Dubbel Jumbo en Ohra bij tien finalisten Gouden Loeki

Geplaatst op Wed 10 Jan 2018 om 9:05

Supermarkt Jumbo en zorgverzekeraar Ohra maken allebei met maar liefst twee commercials kans op de Ster Gouden Loeki 2017. Dat heeft de organisatie van de reclameprijs bekendgemaakt. Met de bekendmaking van de tien finalisten is de strijd om de Gouden Loeki losgebarsten. Bij de tien genomineerden horen verder nog reclames van Albert Heijn, Douwe Egberts, Gamma, Plus, Volkswagen en het Wereld Natuur Fonds. Zij dingen allemaal mee met één commercial.

Vanaf vanavond tot en met maandag 22 januari 12.00 uur kan het Nederlands publiek stemmen op zijn of haar drie favoriete commercials via stergoudenloeki.nl. Woensdagavond 24 januari wordt de Ster Gouden Loeki uitgereikt in Koninklijk Theater Carré.

De 10 finalisten zijn:

  • Albert Heijn met ‘Appie Christmas!’ (TBWA\Neboko)
  • Douwe Egberts met ‘Burendagen’ (TBWA\Neboko)
  • Gamma met ‘Achter het behang plakken’ (Joe Public)
  • Jumbo met ‘Gezonder eten’ (Alfred International)
  • Jumbo met ‘Samen maken we het helemaal Kerst’ (Alfred International)
  • Ohra met ‘Schoolvrienden’ (Joe Public)
  • Ohra met ‘Viervoeters. Voordelig. Verzekerd.’ (Joe Public)
  • Plus met ‘Goed eten is samen eten’ (J. Walter Thompson Amsterdam)
  • Volkswagen met ‘Zit’ (DDB & Tribal Amsterdam)
  • Wereld Natuur Fonds met ‘Geef de tijger een toekomst’

De 22 Ster Gouden Loeki-winnaars van de afgelopen jaren zijn KLM (1995), Rolo (1996), Melkunie (1997), Calvé Pindakaas (1998), Gouden Gids (1999), Dommelsch (2000), Centraal Beheer Achmea (2001), Calvé Pindakaas (2002), Amstel (2003), Centraal Beheer Achmea (2004), Planet Internet (2005), Centraal Beheer Achmea (2006), KPN (2007), SP (2008), Heineken (2009), Calvé Pindakaas (2010), T-Mobile (2011), Telfort (2012), a.s.r. (2013), KNGF (2014), Albert Heijn (2015) en Jumbo (2016).

Foto: Jumbo








11 Reacties op “Dubbel Jumbo en Ohra bij tien finalisten Gouden Loeki”


  1. Herm

    Weet je wat echt een irritante reclame is? Eigenlijk alles van de Kruitvat! Mijn god wat een “***”stem zeg.

  2. Irene

    En met Pearl heb je geen moeite, Herm?

  3. Herm

    @irene in mindere mate.

  4. Neptunus

    die stem van die kinderachtige reclame van Simpel met z’n verdubbelaar is ook zwaar irritant, die stam van het Kruidvat is van Hadwych Minis

    https://www.nu.nl/achterklap/4015539/hadewych-minis-begrijpt-reacties-stem-in-reclame.html

  5. Diderick

    Ik heb steeds meer het idee dat mensen die hieraan meedoen gewoon op de dingen stemmen die ze herkennen. Dat verklaard ook waarom er zoveel kerstreclames inzitten. Dat is nog recent, dus zit nog in het beperkte geheugen van de stemmers. Sowieso vreemd, dat er mensen zijn die gewoon naar reclame kijken. Het is bij de meeste mensen een moment om te zappen of achtergrondgeruis, terwijl er iets anders wordt gedaan.

  6. anonymous

    Laat die viervoeters dan maar winne n.
    Geen jumbo aub.

  7. PremH

    Die jumbo familie is niet grappig

  8. Sanne

    Ik vind die Jumbo reclame op zich niet verkeerd, alleen is de Jumbo een waardeloze winkel. Dus hoe leuk ze het ook maken, ik koop er niet. Zoals iemand hierboven zei zitten er inderdaad wel erg veel kerstreclames bij.

    Mijn favoriete reclame die ooit gewonnen heeft is de van Rolo met die olifant. Echt geweldig bedacht!

  9. ruup

    nep respons
    bestaat

  10. Momo

    Ontzettend irritant, die Jumbo-reclames.

  11. Remco

    Wat zijn die reclames van de Jumbo toch ongelooflijk irritant en nep, daarnaast ook nog eens onverstaanbaar door dat binnensmondse gebrom van Frank Lammers.

    Wat mij betreft de reclame van WNF, die is in ieder geval nuttig! :)

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.