Paul en Marc-Marie én potbak-BN’ers nagenoeg stabiel


De kijkcijfers van zondag 11 maart 2018 (SKO)

Twee programma’s om half tien waren zondagavond toe aan de tweede-aflevering-cijfers: Als Je Alles Hebt Gehad van Paul de Leeuw en Marc-Marie Huijbregts op NPO 1 én Stelletje Pottenbakkers! van Kim-Lian van der Meij op SBS 6. Vaak zijn de cijfers van de tweede aflevering nóg spannender dan die van de eerste, omdat daaruit het oordeel van de kijker blijkt. Voor beide programma’s zit er geen stijging in, maar de scores zijn wel nagenoeg gelijk gebleven.

Als Je Alles Hebt Gehad scoorde om half tien 927.000 kijkers (15 procent), terwijl Stelletje Pottenbakkers tegelijkertijd 670.000 kijkers (11 procent) neerzette. Vorige week waren dat respectievelijk 991.000 en 692.000 kijkers.

Twee programma’s deden het in hetzelfde tijdvak beter: Soof scoorde 1,2 miljoen kijkers (17 procent) op RTL 4 en Zondag Met Lubach noteerde 986.000 kijkers (17 procent).

De winnaars in de eerste helft van prime time waren De Luizenmoeder met 3,2 miljoen kijkers (38 procent) op NPO 3, Moordvrouw met 1,2 miljoen kijkers (16 procent) op RTL 4 en De Reünie met 1,2 miljoen kijkers (15 procent) op NPO 1.

Verder noteerde NPO 2 met het programma Over De Rug Van De Andes 494.000 kijkers (6 procent). SBS 6 stelde gedurende de eerste helft van prime time teleur met 477.000 kijkers (6 procent) voor Jullie Huis Onze Regels.

  • Veronica scoorde met Lethal Weapon: 467.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 213.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Desperado: 200.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 184.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 117.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,4 miljoen), Half Acht Nieuws (998.000), Vtwonen (614.000), 3 op reis (565.000), RTL Boulevard (499.000) en De Grote Verbouwing (495.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (824.000), Studio Voetbal (732.000), CMC (683.000) en Shownieuws (625.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 3 brons met 12 procent.

Top 15
01. De Luizenmoeder (NPO3) 3.171.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.522.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.355.000
04. Moordvrouw (RTL4) 1.196.000
05. De Reünie (NPO1) 1.190.000


06. Soof (RTL4) 1.161.000
07. Studio Sport (NPO1) 1.080.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 998.000
09. Zondag Met Lubach (NPO3) 986.000
10. Schaatsen WK Allround 1500m H (NPO1) 945.000


11. Als je alles hebt gehad (NPO1) 927.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 824.000
13. Smeris (NPO3) 798.000
14. Studio voetbal (NPO1) 732.000
15. CMC (RTL4) 683.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.7%
2. RTL4 / 13.7%
3. NPO3 / 11.6%
4. SBS6 / 10.0%
5. NPO2 / 5.2%


6. Vero / 4.5%
7. RTL7 / 3.0%
8. RTL8 / 2.5%
9. NET5 / 2.3%
10. FS1E / 2.0%


11. RTL5 / 1.3%
12. BBCFirst / 1.0%
13. Discov / 0.9%
14. SBS9 / 0.9%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,5%
2. RTL Nederland 20,5%
3. SBS Groep 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Michel Schnater, Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen