Nederland mogelijk in internationale survivalshow Talpa

Het John de Mol-productiehuis Talpa presenteert vandaag op de televisiebeurs in Cannes de nieuwe internationale survivalshow Lost in Translation, waarin twaalf deelnemers uit twaalf landen bij elkaar komen op een tropisch eiland. Dat vertelt Maarten Meijs, directeur van Talpa Global, vandaag in De Telegraaf. De kandidaten moeten een vlot bouwen om het vasteland te bereiken en kunnen gezamenlijk een prijs winnen van 1 miljoen dollar. Elke kandidaat heeft slechts één taalpartner.

Om de taalbarrière iets te verkleinen worden er zes talen gesproken op het vlot. Er worden dan bijvoorbeeld kandidaten gezocht uit Engeland-Canada, Mexico-Spanje of Nederland-België.

Het programma is nog niet verkocht. “We hebben het echt net gepresenteerd. Alle landen die belangstelling hebben, kunnen intekenen. Wij kijken vervolgens welke combinaties tot het meest verrassende resultaat kunnen leiden.”

Welke aansprekende talen en culturen passen bij elkaar? Nederland zou zeker onderdeel kunnen zijn, maar dat is afhankelijk van de totale belangstelling.

Het wordt in elk geval anders dan het veelvuldig bekritiseerde The Raft, meent Meijs. “De toon van Lost in Translation is heel positief.”

Het Telegraaf-artikel ‘Talpa presenteert nieuwe wereldwijde survivalshow’ kunt u lezen op de Telegraaf-site.

Foto: Wikimedia, Julius Silver, CC BY-SA 4.0

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen