AD-Angela tegen verhuizing BZV naar RTL of SBS

Geplaatst op Tue 05 Dec 2017 om 12:08

Tv-recensent Angela de Jong van het AD is het oneens met het pleidooi dat oud-NPO-bestuurder Ton F. van Dijk in haar krant hield voor het stoppen met Boer Zoekt Vrouw. Dat laat ze weten in het dagblad. Boer Zoekt Vrouw is volgens De Jong helemaal geen voorbeeld van een programma dat een-op-een door een commerciële omroep had kunnen worden uitgezonden. Ze wordt altijd een beetje moe als er weer iemand oproept tot een Boer Zoekt Vrouw-exit. “Ik moet dan altijd even diep zuchten.”

Ton F. van Dijk vindt dat Boer Zoekt Vrouw een programma is dat ook door RTL of SBS gemaakt kan worden. “Maar als ik het dan gemakshalve even doortrek, geldt het ook voor De Wereld Draait Door. Want 1,3 miljoen kijkers tussen 19 en 20 uur – cruciaal om de rest van de avond mensen aan je te binden – dat willen RTL en SBS ook heus.

Boer Zoekt Vrouw is net zo publiek als DWDD, meent De Jong. “Zal ik voor de grap eens schetsen hoe dat programma eruit ziet, zodra het in de klauwen van RTL of SBS valt?

De Jong omschrijft een beeld waarbij de tankauto’s van Campina langsrijden, Cornedon de citytrip betaalt en merken als Steps de vrouwen kleden tijdens de speeddates. “En dan moet de nekslag nog komen: Wendy van Dijk, Lieke van Lexmond of Winston Gerschtanowitz die het erf oprijdt.”

Wat denkt u? Zouden er 4 miljoen mensen zo intens veel plezier aan beleven? Zouden er net zoveel geslaagde relaties en baby’s uit voortkomen? Zou het leuk zijn om naar te kijken?

De AD-column van Angela de Jong kunt u lezen op de AD-site.

Foto: Omroep MAX








16 Reacties op “AD-Angela tegen verhuizing BZV naar RTL of SBS”


  1. Johan

    Ze slaat de spijker op zn kop. Amusement kun je op verschillende manieren maken, en ook in dit segment is de publieke omroep aanvullend op de commerciëlen.

  2. really

    ‘Zal Boer Henk voor Anita hebben gekozen? U ziet het zometeen na de reclame….’

  3. Jeffrey

    Tja, die dikke Angela is nou typisch zo’n boer zoekt vrouw figuur. Het is toch werkelijk echte aso tv, die probeert sjiek over te komen. Een stelletje geile smerige asociale boeren, die mogen kiezen tussen een stelletje Angelaas de Jong en de knapste kiezen ze dan.

  4. Wijskijker

    Heeft het AD ook nog interessante journalistieke artikelen.
    Of is het alleen maar tv-recensies, oliebollentesten, haringtesten etc?

  5. hoho

    Angela gefeliciteerd, ik wist niet dat de krant van you is.
    ik dacht dat de krant je werkgever is.
    goed gedaan een eigen krant, foei!

  6. PV

    Helemaal gelijk. Boer zoekt vrouw hoort bij de NPO.

    De NPO is juist hartstikke sterk omdat het voor een breed publiek is.

    RTL is alleen voor de jongeren. De NPO moet er volgens de mediawet voor alle Nederlanders zijn.

    Amusement hoort door zeker ook in. Altijd al geweest. Heel de zaterdagavond was vroeger altijd amusement. Nu gillen de pulpzenders moord en brand om niets.

  7. Freek

    Angela heeft gewoon gelijk, er is wel degelijk een verschil. Dat het door Blue Circle wordt gemaakt doet er niet toe. De KRO bepaalt hoe het programma eruit komt te zien. En behalve de consumentenprogramma’s van de NPO kun je alles wel naar de commerciële overhevelen. Dus ook dat is een zwak argument.

  8. Fan

    Helemaal eens met Angela de Jong ‘BZV’ hoort gewoon bij de NPO en niet bij de CO.

  9. Sjaak

    Heel goed Angela. Prima als Corendon de tickets betaalt. Beter dan de belastingbetaler. Ze ziet dus zelf ook al in dat het bij de commerciële een succes zou zijn. Waarom moet ik er dan aan meebetalen?

  10. Eindregie

    En iedereen die maar vergeet dat het RTL bedrijf Blue Circle is dat BZV maakt.

  11. anonymous

    En ik word een beetje moe om hier steeds de mening van Angela te lezen.

  12. misha

    “Maar als ik het dan gemakshalve even doortrek, geldt het ook voor De Wereld Draait Door. Want 1,3 miljoen kijkers tussen 19 en 20 uur – cruciaal om de rest van de avond mensen aan je te binden – dat willen RTL en SBS ook heus.”

    HALF ACHT NIEUWS
    RTL4
    1.243.000

  13. Rick

    @Sjaak Alleen als BZV naar de commerciëlen gaat betaald Corendon die tickets niet maar betaal jij deze ook weer.

  14. Rick

    @14.13 De mening van Angela is relevanter dan de jouwe. Gewoon lekker wegwezen hier jij.

  15. aammehoela

    Inderdaad, die reclames er tussen en in het programma zelf. Walgelijk idee.

  16. Sven L.

    BZV wordt in Duitsland al jaren door RTL uitgezonden, kijk maar eens op youtube; het wordt met dezelfde kneuterigheid gemaakt. Het is onzin om te roepen dat de sfeer ineens anders is zodra het bij de CO is.

    Ik denk juist dat RTL4 heel graag verdieping/human interest zoekt voor haar zender omdat blijkt dat dat goed scoort. Om dezelfde reden is RTL ook ver gegaan om de rechten van HHB binnen te hengelen, maar MAX bood toch ietsje meer.

    RTL zendt veel troep uit, mee eens, maar ik ben ook van mening dat als er een puur en origineel format op de vergadertafel ligt, dat ze dat best met respect maken.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.