The Big Music Quiz door miljoengrens heen op RTL 4


De kijkcijfers van vrijdag 6 oktober 2017 (SKO)

De muzikale BN’er-show The Big Music Quiz met presentator Humberto Tan heeft vrijdagavond voor het eerst de miljoengrens gepasseerd op RTL 4. Er keken 1,003 miljoen mensen (18 procent) naar de muziekquiz, goed voor zilver om half tien. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De doordeweekse programmering van RTL 4 klimt stukje bij beetje uit het diepe dal waar het in zat. Deze week waren alleen de dinsdag- en de woensdagavond nog een regelrecht kijkcijferdrama.

Voorafgaand aan The Big Music Quiz stelde de Najib Amhali-show Little Big Stars nog wel behoorlijk teleur met slechts 732.000 kijkers (12 procent). Volgende week zijn beide shows nog één keer te zien, daarna keert The Voice of Holland terug op tv.

Het goud op prime time was weer voor NPO 1. Flikken Rotterdam kwam uit op 1,3 miljoen kijkers (22 procent) en Een tegen 100 op 1,4 miljoen kijkers (24 procent).

Het brons was voor NPO 2: Twee Voor Twaalf noteerde een flinke 888.000 kijkers (15 procent). Aansluitend kwam Achter De Dijken tot 460.000 kijkers (8 procent).

RTL 7 was de nummer vier met Voetbal Inside, dat 562.000 kijkers (10 procent) scoorde.

Pas daarna volgt SBS 6 met de programma’s André Hazes Ik Haal Alles Uit Het Leven (526.000 kijkers en 9 procent) en Boswachter Gezocht (374.000 kijkers en 7 procent).

De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS: 386.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Big Bang Theory: 254.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Stacey Dooley Onderzoekt: 194.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Risky Rivers: 192.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Tristan Isolde: 167.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), EenVandaag (959.000), RTL Boulevard (813.000), Editie NL (780.000) en Utopia (612.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (834.000), RTL Late Night (823.000), Pauw (788.000), Nieuwsuur (709.000), Shownieuws (652.000) en WK Journaal (627.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.220.000
02. Een tegen 100 (NPO1) 1.391.000
03. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.321.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.206.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.122.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.120.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.016.000
08. The Big Music Quiz (RTL4) 1.003.000
09. EenVandaag (NPO1) 959.000
10. Twee voor twaalf (NPO2) 888.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 834.000
12. RTL Late Night (RTL4) 823.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 813.000
14. Pauw (NPO1) 788.000
15. Editie NL (RTL4) 780.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.1%
2. RTL4 / 17.2%
3. SBS6 / 9.2%
4. NPO2 / 8.4%
5. RTL7 / 5.3%


6. NET5 / 4.2%
7. NPO3 / 2.7%
8. RTL8 / 2.5%
9. Vero / 2.5%
10. RTL5 / 2.0%


11. Discov / 1.3%
12. Comedy / 1.0%
13. SBS9 / 0.9%
14. N.geog / 0.7%
15. BBCFirst / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,2%
2. RTL Nederland 27,0%
3. SBS Groep 16,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen