Roemloze aftocht voor Net5-show De Bachelor


De kijkcijfers van dinsdag 30 januari 2018 (SKO)

De grote finale van de datingshow De Bachelor wist dinsdagavond 330.000 kijkers (5 procent) te bekoren op Net5. Zij zagen hoe vrijgezel Robbert Jonkheer voor kandidate Naddja koos. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van de tien afleveringen van De Bachelor was dit de op een na meest bekeken. De meeste afleveringen scoorden tussen de 200.000 en 300.000 kijkers, maar meerdere afleveringen scoorden ook beneden de pijnlijke grens van 200.000 kijkers.

Al met al was De Bachelor dus geen groot succes op Net5. Het aansluitend uitgezonden Arie Boomsma-programma Grenzeloos Verliefd was met 233.000 kijkers (4 procent) ook al geen kijkcijferkraker.

De meeste kijkers kozen dinsdag weer voor NPO 1. Opsporing Verzocht noteerde 1,3 miljoen kijkers (22 procent), waarna Opgelicht 1,4 miljoen kijkers (24 procent) noteerde.

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief met Uitstel van Executie, dat 977.000 kijkers (16 procent) scoorde. Een Dubbeltje Op Zijn Kant zette vervolgens 572.000 kijkers (10 procent) neer.

SBS 6 vecht zich terug met Nick & Simon: The Dream, dat vorige week nog uit de kijkcijfer top 25 viel en nu de kijkcijfer top 15 afsluit met 652.000 kijkers (11 procent). Aansluitend stelde 5 Golden Rings wel teleur met 473.000 kijkers (8 procent).

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Vier Handen Op Een Buik: 401.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Maze Runner The Scorch Trials: 350.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met De Bachelor: 330.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met De 5 Smaken Van Joël: 291.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Moonraker: 239.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Forgotten: 207.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Zon Zuipen Ziekenhuis: 186.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (871.000), Editie NL (660.000) en Utopia (488.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,4 miljoen), Jinek (1,1 miljoen), Hart van Nederland (724.000), Nieuwsuur (493.000), Shownieuws (475.000) en RTL Late Night (470.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.245.000
02. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.443.000
03. Opgelicht (NPO1) 1.355.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.343.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.332.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.236.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.156.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.147.000
09. Jinek (NPO1) 1.096.000
10. EenVandaag (NPO1) 1.078.000


11. Uitstel van Executie (RTL4) 977.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 871.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 724.000
14. Editie NL (RTL4) 660.000
15. Nick en Simon The Dream (SBS6) 652.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 27.1%
2. RTL4 / 15.2%
3. SBS6 / 8.9%
4. NPO2 / 5.4%
5. Vero / 5.1%


6. NPO3 / 3.7%
7. RTL7 / 3.4%
8. NET5 / 3.2%
9. RTL8 / 2.9%
10. RTL5 / 2.1%


11. FS1E / 1.9%
12. Comedy / 1.1%
13. SBS9 / 1.1%
14. N.geog / 1.0%
15. BBCFirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,2%
2. RTL Nederland 23,6%
3. SBS Groep 18,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen