De TV Kantine blijft ondanks kritiek veelbekeken


De kijkcijfers van zaterdag 17 februari 2018 (SKO)

De persiflagecomedy De TV Kantine blijft ondanks de kritiek op het flauwe karakter van de sketches veelbekeken. Ook gisteren bokste het programma van Carlo Boszhard en het Irene Moors behoorlijk op tegen het Achtuurjournaal met een score van bijna 1,2 miljoen kijkers (17 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Op hetzelfde moment wist alleen het Achtuurjournaal meer kijkers te bekoren. Naar de nieuwsrubriek keek een publiek van 2,3 miljoen mensen (37 procent).

De grote winnaar op prime time was NPO 1. Direct na het Achtuurjournaal trok een nieuwe Wie is de Mol bijna 2,6 miljoen kijkers (36 procent). Aansluitend kwam Studio Sportwinter uit op 1 miljoen kijkers (16 procent).

RTL 4 trok na De TV Kantine een publiek van 1,6 miljoen kijkers (24 procent) met Weet Ik Veel. Op de late avond kwam Op Goed Geluk uit op 982.000 kijkers (19 procent).

De nummer drie op prime time was NPO 3. Daar wist de nabeschouwing van Wie is de Mol, getiteld MolTalk, 981.000 kijkers (15 procent) te bekoren.

Verder haalde geen enkele andere zender op prime time een plek in de top 25.

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Victoria: 425.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Harry Potter and the Order of: 403.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Dr Bull: 247.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 232.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 204.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Grote Improvisatie Show: 195.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met State of Play: 166.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Kassa (1,5 miljoen), De TV Kantine (1,2 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1 miljoen), Half Acht Nieuws (883.000), EenVandaag (714.000), RTL Boulevard (664.000) en Blauw Bloed (506.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Op Goed Geluk (982.000), Hart van Nederland (762.000), Studio Sport (711.000) en Late Nieuws (557.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.563.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.342.000
03. Shorttrack OS (NPO1) 1.947.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.613.000
05. Weet Ik Veel (RTL4) 1.612.000


06. Kassa (NPO1) 1.461.000
07. Pyeongchang Live (NPO1) 1.263.000
08. De TV Kantine (RTL4) 1.159.000
09. Studio Sportwinter (NPO1) 1.015.000
10. Pyeongchang Vandaag (NPO1) 1.009.000


11. Op Goed Geluk (RTL4) 982.000
12. MolTalk (NPO3) 981.000
13. Half acht nieuws (RTL4) 883.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 762.000
15. EenVandaag (NPO1) 714.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.6%
2. RTL4 / 18.4%
3. SBS6 / 7.4%
4. NPO2 / 6.5%
5. NPO3 / 4.6%


6. NET5 / 3.4%
7. RTL7 / 2.8%
8. RTL8 / 2.2%
9. Vero / 2.1%
10. RTL5 / 1.8%


11. FS1E / 1.6%
12. Comedy / 1.2%
13. SBS9 / 1.1%
14. FS3E / 0.9%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,7%
2. RTL Nederland 25,2%
3. SBS Groep 14,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen