‘Radiozenders Talpa springlevend onder jongeren’

Talpa Radio, als eigenaar van Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica de grootste radiogroep van het land, noemt het onzin dat jongeren geen radio meer zouden luisteren. Dat is te lezen in het persbericht ‘Talpa Radio scoort goed onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen’. Jongeren zijn cruciaal voor adverteerders. “Aan de hand van de meest recente luistercijfers is goed te zien hoe Talpa Radio de belangrijkste adverteerderdoelgroepen bereikt“, aldus het bedrijf.

Talpa Radio wijst erop dat zij de leeftijdsgroepen tot en met 59 jaar goed bedient. “Met overal een bereik van ruim boven de 50 procent. Ook in de doelgroepen jongeren, jongvolwassenen en volwassenen slaagt Talpa Radio daar goed in.

Algemeen directeur Menno Koningsberger van het radiobedrijf: “Er wordt wel eens gesuggereerd dat jongeren minder naar de radio luisteren. Dat zien wij in onze cijfers zeker niet terug. Onze merken zijn springlevend onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen.”

Het is wel van belang om op te blijven vallen, zegt hij/. “Onze merken relevant houden in deze doelgroepen vereist een systematische aanpak: van talentontwikkeling, doelgroeponderzoek en fors investeren in alle nieuwe platformen waar je ze kan bereiken. We werven buiten de radio, om deze doelgroepen geïnteresseerd te krijgen en houden voor ons medium.”

Op deze manier zorgen wij om de aansluiting te behouden onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen, wat goed is voor het medium radio in Nederland.

De bereiksgrafiek van Talpa Radio kunt u hier bekijken.

Foto: Talpa Radio

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen