Ivo Niehe valt uit kijkcijfer top 15: TV Show stelt teleur


De kijkcijfers van vrijdag 8 december 2017 (SKO)

Het gaat niet zo goed met Ivo Niehe’s TV Show. Normaal gesproken is de show een unaniem belachelijk groot succes, maar momenteel stellen de cijfers ongewoon teleur. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De afgelopen seizoenen stond de TV Show op NPO 1’s veel bekeken zondag en maandag geprogrammeerd en daar werden prima cijfers genoteerd. Op de vrijdagavond, waarop RTL 4 torenhoge cijfers neerzet met The Voice, houdt de TV Show zijn kijkers niet vast.

Niehe stelde gisteren wel heel erg teleur: hij viel met zijn programma uit de kijkcijfer top 15. Vorige week gebeurde dat nét niet, maar nu wel. Met 682.000 kijkers (10 procent) scoorde de TV Show gisteren ver onder het zendergemiddelde. De Flikken Maastricht-herhaling trok ervoor 872.000 kijkers (13 procent).

RTL 4 blijft oppermachtig met The Voice of Holland, ditmaal goed voor 2,2 miljoen kijkers (33 procent).

NPO 1 pakte niet zilver, maar brons op prime time. Het zilver was namelijk voor NPO 2, dat met Twee Voor Twaalf 942.000 kijkers (14 procent) scoorde. College Tour trok aansluitend 461.000 kijkers (7 procent).

De zeven andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Schaatsen WB: 475.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Voetbal Inside: 442.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met The Hobbit: 248.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Night at the Museum: 239.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 230.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 190.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met What Really Happens In Bali: 117.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), RTL Boulevard (911.000), Gesprek met premier (897.000), Editie NL (830.000) en Utopia (617.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren RTL Late Night (1,1 miljoen), Jinek (971.000), Shownieuws (708.000), Hart van Nederland (682.000), Eredivisie op vrijdag (616.000), Late nieuws (540.000) en Nieuwsuur (508.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.167.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.986.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.239.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.224.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.181.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.151.000
07. RTL Late Night (RTL4) 1.052.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.043.000
09. Jinek (NPO1) 971.000
10. Twee voor twaalf (NPO2) 942.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 911.000
12. Gesprek met premier (NPO1) 897.000
13. Flikken Maastricht (NPO1) 872.000
14. Editie NL (RTL4) 830.000
15. Shownieuws (SBS6) 708.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 25.1%
2. NPO1 / 18.1%
3. SBS6 / 6.9%
4. NPO2 / 6.8%
5. NPO3 / 5.7%


6. RTL7 / 3.5%
7. NET5 / 3.1%
8. RTL8 / 2.9%
9. Vero / 2.9%
10. RTL5 / 1.3%


11. Discov / 1.2%
12. Comedy / 1.0%
13. SBS9 / 0.9%
14. Ziggo / 0.8%
15. ID / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,8%
2. Publieke Omroep 30,6%
3. SBS Groep 13,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: Avrotros

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen