SBS 6 zit NPO 1 op hielen met oud-NPO 1-hit Vermist


De kijkcijfers van woensdag 15 november 2017 (SKO)

SBS 6 zat NPO 1 woensdagavond op de hielen met de Rik van de Westelaken-titel Team Vermissingen, de commerciële versie van NPO 1’s vroegere Jaap Jongbloed-hit Vermist. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar NPO 1 met Liefst Uit… 710.000 kijkers (12,5 procent) neerzette, kwam SBS 6 met Team Vermissingen uit op 617.000 kijkers (11,2 procent). De NPO 1-score is ver ónder het zendergemiddelde, de SBS 6-score is ruim boven het zendergemiddelde.

Team Vermissingen is nu een maand te zien op SBS 6. De première wist medio oktober 666.000 kijkers (11 procent) te bekoren. De allerlaatste Vermist trok in januari 2015 ruim 1,5 miljoen kijkers naar NPO 1.

RTL 4 pakte gisteren goud om half tien met Herrie in de Druiventros, goed voor 910.000 kijkers (17 procent).

NPO 1 was de winnaar om half negen met Van A Naar B, dat ruim 1 miljoen kijkers (17 procent) trok. RTL 4 scoorde daar tegenover met Van Der Vorst Ziet Sterren 967.000 kijkers (16 procent) en SBS 6 pakte met Hart in Aktie 635.000 kijkers (11 procent).

Naast deze drie familiezenders haalde geen enkele andere zender op prime time een plek in de top 25, al scoorden SBS-zenders Net5 en Veronica zeer behoorlijk met allebei bijna een half miljoen kijkers.

De zeven andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met House Rules NL: 453.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Taken 3: 450.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Spuiten en Slikken Sekstest: 427.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Grand Slam of Darts: 281.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Captain Phillips: 235.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Recht van Spreken: 203.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met The Bounty Hunter: 195.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), GTST (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Sinterklaasjournaal (970.000), RTL Boulevard (942.000), Editie NL (721.000) en Utopia (612.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (810.000), Hart van Nederland (720.000), Jonge Valken (661.000), Nieuwsuur (562.000) en Shownieuws (549.000) het meest in trek. RTL Late Night behaalde met 471.000 kijkers geen plek in de top 25.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.051.000
02. De wereld draait door (NPO1) 1.347.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.327.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.204.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.111.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.083.000
07. Van A Naar B (NPO1) 1.049.000
08. Sinterklaasjournaal (NPO1) 970.000
09. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 967.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 942.000


11. Herrie in de druiventros (RTL4) 910.000
12. Pauw (NPO1) 810.000
13. Editie NL (RTL4) 721.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 720.000
15. Liefs Uit (NPO1) 710.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.3%
2. RTL4 / 16.8%
3. SBS6 / 10.0%
4. NPO2 / 5.9%
5. Vero / 5.4%


6. NPO3 / 5.3%
7. NET5 / 5.0%
8. RTL7 / 4.6%
9. RTL8 / 3.4%
10. RTL5 / 2.1%


11. Discov / 1.5%
12. Comedy / 0.9%
13. TLC / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Spike / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,5%
2. RTL Nederland 26,9%
3. SBS Groep 21,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen