The Voice of Holland 8 in lift omhoog op RTL 4


De kijkcijfers van vrijdag 3 november 2017 (SKO)

Het achtste seizoen van The Voice of Holland zit in de lift omhoog. Na de op één na minst bekeken première ooit (bijna 2,1 miljoen kijkers) en de ruim 2,2 miljoen kijkers voor aflevering twee, trok aflevering drie gisteren ruim 2,3 miljoen kijkers (36 procent) naar RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Voice blijft dé vrijdagavondhit van ons land. Het meest bekeken alternatief bleef op afstand: Flikken Rotterdam kwam uit op een score van 1,2 miljoen kijkers (19 procent).

Aansluitend aan Flikken Rotterdam kwam de TV Show van Ivo Niehe uit op bijna 1,1 miljoen kijkers (17 procent).

De nummer drie volgt pas ver daarna. Het brons was voor RTL 7: Voetbal Inside trok daar 465.000 kijkers (7 procent).

SBS 6 herstelt zich enigszins op vrijdagavond na het Undercover Achter Tralies-drama. Waar dat programma vorige week 173.000 kijkers (3 procent) scoorde, zat de film A Good Day To Die Hard gisteren op 314.000 kijkers (5 procent).

De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met De Grote Bijbelquiz: 353.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met A Good Day To Die Hard: 314.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 254.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Mislukte Plastische Chirurgie: 152.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hunted: 148.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Man With A Plan: 83.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Rachel Getting Married: 62.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), GTST (1,6 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), RTL Boulevard (983.000), EenVandaag (949.000), Editie NL (920.000), Gesprek met premier (866.000) en Utopia (594.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren RTL Late Night (977.000), Hart van Nederland (830.000), Eredivisie op vrijdag (783.000), Pauw (723.000), Shownieuws (597.000) en Nieuwsuur (442.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 21 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.331.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.148.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.592.000
04. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.247.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.218.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.189.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.172.000
08. TV Show (NPO1) 1.076.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 983.000
10. RTL Late Night (RTL4) 977.000


11. EenVandaag (NPO1) 949.000
12. Editie NL (RTL4) 920.000
13. Gesprek met premier (NPO1) 866.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 830.000
15. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 783.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.3%
2. NPO1 / 21.4%
3. SBS6 / 7.8%
4. NPO2 / 5.9%
5. RTL7 / 4.3%


6. NET5 / 3.3%
7. NPO3 / 3.0%
8. Vero / 1.7%
9. RTL5 / 1.6%
10. RTL8 / 1.4%


11. SBS9 / 0.9%
12. Discov / 0.8%
13. Comedy / 0.8%
14. N.geog / 0.7%
15. FS1E / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 34,6%
2. Publieke Omroep 30,3%
3. SBS Groep 13,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen