Volkskrant stuurt aanmaning naar Heleen van Royen

Geplaatst op Sun 25 Feb 2018 om 10:00

De Volkskrant heeft Heleen van Royen een aanmaning gestuurd, omdat de bestsellerschrijfster de incasso van haar abonnementsgeld heeft terug laten boeken. Dat laat ze weten in een bericht op Twitter. Van Royen heeft enorme problemen met de levering van het dagblad. “In heel februari is de zaterdagkrant van de Volkskrant precies één keer bezorgd, in plaats van de vier keer waarvoor ik betaal. Maar ik moet wel mijn abonnementsgeld betalen. Hoe krom is dat?“, zegt ze.

Ook dit weekend – Van Royen heeft alleen een abonnement op de zaterdagkrant – was het weer raak. “En natuurlijk weer geen Volkskrant in de bus. #omtejanken #wewerkeneraanmevrouw.

Van Royen laat met een screenshot (zie onderstaand) zien hoe ze het probleem aankaart bij Volkskrants webcare. Die geeft aan dat de bezorger zal worden aangesproken en dat de gemiste krant wordt gecompenseerd. “Dat is niet genoeg. Ik wil mijn abonnementsgeld terug. Die krant komt toch niet“, reageert ze.

De Volkskrant is echter onverbiddelijk: “Helaas, wij zullen geen abonnementsgeld terugstorten.

Daarom besloot Van Royen de incasso te storneren. “En nu heb ik een aanmaning in de bus. De aanmaning wordt wel keurig bezorgd, de Volkskrant niet.

Van Royen wordt door iemand anders gewezen op de ‘schaamteloze’ praktijken van de Volkskrant. Die zegt: “Verschrikkelijk bedrijf. Ik was destijds twee dagen te laat met opzeggen en was verplicht met drie maanden te verlengen. Korter was niet mogelijk. En ze hebben hun eigen incassobureau. Ook daar verdienen ze aan. Krijg inmiddels elke week een mail met nieuw aanbod. Schaamteloos.

Als ene Simone aangeeft dat ze ook zo’n weekendabonnement wilde, maar dat nu wel uit haar hoofd laat, zegt Van Royen: “Ik zou het niet aanraden inderdaad. Maar misschien ligt het aan de regio… Ik snap er echt niks van. Vanaf september ging het mis en sindsdien niet meer goed gekomen ondanks vele beloftes.

Foto: RTL








22 Reacties op “Volkskrant stuurt aanmaning naar Heleen van Royen”


  1. David

    Wie laat er nou nog een dode boom door de deur drukken? Dat is vragen om problemen….

  2. Rubicon

    Ene Frans geeft aan; ” zal wel ongelukje zijn want Volkskrant wordt altijd perfect bezorgd en ben al 12 jaar abonnee”

  3. Rubicon

    Ene Sanne geeft aan ” jammer die BN’ers die dit soort prive zaakjes via twitter uitvechten. Makkelijke manier om Volkskrant onder druk te zetten. Zegt meer over BN’er dan over bezorging van de krant”.

  4. shrink

    Als ik krantenbezorger was zou ik ook de krant op zaterdagochtend niet bij Heleen van Royen durven bezorgen. Voor je het weet word je aan de voordeur met haar exhibitonistische perverstieteiten geconfronteerd. The Horror…
    Nee, Heleen, het ligt helemaal aan jou en niet aan de VK!

  5. shrink

    exhibitionistische dus

  6. Zondag

    Zou ik ook doen als VK.
    Als de krant niet wordt bezorgd dan betaal je die dag ook niets.
    Abonn wordt een dag verlengd.

    Je moet wel een klacht indienen maar dat is logisch.

  7. Curryworst

    Aandac htsh o e r.
    Dat was ze, is ze en zal ze altijd blijven.

  8. frans

    Het was al een paar maanden stil rond mevrouw…..en zo krijg je weer aandacht toch…Eerst over de rug van haar eigen moeder…..brrrr ziek figuur

  9. Huib

    Omdat ik de Volkskrant regelmatig niet kreeg bezorgd heb ik mijn abonnement beëindigd.

  10. Meeswel

    als de volkskrant niet aan zijn verplichtingen kan voldoen hoef jij als klant dat ook niet te doen,hier heeft ze wel een punt.

  11. Jan de Hoop

    Misschien een idee voor de mediacourant om de Volkskrant om commentaar te vragen. Hoor en wederhoor. Of is dat te journalistiek en houden jullie het bij stukjes overtypen van andere media

  12. J

    Goed stel tieten heeft ze, en daar gaat het toch om….

  13. Zondag

    Meeswel
    Sun 25 Feb 2018 om 11:28

    Verplichtingen doen ze aan. Die dag hoeft men niet te betalen.

    Ze moet niet zo zeuren.

  14. SOLANGE

    Nu eens geen aandacht via haar moeder maar de krant pffff zij dat je problemen

  15. KingetjeAlert

    Geachte Mediacourant,
    Vorige week is de folder van de AH bij mij niet bezorgd. Hierdoor ben ik de aanbieding van rundergehakt misgelopen. Dit kost mij 0,36 ct.
    Vriendelijk verzoek ik U in Uw medium hier grote aandacht aan te besteden.
    Mvrgr
    t Kingetje maar altijd wel alert

  16. KingetjeAlert

    Vorige week is de folder van de AH bij mij niet bezorgd. Hierdoor ben ik de aanbieding van rundergehakt misgelopen. Dit kost mij 0,36 ct.
    Vriendelijk verzoek ik U in Uw medium hier grote aandacht aan te besteden.
    Mvrgr
    t Kingetje maar altijd wel alert

  17. Pieter

    Had het ook eens meegemaakt mijn buurvrouw wou eens lekker tussen haar benen verwend worden , ik zou er 100 euro voor krijgen, wat denk je …komt ze niet opdagen nou dat was me wat 100 euro misgelopen en een moeite gehad om lange jan weer normaal te krijgen want als je mn buurvrouw ziet nou dat wil kleine jan wel groeien hoor ! maar haar exuus was dat ze ongest&ld was ja wel goed ergens want savonds had ik bietjes op het menu en vis!

  18. KingetjeAlert

    alleenstaand zeker Pieter?

  19. Pieter

    ja hoe raad je het zo, maar heb bijna elke dag een ander lekker wijf ,!

  20. Japie

    Pieter, jij hier?
    Heb je vakantie of ben je ontsnapt uit de inrichting??

  21. A.Zijn

    KingetjeAlert en Pieter zijn twee kenkersukkels.

  22. Pieter

    wat een stelletje zeikerds hier niemand hier heeft ook maar een greintje gevoel voor humor !

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.