NPO 2 trokken meer bekijks.

NPO 1 was de grote winnaar op prime time dankzij de seizoenspremière van Mindf*ck, die goed was voor 1,7 miljoen kijkers (27 procent). Aansluitend trok de start van De Kwis 1,4 miljoen kijkers (24 procent). Frans Bauer in Amerika deed op de late avond 1,3 miljoen kijkers (23 procent).

De concurrentie had het nakijken. Runner-up RTL 4 kwam niet verder dan 732.000 kijkers (12 procent) voor de film Rokjesdag. Daaraan voorafgaand trok Benidorm Bastards en De Boefjes 583.000 kijkers (9 procent).

De nummer drie op prime time was NPO 2 met Van Kooten en De Bie Snappen Geen Bal Van De Natuur, goed voor 681.000 kijkers (11 procent).

Pas dáárna volgt dus SBS 6. Aansluitend trok de zender met Komt Een Man Bij De Dokter 532.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Unknown: 306.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 283.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 282.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Echt Waar: 227.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Innan Vi Dor: 184.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 181.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (961.000), Half Acht Nieuws (816.000), Lachen om home video’s (645.000), Benidorm Bastards en de Boefjes (583.000) en RTL Boulevard (537.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,5 miljoen), Frans Bauer in Amerika (1,3 miljoen), Studio Sport (643.000), Hart van Nederland (568.000) en Wie Ben Ik (501.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.786.000
02. Mindfuck (NPO1) 1.746.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.484.000
04. De Kwis (NPO1) 1.443.000
05. Frans Bauer in Amerika (NPO1) 1.254.000


06. Kassa (NPO1) 1.200.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.106.000
08. EenVandaag (NPO1) 961.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 816.000
10. Rokjesdag (RTL4) 732.000


11. Van Kooten en De Bie Snappen Geen (NPO2) 681.000
12. Lachen om home video’s (SBS6) 645.000
13. Studio Sport (NPO1) 643.000
14. Schaatsen WB (NPO1) 633.000
15. Benidorm Bastards (RTL4) 583.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.2%
2. RTL4 / 11.9%
3. SBS6 / 8.8%
4. NPO2 / 6.4%
5. Vero / 3.9%


6. NET5 / 3.4%
7. RTL7 / 3.2%
8. NPO3 / 2.7%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.1%


11. FS1E / 2.0%
12. FS3E / 1.6%
13. Discov / 0.9%
14. Ziggo / 0.8%
15. BBCFirst / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,3%
2. RTL Nederland 19,7%
3. SBS Groep 16,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS, Nick van Ormondt

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen