Vloggersshow SBS 6 ook op nieuw tijdstip geen succes

Geplaatst op Fri 12 Jan 2018 om 14:00

De dagelijkse vooravondshow De Vloggende Hollanders, waarin gewone Nederlanders ‘vloggen’ voor SBS 6, is ook op het nieuwe tijdstip geen succes. Net als vorige week om 20.00 uur, kijkt er ook deze week om 18.30 uur bijna niemand. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Na de teleurstellende eerste week besloot SBS 6 om het programma deze week direct te verhuizen naar een vroeger tijdstip, maar het gewenste resultaat blijft uit. De tv-kijker wil geen vloggers op tv.

Tot nu toe kijken er deze week gemiddeld 139.500 mensen naar De Vloggende Hollanders, goed voor een marktaandeel van 3,3 procent. Dat is ver onder het zendergemiddelde.

De Vloggende Hollanders zorgt voor een dip in de vooravondprogrammering van SBS 6. Het programma ervoor, Shownieuws, trekt deze week gemiddeld 298.000 kijkers (7,9 procent), en het programma erna, Trauma Centrum, gemiddeld 312.000 kijkers (6,3 procent).

De vooravondhit van SBS 6 blijft Utopia. Sinds deze week is het programma van 19.30 tot 20.30 uur te zien en kijken er gemiddeld 543.000 mensen (9,3 procent).

Lees ook: SBS 6 wijzigt vooravond: Utopia terug naar 19.30 uur (5 januari)

Foto: SBS








14 Reacties op “Vloggersshow SBS 6 ook op nieuw tijdstip geen succes”


  1. Olivier

    Was te verwachten. Maar als je het niet probeert… Was het op NPO 1 geweest had het waarschijnlijk 800.000 kijkers gehad.

  2. Meneer van Beheer

    Blijkt tv maken toch een vak te zijn. En niet het toevallig uitmelken van goedwillende amateurs.

  3. JD

    Misschien wel een goed idee voor de Telegraaf. In de krant uitschrijven wat er in de vlogs gezegd en gedaan wordt

  4. Ruud

    Levert Utopia van een uur een hoger marktaandeel voor de zender op dan Utopia 30 minuten en Trauma Centrum 30 minuten?

  5. Mark

    Waarom meldt MC niet dat Vloggende Hollanders helemaal van de buis gaat? Vanaf maandag Home Videos hh een uur lang van half 7 tot half 8. Triest. Doe dan dubbele afleveringen van Trauma Centrum. SBS 6 teert nu alleen maar op redelijke successen. Als een programma flopt (en wanneer is dat niet het geval?) dan wordt het gelijk vervangen door Trauma of Home Videos. Bij SBS zullen ze waarschijnlijk ook nog steeds wel volhouden dat Marktplaats ook een succes gaat worden.

  6. Peter

    Logisch. Vloggers op tv werkt niet. Op YouTube kijken er 150 man naar die 100x op het filmpje klikken. Zo lijken het ook 15.000 kijkers.

  7. Remi

    … Wat een schat is het toch ook, onze uitkeringsgerechtigde Samantha …
    Mijn favoriete bijstandsmoeder ;)

    Nooit in haar leven heeft ze ook maar ooit één boek gelezen, en nu dit …

    https://www.nu.nl/achterklap/5084024/samantha-barbie-jong-met-spoed-ziekenhuis-gebracht.html

  8. Ron

    @Ruud iets minder. Bij de 30 minuten afleveringen was het marktaandeel zelfs hoger. Daar werd regelmatig de 10% aangetikt en hoger zelfs. Het valt me overigens nu met GTST een halfuur van de uitzendtijd er tegenover wel mee moet ik zeggen dat het zich nog redelijk stand houdt. Vanavond vermoedelijk weer een ander verhaal want TVOH er na.

  9. Klaas

    GTST is ook wel een keer klaar. 25 jaar inteelttelevisie

  10. Bart

    Dit wist iedereen al behalve bij SBS6. Nu zitten ze al weer te popelen om te beginnen met Marktplaats. Ik weet zeker dat ze het daar een heel goed idee vinden en ook Jeroen en Irene uitermate geschikt voor de presentatie. Alleen en dat weten wij ook allemaal al, dat gaat ook niets worden.

    Hart van Nederland/Shownieuws – Utopia (of een nieuwe realityreeks) – een nieuwe Nederlandse soap en Show me the money/Trauma centrum Dat moet de vooravond worden van SBS. Alleen dan maken ze een kans dat mensen afhaken bij een andere zender en eens wat anders gaan proberen. Niet met flinterdunne flutformatjes als Markplaats of Vloggende Hollanders.

  11. Maan Lover

    Heel Nederland vlogt tegenwoordig, waarom moeten wij daar naar kijken?

  12. PremH

    Wie was de producent hiervan?

  13. eamel

    Het format is misschien oké, de zender is dat niet. Bijna alles wat SBS probeert mislukt bij voorbaat. Dat heeft die campingzender nu eenmaal aan de broek hangen. SBS is tenslotte net een RTL, ook al zo’n kaugomzender, maar dan nog net even een graadje erger. En dat stigma, daar zal men nooit van af komen. Het is wat het is.

  14. Rick

    @eamel Het format is niet oké.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.