Zondag Met Lubach blijft een topscoorder


De kijkcijfers van zondag 19 november 2017 (SKO)

Het tv-programma Zondag Met Lubach van Arjen Lubach, dat dit najaar de Gouden Televizier-Ring won, blijft een kijkcijferhit. Ook zondag trok de satirische show weer veel bekijks: er keken 924.000 mensen (15 procent) naar de uitzending op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Op hetzelfde moment wist alleen zusterzender NPO 1 meer kijkers te bekoren, namelijk met een aflevering van de Avrotros-reeks Ik Vertrek, die 1,8 miljoen ramptoeristen (27 procent) trok.

Voorafgaand aan het programma van Lubach scoorden de dramaserie Voetbalmaffia en het komische Draadstaal respectievelijk 371.000 kijkers (5 procent) en 352.000 kijkers (5 procent).

NPO 1 was de grote winnaar op prime time. Voorafgaand aan Ik Vertrek zette Maestro nóg hogere kijkcijfers neer: daar keken 1,9 miljoen mensen (27 procent) naar.

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief: All You Need Is Love kwam uit op 1,4 miljoen kijkers (20 procent). Aansluitend stelde Loch Ness wederom teleur met ditmaal 696.000 kijkers (11 procent).

Verder was vooral SBS 6 in trek. Dat station noteerde met Wegmisbruikers 524.000 kijkers (7 procent) en met Stegeman op de bres 621.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 495.000 kijkers,
  • Veronicas scoorde met Hawaii Five-O: 374.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Robo Sapiens: 289.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Maleficent: 265.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 242.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Expeditie Robinson: 166.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Studio Sport Eredivisie (2,3 miljoen), Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Studio Sport (943.000), Half Acht Nieuws (827.000), Sinterklaasjournaal (664.000) en vtwonen zelf aan de slag (501.000) waren de vooravondtoppers. De weekend-Boulevard trok 450.000 kijkers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (936.000), Studio Voetbal (667.000), Shownieuws (643.000) en Nieuwsuur (475.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.277.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.241.000
03. Maestro (NPO1) 1.931.000
04. Ik Vertrek (NPO1) 1.754.000
05. All you need is love (RTL4) 1.399.000


06. Studio Sport (NPO1) 943.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 936.000
08. Zondag Met Lubach (NPO3) 924.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 827.000
10. Loch Ness (RTL4) 696.000


11. Studio Voetbal (NPO1) 667.000
12. Sinterklaasjournaal (NPO3) 664.000
13. Shownieuws (SBS6) 643.000
14. Judo GP Den Haag (NPO1) 626.000
15. Stegeman op de bres (SBS6) 621.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.6%
2. RTL4 / 13.3%
3. SBS6 / 9.7%
4. RTL7 / 6.7%
5. NPO3 / 6.4%


6. NPO2 / 5.1%
7. Vero / 3.8%
8. NET5 / 3.0%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.0%


11. RTLZ / 1.4%
12. Discov / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. SBS9 / 1.1%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,1%
2. RTL Nederland 24,5%
3. SBS Groep 17,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: VPRO

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen