SBS 6 scoort niet met documentaire Heleen van Royen

SBS 6 trok donderdagavond tegenover de grote Expeditie Robinson-finale op RTL 5 weinig bekijks met de prime-timevullende documentaire Het Doet Zo Zeer van Heleen van Royen. Er keken slechts 320.000 mensen (5 procent) naar de twee uur durende uitzending. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Royen keek de uitzending op SBS 6 samen met haar moeder, die het onderwerp is van de documentaire. Ze koos er bewust voor om in zee te gaan met de SBS-zender.

Op sociale media vragen veel mensen aan Van Royen waarom ze haar documentaire aan SBS 6 heeft verkocht en niet aan bijvoorbeeld een publieke omroep. Er was wél interesse vanuit de NPO, zegt ze. “Jawel, maar ze wilden het pas na 23.00 uur ‘s avonds. SBS 6 kiest voor prime time. Gelukkig!

Voor SBS 6 pakt het echter wat minder goed uit. Tijdens de documentaire van Van Royen was de zender donderdagavond de negende zender van het land, na zeven andere toptien-zender én FOX Sports Eredivisie 1.

In Het Doet Zo Zeer geeft Van Royen een inkijk in het ziekteproces van haar moeder, bij wie beginnende dementie is geconstateerd. Het is een zeer persoonlijk portret, waarin bijna alles door haar zelf is gefilmd.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen