Bonje scoort op SBS 6; alternatief op 4 valt uit top 25


De kijkcijfers van maandag 13 november 2017 (SKO)

Het vernieuwde Bonje met de Buren doet goede zaken op de maandagavond van SBS 6. De tweede aflevering kwam gisteren uit op 858.000 kijkers (15 procent), een fractie minder dan vorige week maar wederom goed voor zilver om half tien. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Normaal gesproken is het zilver op prime time voor RTL 4 (het goud is meestal voor NPO 1), maar gisteren viel de zender om half tien uit de kijkcijfer top 25: Bouwval Gezocht trok 422.000 kijkers (7 procent).

Ook om half negen won 6 van 4: Dokter Tinus zette 994.000 kijkers (15 procent) neer, terwijl Helemaal Het Einde zich tevreden moest stellen met 781.000 kijkers (12 procent).

Het goud was dus voor NPO 1 dankzij de line-up Radar (1,6 miljoen kijkers en 23 procent), Bed en Breakfast (1,5 miljoen kijkers en 26 procent) en Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen (1,5 miljoen kijkers en 28 procent).

De nummer vier op prime time was RTL 7: Voetbal Inside noteerde 666.000 kijkers (10 procent).

Verder deed vooral NPO 3 het goed met Hunter, dat 601.000 kijkers (9 procent) scoorde.

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 375.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Man of Steel: 219.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met America’s Next Top Model: 211.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Grace of Monaco: 184.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met 2Doc: 173.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), Sinterklaasjournaal (988.000), Editie NL (838.000) en Trauma Centrum (632.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Het Geheime Dagboek van Hendrik Groen (1,5 miljoen), Hart van Nederland (806.000), Pauw (801.000) en het late NOS Journaal (515.000) het meest in trek. RTL Late Night viel met 399.000 kijkers uit de kijkcijfer top 25.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.105.000
02. Radar (NPO1) 1.573.000
03. Geheime Dagboek van Hendrik Groen (NPO1) 1.533.000
04. Bed en Breakfast (NPO1) 1.524.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.363.000


06. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.246.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.218.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.167.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.102.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 1.010.000


11. Dokter Tinus (SBS6) 994.000
12. Sinterklaasjournaal (NPO3) 988.000
13. Bonje met de buren (SBS6) 858.000
14. Editie NL (RTL4) 838.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 806.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.7%
2. RTL4 / 13.7%
3. SBS6 / 11.6%
4. RTL7 / 6.0%
5. NPO3 / 5.4%


6. NPO2 / 5.1%
7. NET5 / 4.7%
8. Vero / 3.1%
9. RTL8 / 2.6%
10. RTL5 / 2.0%


11. Ziggo / 1.7%
12. Discov / 1.5%
13. FOX / 0.9%
14. TLC / 0.8%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,2%
2. RTL Nederland 24,3%
3. SBS Groep 19,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen