Weekblad Story ergert zich aan flauwe werkwijze AD

Weekblad Story ergert zich er behoorlijk aan dat na De Telegraaf nu ook het AD op een flauwe manier aan de haal gaat met primeurs die in het tijdschrift te lezen zijn. Dat laten hoofdredacteur Guido den Aantrekker en verslaggever Nick Dijkman weten op Twitter. Showbizznieuws is de core business van Story en het lukt de makers van het blad elke week weer om primeurs te brengen. Telegraaf en AD hebben er een handje van om daar zélf nieuws van te maken, klaagt het tijdschrift.

De Story doelt erop dat het AD en De Telegraaf nieuwtjes uit de Story nabellen en die vervolgens, zonder verwijzing naar de Story, brengen als hun eigen nieuwtje.

Het meest recente voorbeeld is de primeur over de relatiebreuk van Frank Masmeijer. “Het AD is de nieuwe Stelegraaf: zelf niets weten, maar andere media leeggrazen voor nieuws. Graag gedaan, wederom 👍🏻“, aldus Den Aantrekker.

Voor de verslaggever die het nieuwtje boven water kreeg, Nick Dijkman, is dat natuurlijk extra zuur. Hij zegt: “Ik word echt schijtziek van het AD, die vandaag mijn Story-primeur ‘Frank Masmeijer weer vrijgezel’ zonder bronvermelding over hebben genomen. AD-werkwijze is Story-primeur lezen, het zelf even nabellen en er dan vervolgens hun eigen ‘primeur’ van maken. Bah.

Extra vervelend is dat andere media dan verwijzen naar het AD en niet de Story. “Het maakt het extra frustrerend dat alle media, waaronder RTL Boulevard zojuist in de uitzending, het nieuws brengt met als bron.

Volgens Den Aantrekker kan de Story hier niets tegen beginnen. “Dat valt onder vrije nieuwsgaring, is het tegenargument altijd. Zelf niets hebben, ergens iets lezen, nabellen, als eigen nieuws brengen, klaar.

De bladenmaker noemt het ‘de methodiek der talentlozen’.

Foto: Story-rechtenvrij, Roland Gaedtgens

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen