NPO loopt tot 5 miljoen euro mis door falend Oranje

De NPO loopt zo’n drie tot vijf miljoen euro aan reclame-inkomsten mis nu Oranje zich niet heeft geplaatst voor het WK Voetbal. Dat vertelt Ster-baas Frank Volmer op Spreekbuis.nl. Niets wordt zo goed bekeken als sport en de slechte prestaties van Oranje betekenen een fikse tegenvaller voor de Ster, dat jaarlijks zo’n 180 à 200 miljoen euro omzet met de verkoop van reclameruimte. “Het niet plaatsen voor het WK kost ons zo’n drie tot vijf miljoen euro“, zegt Volmer op de mediasite.

Jaren zonder sport leveren veel minder op dan jaren met sport. “We werken met budgetplannen tussen evenementen- en niet evenementen jaren met bijvoorbeeld het EK, WK en Olympische Spelen. Tussen deze jaren zit een verschil van zeven miljoen euro.”

Bij kwalificatie van Oranje komt daar nog eens drie miljoen euro aan extra advertentiegeld bovenop. “Wanneer Oranje door de voorrondes weet te komen stijgen de advertentie-inkomsten met enkele miljoenen.”

Maar valt een gemis van drie tot vijf miljoen euro niet mee op een omzet van 180 tot 200 miljoen euro? “We moeten hard ons best doen om elke advertentie-euro naar binnen te trekken. We hadden dus graag gezien dat Oranje zich had kunnen kwalificeren.”

Het hele interview met Frank Volmer kunt u lezen op Spreekbuis.nl.

Foto: Ster

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen