Wie is de Mol blijft Linda de Mol de baas

Geplaatst op Sun 11 Feb 2018 om 8:58


De kijkcijfers van zaterdag 10 februari 2018 (SKO)

Het tv-programma Wie is de Mol met presentator Art Rooijakkers blijft de grote winnaar op zaterdagavond prime time. Ook gisteren trok de realityshow weer een hoop bekijks met 2,4 miljoen kijkers (34 procent) op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol was wederom te sterk voor de Linda de Mol-show Weet Ik Veel op RTL 4. Daar keken gelijktijdig 1,6 miljoen kijkers (24 procent) naar. Vanaf half tien trok Linda de Mol wél meer bekijks dan NPO 1.

NPO 1 kwam om half tien uit op 1,2 miljoen kijkers (18 procent) voor Studio Sportwinter. Om half elf trok NPO 1 met Studio Sport Eredivisie 1,6 miljoen kijkers (31 procent), waar RTL 4’s Op Goed Geluk 953.000 kijkers (19 procent) scoorde.

Overigens trok RTL 4 aan het begin van de avond – tegenover dagwinnaar Achtuurjournaal – nog 1,2 miljoen kijkers (17 procent) met TV Kantine.

Het brons op prime time was voor NPO 3. MolTalk wist daar 726.000 kijkers (11 procent) te bekoren.

De nummer vier op prime time was NPO 2. Victoria noteerde 541.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Harry Potter and the Prisoner of: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 247.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 227.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Argo: 135.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Echt Waar: 129.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 104.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Kassa (1,6 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,2 miljoen), TV Kantine (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), RTL Boulevard (711.000), EenVandaag (630.000) en Eigen Huis & Tuin (553.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Op Goed Geluk (953.000), Studio Sport (730.000) en Hart van Nederland (513.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.418.000
02. Wie is de Mol (NPO1) 2.401.000
03. Schaatsen OS (NPO1) 1.904.000
04. Pyeongchang Live (NPO1) 1.768.000
05. Weet Ik Veel (RTL4) 1.627.000


06. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.552.000
07. Kassa (NPO1) 1.551.000
08. Schaatsen OS 1500M Heren (NPO1) 1.356.000
09. Peyongchang Vandaag (NPO1) 1.229.000
10. TV Kantine (RTL4) 1.169.000


11. Studio Sportwinter (NPO1) 1.162.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 1.000.000
13. Op Goed Geluk (RTL4) 953.000
14. Studio Sport (NPO1) 730.000
15. MolTalk (NPO3) 726.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.0%
2. RTL4 / 18.6%
3. NPO2 / 6.9%
4. SBS6 / 6.2%
5. NPO3 / 4.2%


6. NET5 / 2.9%
7. RTL7 / 2.9%
8. FS1E / 2.4%
9. RTL8 / 1.8%
10. Vero / 1.7%


11. RTL5 / 1.3%
12. SBS9 / 0.9%
13. BBCFirst / 0.9%
14. Discov / 0.8%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,1%
2. RTL Nederland 24,6%
3. SBS Groep 11,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL








46 Reacties op “Wie is de Mol blijft Linda de Mol de baas”


  1. Kijker

    Er is veel tv gekeken gisteren!

  2. jojo

    gewoon slechte cijfers voor RTL 4
    had zeker met Linda boven de 2 miljoen moeten zitten
    en Gordon raakt veel kijkers kwijt Zonde RTL is juist zo goed bezig de laatste tijd!
    TOP PROGRAMMA`S VAN DE EERSTE ORDE , de vragen die Linda stelde waren echt hoogstaand, moest zelf ook goed nadenken
    vooral de Engelse sleutel vraag was wel heel moeilijk hoor!
    maar ja ben ook geen klusser, die gauw even een hamer pakt
    Radio programma`s maken gaat me beter af, daar heb je geen Engelse sleutel bij nodig!

  3. Zondag

    08. Schaatsen OS 1500M Heren (NPO1) 1.356.000
    Shorttrack is wel op schaatsen maar …………

    Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
    1. Publieke Omroep 39,1%
    2. RTL Nederland 24,6%
    3. SBS Groep 11,7%

    Top NPO

  4. Wollter

    Genoten van Kassa.
    RTL wederom 2de……
    Veronica doet het beter!

  5. karel

    Het sterke van die langdradig Linda show ii.
    Dat iedereen met 2 jaar kleuterschool kan meedoen.

  6. DaysLover

    Luizenmoeder naar 4,7 miljoen

  7. jojo

    @ ZONDAG Las in mn sprookjesbijbel ,,,,, Binnenkort gaat RTL NPO voorbij, RTL zit even in een dip maar over een paar weken staan ze weer iedere dag op 1 , RTL is zo goed bezig de laatste tijd,en zo`n oprechte zender ook! ik geloof dat de crisis voorbij is ! Zo dat was het eerste deel uit het sprookjesbijbel morgen deel 2

  8. jojo

    @ Dayslover heb jij aan de ouwe jenever gezeten!

  9. Anoniem

    Luizenmoeder vorige week bijna 5 miljoen kijkers. Bizar!

  10. karel

    Luizenmoeder zou ook wat minder kijkers kunnen trekken.
    Iedereen heeft er van gehoord, en is uit nieuwsgierigheid gaan kijken.
    Dus zullen er ook wel een aantal zijn die daarna afhaken.

  11. boris

    Vanavond Winterklaas in Luizenmoeder

  12. A.Zijn

    Mooi dat series als De Luizenmoeder laten zien dat televisie nog springlevend is! Televizierring lijkt mij dit jaar al vergeven.

  13. ik reageer ook ff...

    @MC

    Waar blijft het regelmatig terugkerende bericht dat SBS6 zowel op vrijdag als zaterdag met hun door jullie benoemde vlaggenschip niet hoger scoort dan 28o duizend kijkers…?

    Ohwnee, het is natuurlijk SBS en geen RTL die we wel altijd negatief benaderen….

  14. Boeiend allemaal

    Hoe zou het met de kijkcijfers van Eurosport gaan. Hebben natuurlijk veel geld gevangen door in sub-licentie de rechten ook aan de meeste EBU-leden te verkopen maar gaat wel ten koste van de kijkcijfers. In eerste instantie zouden de Duitsers enkel via Eurosport de OS kunnen volgen, maar blijkbaar is er toch nog overeenstemming gekomen. Zelf kijk ik via de NPO, maar gisterochtend toch via Eurosport het skiathlon (langlaufen) gevolgd. Commentaar was nl. beter.

  15. franco

    eerlijk gezegd vind ik over mijn lijk méér terecht zou zijn als winnaar.

  16. Wollter

    Genoten van mijn vriendin.
    Haar zus wederom 2de……
    Haar oma doet het beter

  17. jojo

    SBS dat is een vriendelijke zender daar ga je kwaad woord over schrijven
    het heeft dan wel minder kijkers , maar dat kijkers die bewust naar SBS kijken
    en ook op gaan in het programma dat ze kijken
    Dat is het verschil met RTL, bij veel kijkers staat RTL als achtergrond aan
    dus de echte GEINTERESSEERDE kijker die RTL kijkt , ligt veel lager dan opgegeven wordt door SKO , RTL komt wat dat betreft ook in de buurt van SBS
    in principe scoren ze allebij dus laag!

  18. Choco115

    Genoten van Wie is de mol
    Stine is de mol!!!
    Npo 3 doet het beter!!

  19. Wijskijker

    Op zaterdagavond zendt SBS Harry Potter uit. Wat een mon golen.
    Wie heeft dat daar op het hoofdkantoor verzonnen? Je gaat toch niet naar een ellenlange kinderfilm kijken, tig keer onderbroken door lange reclameblokken en dan nog eens een onderbreking voor Hart van Nederland en Shownieuws. En daarna het slot van Harry P.
    Filmkijkers die zitten op Netflix niet SBS.

  20. robb

    Wijskijker ; Er zijn denk ik meer mensen zonder Netflix dan met Netflix .

  21. jojo

    wijskijker Wat zou u dan voorstellen?
    Als je weet dat je geen kijkers op de zaterdagavond zult hebben met als tegenstanders NPO en RTL dan ga je geen duur programma programmeren .
    dat doet RTL ook niet !

  22. Enzo Voort

    Als alle commerciële zenders bij elkaar op zaterdagavond minder kijkers kunnen trekken dan de drie NPO zenders, mogen ze zich wel eens afvragen of ze wel bestaansrecht hebben.

  23. jojo

    @ ROB Er zijn ongeveer 2,5 miljoen abonnementen in Nederland voor Neflix
    op een bewoners aantal van bijna 18 miljoen
    Videoland ongeveer 20.000

  24. jojo

    verschoning 200.000 VOOR VIDEOLAND

  25. jojo

    @ ENZOVOORT nu nog wel . over 10 jaar zijn er helaas geen RTL of SBS zenders meer dan zijn ze gefuseerd tot 1 grote com zender SBRT 5 alle bijzenders zullen dan niet meer bestaan Veronica zal dan weer in het publieke bestel komen
    0p NPO 4

  26. jojo

    BY THE WAY Het zou kunnen dat we over 5 jaar al betaal tv zullen hebben voor COM TV ZENDERS wil je RTL4 bekijken dan betaal je 5 euro per dag
    en dat is geen sprookje ,

  27. Ron

    Wat een slechte aflevering van WIDM gisteren. Niemand eruit maar de opdrachten sloegen ook nergens op. Erg vaag.
    De TV Kantine had voor de afwisseling weer een aardige aflevering waarin alle typetjes/persiflages en de teksten ‘spot on’ waren. Mag gezegd worden.
    Mij benieuwen wat Luizenmoeder gaat doen in de kijkcijfers vanavond, Studio Sportwinter staat er tegenover dus dat moet geen probleem zijn.

  28. Jelle

    Vond WidM juist briljant. Als ik ooit nog ga verhuizen huur ik Jan Versteegh in. Die krijgt mijn imboedel nog in een Mini.

  29. boris

    28-18 op de zaterdagavond. Weer harde klappen voor Rtl Erdogan.

  30. NPO voor nadenkenden

    NPO verpulvert rtl/sbs met kwaliteit.

  31. TopofFlop

    Geen aandacht voor de sport kijkcijfers tot op heden. En ik blijf me afvragen wat er met de SBS groep wordt bedoeld? Ik ken wel Talpa TV.

  32. Chiel

    Videoland zelfs 400.000 klanten:
    https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/videoland-verdubbelt-aantal-klanten-netflix-blijft-eenzaam-aan-top

  33. retloW

    Genoten van Van Kooten en de Bie.
    RTL+ wederom 19e…..
    TRT-INT doet het beter!

  34. Remco

    En weer geen woord over SBS6, dat is pas triest. RTL scoort nette cijfers maar dat mag je niet zeggen.

  35. jojo

    Chiel TREK JE WEL DE 1 CENT ABONNEES ER AF elke week komen er nieuwe 1 ct ab bij en gaan er ook weer af zo bliven ze wel op 400.00 , maar ze verdienen niets
    Zo heeft Joop v d Ende ook 2,5 miljoen bezoekers voor een musical, maar geeft
    1,2miljoen kaarten weg
    Videoland is ten dode opgechreven !

  36. TV TIP

    Wie Is De Mol duurt maar 40 minuten,
    Linda De Mol in totaal 90 minuten.
    Geen vergelijking dus van MC!
    Simpele zielen,
    What´s new !!!!!!!

  37. TV TIP

    140.000 `kijkers´ hebben tussen 07:00-08:15 naar NIETS (babbel de babbel de babbel) maar dan ook helemaal NIETS gekeken bij de Staatsomroep op Ned1. !!!
    Het zegt genoeg over de kastjes kijkers en de staatsomroep!!
    Wat een armoede en vooral weggegooid geld!!
    Ik zeg weg ermee!!!!

  38. Bart

    @TV Tip Wie is de Mol duurt 50 minuten met 30 minuten Moltalk.
    Weet ik veel met Linda de Mol duurt 90 minuten minus de reclame blokken = ook 50 minuten.

  39. A.Zijn

    Leukste personage uit Moordvrouw. Ik baal :(

  40. TV KANTINE

    Wat een schandalig slechte ‘tussen de schuifdeuren’ aflevering van de TV kantine.
    Waarom kijken daar nog zoveel mensen naar?

  41. Dean

    @TV KANTINE; Wat me bij dit seizoen vooral opvalt is hoe goedkoop en minimaal de decors gemaakt zijn. Dat viel me vooral op bij The Roast en bij The Voice Senior. Het zag er allemaal ontzettend goedkoop uit. Ik snap best dat ze niet hetzelfde soort budget als The Voice ter beschikking hebben, maar dit zag er toch wel erg nep en bordkarton uit, zeker voor een primetime zaterdagavond programma met meer dan een miljoen kijkers. Kan me toch mooiere decors uit vorige seizoenen herinneren. Blijkbaar is RTL al stevig aan het bezuinigen op de programma’s. Verder vond ik persoonlijk deze aflevering best grappig. De parodie op Goed Geluk vond ik leuk gedaan. Ook Martijn was leuk nagedaan. (Al is de echte versie kleiner en tegenwoordig een stuk dikker.) Maar je merkt wel dat langzamerhand een beetje de rek uit het format is. Volgend jaar is het alweer tien jaar geleden dat De TV Kantine zijn eerste seizoen beleefde, en misschien word het weer eens tijd voor een nieuw format.

  42. Chiel

    @jojo, ik tel helemaal niks.

  43. PeterTV

    @dean; Zo zie je maar weer dat iedereen anders naar een serie kijkt, ik vind juist alle decors bij de tv kantine er zo goed uitzien: op goed geluk, familie knots, the voice…het ziet er allemaal te gek uit, als je weet dat het allemaal nagemaakt is. Ik kan jou daar totaal niet in volgen. Ik vind ook niet dat de rek uit het format is, de nieuwe gastrollen: elise, jelka, monic, yolanthe, buddy, ruben maken het juist weer heel verfrissend. Vorig jaar hadden ze nog het bordkartonnen tv kantine decor als basis, dat is nu vervangen door allemaal echte programma’s. Ik zelf vind het leuk dat elke week heel anders en nieuw is. Zei de andersdenkende.

  44. TV KANTINE

    Sorry, ik was even niet lekker geworden, ik bedoel wat een fenomenale uitzending van De TV Kantine: Peter Pannekoek was the bom! TOP gedaan.

  45. Peter

    Tv kantine stop er aub mee.
    Amateurs zijn het.

  46. Dave

    hmmmm wat staat Art weer lekker op deze foto.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.