Wie is de Mol blijft Linda de Mol de baas
De kijkcijfers van zaterdag 10 februari 2018 (SKO)
Het tv-programma Wie is de Mol met presentator Art Rooijakkers blijft de grote winnaar op zaterdagavond prime time. Ook gisteren trok de realityshow weer een hoop bekijks met 2,4 miljoen kijkers (34 procent) op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol was wederom te sterk voor de Linda de Mol-show Weet Ik Veel op RTL 4. Daar keken gelijktijdig 1,6 miljoen kijkers (24 procent) naar. Vanaf half tien trok Linda de Mol wél meer bekijks dan NPO 1.
NPO 1 kwam om half tien uit op 1,2 miljoen kijkers (18 procent) voor Studio Sportwinter. Om half elf trok NPO 1 met Studio Sport Eredivisie 1,6 miljoen kijkers (31 procent), waar RTL 4’s Op Goed Geluk 953.000 kijkers (19 procent) scoorde.
Overigens trok RTL 4 aan het begin van de avond – tegenover dagwinnaar Achtuurjournaal – nog 1,2 miljoen kijkers (17 procent) met TV Kantine.
Het brons op prime time was voor NPO 3. MolTalk wist daar 726.000 kijkers (11 procent) te bekoren.
De nummer vier op prime time was NPO 2. Victoria noteerde 541.000 kijkers (8 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Harry Potter and the Prisoner of: 289.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 247.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 227.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Argo: 135.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Echt Waar: 129.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 104.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Kassa (1,6 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,2 miljoen), TV Kantine (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (711.000), EenVandaag (630.000) en Eigen Huis & Tuin (553.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Op Goed Geluk (953.000), Studio Sport (730.000) en Hart van Nederland (513.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 7 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.418.000 02. Wie is de Mol (NPO1) 2.401.000 03. Schaatsen OS (NPO1) 1.904.000 04. Pyeongchang Live (NPO1) 1.768.000 05. Weet Ik Veel (RTL4) 1.627.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 28.0% 2. RTL4 / 18.6% 3. NPO2 / 6.9% 4. SBS6 / 6.2% 5. NPO3 / 4.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 39,1% 2. RTL Nederland 24,6% 3. SBS Groep 11,7% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL